Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Daadwerkelijke PK's voor een Performance

This site may earn commission on affiliate links.
En dat zijn er 428 aan de wielen, omgerekend naar een getal wat de fabriek meestal opgeeft (pk's aan de krukas bij een ICE) gebruiken ze meestal een procent of 15 extra, dus grofweg 492 PK.
Plus deze heeft zijn max koppel ook nog eens vanaf 0 toeren :)
 
En dat zijn er 428 aan de wielen, omgerekend naar een getal wat de fabriek meestal opgeeft (pk's aan de krukas bij een ICE) gebruiken ze meestal een procent of 15 extra, dus grofweg 492 PK.
Plus deze heeft zijn max koppel ook nog eens vanaf 0 toeren :)

Waar lees je dat dit aan de wielen is? Volgens mij aan wielen gemeten en dan omgerekend naar 428 aan de 'krukas'. Waarbij waarschijnlijk in de omrekening rekening is gehouden met het reguliere verlies door versnellingsbak etc. Als dat zo is, lijkt die 428 te hoog geschat (want deze aandrijflijn is veel efficienter). De opgaaf van Tesla lijkt me dan te kloppen.
 
Nee hoor. Mijn auto is toevallig op dezelfde bank getest (in UK) en daar staan pk's aan de krukas op vermeld.
Een Tesla heeft geen krukas.
Als ze op de traditionele manier aandrijfverliezen meten komen ze zo aan 60kW 'verlies' vanwege de regen... ik vind alles wat niet aan de wielen is op een EV zeer discutabel. En bovendien vertellen wiel PKs (+eindoverbrenging) het uiteindelijke verhaal over de krachten op het wegdek.
 
Na een paar dagen rondrijden in de S merk ik een duidelijk verschil in acceleratie bij een volle accu tegenover een half volle.
Ik weet dat een volle accu betere prestaties geeft, maar zou ik dat kunnen voelen of beeld ik mezelf een groter verschil in dan er werkelijk is?
Bij een elektrische tandenborstel is het verschil zeker te merken
 
Na een paar dagen rondrijden in de S merk ik een duidelijk verschil in acceleratie bij een volle accu tegenover een half volle.
Ik weet dat een volle accu betere prestaties geeft, maar zou ik dat kunnen voelen of beeld ik mezelf een groter verschil in dan er werkelijk is?
Bij een elektrische tandenborstel is het verschil zeker te merken 

dan net zoals de tandenborstel steeds terug op de lader gaat, de S consequent aan de laadpaal lijkt mij het devies…...
 
Na een paar dagen rondrijden in de S merk ik een duidelijk verschil in acceleratie bij een volle accu tegenover een half volle.
Ik weet dat een volle accu betere prestaties geeft, maar zou ik dat kunnen voelen of beeld ik mezelf een groter verschil in dan er werkelijk is?
Bij een elektrische tandenborstel is het verschil zeker te merken

Die 428pk geloof ik direct, wat een neck-snapping acceleration. Met name de eerste meters zijn echt onwaarschijnlijk snel. En vanavond zag ik dat het maximaal aantal KWh die je aan de batterij kunt onttrekken afneemt als de batterijlading onder de 50km komt en geel kleurt. Had nog 26km over. Ga vast nog wel 'ns lager uitkomen.
 
Die 428pk geloof ik direct, wat een neck-snapping acceleration. Met name de eerste meters zijn echt onwaarschijnlijk snel. En vanavond zag ik dat het maximaal aantal KWh die je aan de batterij kunt onttrekken afneemt als de batterijlading onder de 50km komt en geel kleurt. Had nog 26km over. Ga vast nog wel 'ns lager uitkomen.
Het bekende stippellijntje!
 
Jammer van het jaargetijde koud en vochtig want ik merk dat mijn P85 ik het vermogen niet goed kwijt krijgt (totaal niet zelfs). Is nu weliswaar met de 285 bandjes achter (voor mijn gevoel) beter dan met de 245 allseason bandjes maar toch, ik kan niet wachten op de eerste zonnige voorjaarsdag!
Wel heeeeeeeerlijk dat je nu ongegeneerd stoplichten kunt sprinten zonder telkens met een brullende motor iedereen een gehoorbeschadiging te geven ;)
 
Kan je melden dat ook de originele 265/35/21 UHP zomerbanden op een P+ niet al het vermogen op het asfalt kunnen overbrengen met deze wegdekcondities.
Bij fors acceleren (bocht of rechtuit, geen verschil) grijpt het ESP of Traction Controle of whatever ding onder de 60 km/h in. Watje dat ik ben durf ik die niet uit te zetten.
Misschien eerst nog maar eens een keer naar de drifttraining op Lelystad met de MS?

Vanaf volgende week ga ik lekker comfortabel op 19" winterbanden (Nokian) rijden en lever de 21" set in bij een mdeforummer.

Voor de zomerconfig ga ik eens op mijn gemak kijken wat er tegen die tijd leverbaar is. Vooralsnog denk ik aan:
V: 8,5J x 20" met 245/40/20 UHP banden
A: 10J x 20" met 295/35/20 UHP banden
Als dat allemaal pasend te krijgen/maken is, tenminste.