Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dagtrips met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een Spin-off van "Reizen met de Tesla door Europa".
Een dagtrip of dag uitstap maken is weliswaar ook een beetje reizen, maar wellicht toch apart beter te melden.

Vandaag met vrouwlief een dagtrip gemaakt naar Le Tréport in Frankrijk.
Net op de grens van de departementen Nord Pas-de-Calais en Normandië.

We hebben de voorbije week op Canvas ( VRT TV ) de spannende mini misdaadserie "Les Temoins" gevolgd en waren eigenlijk best direct onder de indruk van de omgeving.
Beetje zoals de White Cliffs of Dover, maar aan de Franse kant van het Kanaal.

Le Tréport is een klein gezellig stadje met de typische falaise kustlijn.

Vanmorgen zijn we om 8u vertrokken met 80% lading richting SuC Calais, rond 9u20 daar aangekomen, een goeie 150km gereden.
Zes stalls ter beschikking, eentje bezet met een Noorse Tesla.
Bij de SuC is er een klein hotel, daar een koffie gaan drinken en even verpoosd tot we ongeveer een 320km range hadden.
De Noor was ondertussen al vertrokken en we stonden nog als enige te laden.

De baan op richting Le Tréport, nog een 140km te gaan. Van de vakantiedrukte was niet zoveel te merken, het was behoorlijk rustig op de baan.
We hadden Boulevard Des Calvaires ingegeven in de Nav. Parking voldoende, zowel buiten als ondergronds met gemakkelijke toegang en ruime plaatsen. Kostprijs € 2,50 per 24u.

Een fikse wandeling gemaakt en dan met de kabelbaan naar 'downtown' om aan de plage nog wat rond te kuieren en een hapje te eten met zicht op zee.
Om de conditie op peil te houden de terugtocht naar boven met de trappen gedaan… .
In de late namiddag terug naar Calais om te laden, daar aangekomen met 28km restant.
100% geladen tot 390km en ondertussen op een dekentje op gras een boek gelezen ( Bio van Musk ).
Het laden verliep behoorlijk snel, tot 564km/h.
We hadden bij aankomst één buur, we dachten dat het diezelfde Noor was, maar het bleek ditmaal een witte S uit Denemarken te zijn ( had trouwens andere velgen ).
Toen we vertrokken kwam nog een zwarte S met Nederlands kenteken toe. Even hand op gestoken, maar ze waren te druk bezig… .
Daarna terugtocht richting Ardooie aangevat en rond halfacht terug thuis.

Onze batterijen zijn op die manier ook weer opgeladen ( en een rood zonne kleurtje ), we kunnen weer een drukke werkweek tegemoet… .

Nog een paar impressies:

Calais SuC deze morgen

IMG_2080.JPG


Le Tréport buitenparking ( onze buren maakten er zelfs een openlucht aperitief van )

IMG_2084.JPG


Le Tréport plage

IMG_2087.JPG


IMG_2107.JPG


IMG_2111.JPG


Calais SuC deze namiddag
 
IMG_2112.JPG


Laad status

IMG_2115.PNG


Fotomodel ?

IMG_2119.JPG


Leunen mag ook…

IMG_2125.JPG


Afsluiter van de dag: auto gepoetst ! Was niet aan te zien met een karrenvracht insecten op neus, frunkkap en voorruit.
Net klaar, ziet er weer in orde uit ( Alhoewel volgens poetsmeester XFrank er wellicht nog verbetering kan aangebracht worden… ).

Leuke dag gehad samen !! :):)

PS: Best dat Mirella deze TV reeks leuk vindt en niet 'Neighbours'… seffens mocht ik richting Down Under.
Fjällbacka murders zien we ook graag, dus ik vrees dat al een volgende trip kan voorspellen. :D

Grtz. Xavier
 
@gelden en @ebullio : Tiens, wist niet dat Flikken Rotterdam ook bestond…?
Is nog niet doorgebroken op de VRT blijkbaar… . o_O

Maarre… Mirella heeft een weekendje Rotterdam al een tijdje op de wishlist staan.
Ik geef in elk geval je tips al door. Als je nog culturele ( of onbekende ) pareltjes weet in Rotterdam, shoot !
Aan te bevelen hotels? Stuur anders maar door op [email protected]

Alvast bedankt !

Xavier
 
@AnalysiZ Zeker wel. Die dislike was ook gewoon als een act of humor.
Heb zelf niet zoveel en ook nooit gehad met het 010-020-050-0weetikveelhoeveel bashing.
Met de Tesla is de ruimte tussen de steden sowieso eigenlijk het mooist.

(disclaimer: geboren, half getogen, wonende in 020)
 
Last edited:
Iemand die een bericht zonder enige inhoudelijke waarde stuurt een "informative" geven... dat vind ik wel humor...

Een dislike op dit forum... is toch meer iets als een afkeuring ipv een lolletje...
Ik ben er zelf erg voorzichtig mee. Ik heb er meen ik 1 keer 1 gegeven en dat toegelicht omdat er een standpunt werd ingenomen dat de mening van anderen m.i. niet in hun waarde liet.
 
@gelden en @ebullio : Tiens, wist niet dat Flikken Rotterdam ook bestond…?
Is nog niet doorgebroken op de VRT blijkbaar… . o_O

Maarre… Mirella heeft een weekendje Rotterdam al een tijdje op de wishlist staan.
Ik geef in elk geval je tips al door. Als je nog culturele ( of onbekende ) pareltjes weet in Rotterdam, shoot !
Aan te bevelen hotels? Stuur anders maar door op [email protected]

Alvast bedankt !

Xavier

Tips voor Rotterdam? Eten in de Euromast, wel prijzig. Wel een oplaadpunt onder aan de mast, uiteraard met een bekende RFID pasje activeren. Biergarten op de vrijdag avond of donderdag middag, lekker een biertje drinken buiten.
Hotels ligt er aan waar je wilt zitten, centrum? of net buiten Rotterdam? Buiten Rotterdam kan je naar vd Valk Ridderkerk. 2 oplaadpunten 1 3,7 kw en zo snellader kast staat er incl chademo. Wat leuk is als je in Ridderkerk slaapt, om vervolgens naar de FastFerry te rijden in Ridderkerk (Ringdijk) en daar met de boot naar Rotterdam te gaan. Parkeren is er gratis. Is ongeveer een half uur varen en je stapt uit onder aan de Erasmusbrug. Vanuit Ridderkerk kan je met de boot ook naar Dordrecht of Alblasserdam.
Op de terug weg of heen weg zou ik nog naar Kinderdijk rijden (Alblasserdam) om lekker bij de molens te kijken met alle leuke Chinezen. Als je daar aan het einde van de middag ben kan je eventueel nog doorrijden naar Streefkerk en lekker eten in de limonade fabriek.

Wat een leuke regio is Zuid-Holland toch. ;)
 
  • Informative
Reactions: Firebird