Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dagtrips met de Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Is natuurlijk erg leuk om te overnachten in Hotel New York, eten kan er ook prima. Of anders s'avonds met een taxibootje overvaren naar de Parkhaven en dan een lekker hapje eten in het oude haven gebied. Euromast of restaurant Parkheuvel als je op sterrenniveau wilt eten zijn vandaar af ook op loop afstand.
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Wij hebben in mei overnacht in het Nhow -hotel De Rotterdam aan de Wilhelminakade met een mooi uitzicht over de Nieuwe Maas, de Erasmusbrug en het centrum. Het is een mooi design hotel in een gebouw wat ontworpen is door Rem Koolhaas. Je kunt de auto goed parkeren in de parkeergarage van het gebouw waar je ook schijnt te kunnen laden. Heb er zelf toen geen gebruik van hoeven maken dus geen eigen ervaring. Een aanrader is het ontbijt want wordt er heel leuk gepresenteerd en is gewoon erg uitgebreid.

Vanuit het hotel loop je zo over de Erasmusbrug de stad in met bezienswaardigheden zoals de Leuvehaven met het Maritiem Museum, de Markthal, en ook de Oude Haven met de kubuswoningen op loopafstand met leuke cafeetjes, terrasjes en restaurantjes. Verder is dichtbij de metro die je verder weg kan brengen naar een heleboel meer. Een aanrader is ook om een keer met de watertaxi te gaan die je vanaf de Wilhelminapier/Hotel New York ook naar allerlei leuke locaties over het water kan brengen. Aan de overkant van het hotel, aan de andere kant van de Nieuwe Maas, heb je ook de Spido waar je je kunt laten rondvaren door de haven. Je kunt in Rotterdam eigenlijk wel een weekje zoet zijn. Succes.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Firebird and HWS
Iemand die een bericht zonder enige inhoudelijke waarde stuurt een "informative" geven... dat vind ik wel humor...

Een dislike op dit forum... is toch meer iets als een afkeuring ipv een lolletje...
Ik ben er zelf erg voorzichtig mee. Ik heb er meen ik 1 keer 1 gegeven en dat toegelicht omdat er een standpunt werd ingenomen dat de mening van anderen m.i. niet in hun waarde liet.
Is Rotterdamse humor John, trek je je die dislike nou echt zo aan of zit het meer in de statistieken van de beoordelingen?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS
Afgelopen week vanaf het vakantieadres een mooie tocht in de Ardennen gemaakt. Schitterende tocht, een enkel lusje ingekort en een stukje creatief geweest bij een deviation die wel erg om was. Daar ook bij het onverhard en de ESA terechtgekomen.

GPStracks - GPS Auto en Motor routes in België

upload_2016-8-7_19-59-16.png


IMG_6162.JPG


IMG_6184.JPG


IMG_6286.PNG
 
mooi, met een volle batterij van een 70D te doen ? of heb je onderweg bijgeladen

We hebben het kleine lusje bij Saint Hubert overgeslagen en daarmee kan het precies met een volle accu. Zo'n 330km gereden en ook zo'n 330 typical gebruikt (349 is 100% bij mij). Niet in het bijzonder ingehouden maar wel rustig gereden en nergens te hard. Wel een paar sprintjes omdat het leuk blijft...
 
  • Like
Reactions: Phil_BE
We hebben het kleine lusje bij Saint Hubert overgeslagen en daarmee kan het precies met een volle accu. Zo'n 330km gereden en ook zo'n 330 typical gebruikt (349 is 100% bij mij). Niet in het bijzonder ingehouden maar wel rustig gereden en nergens te hard. Wel een paar sprintjes omdat het leuk blijft...
bij mij is 363 km met range mode on 100% bij jou stond range mode off ? mooie trip !
 
Afgelopen week vanaf het vakantieadres een mooie tocht in de Ardennen gemaakt. Schitterende tocht, een enkel lusje ingekort en een stukje creatief geweest bij een deviation die wel erg om was. Daar ook bij het onverhard en de ESA terechtgekomen.

Mooi !
Heb je het Euro Space Center bezocht in Transinne? Zéér interessant om dit met de kids te bezoeken, ze kunnen er zelfs op astronautenkamp gaan… .
Anderzijds is in de aanpalende gemeente Redu een Mekka voor de boekenliefhebbers, meer boekenwinkels nieuw en tweedehands dan huizen… .
 
bij mij is 363 km met range mode on 100% bij jou stond range mode off ? mooie trip !

Range mode off inderdaad, eigenlijk nog nooit gebruikt in 45k km.

Mooi !
Heb je het Euro Space Center bezocht in Transinne? Zéér interessant om dit met de kids te bezoeken, ze kunnen er zelfs op astronautenkamp gaan… .
Anderzijds is in de aanpalende gemeente Redu een Mekka voor de boekenliefhebbers, meer boekenwinkels nieuw en tweedehands dan huizen… .

Leuke tips. ESA was inderdaad Redu Space Services in Libin. Daar kwamen we door de deviation per toeval langs en per toeval stond toen net "Kelly watch the stars" op van Air. Toeval bestaat niet toch?
 
Wow, deze was ver weggezakt... .

Met Hemelvaartsdag een uitstap gemaakt naar Leiden, we waren er al eens geweest en wilden nog wat extras gaan bezoeken, dus bij deze... .

Leuke parkeerplaats gevonden in Morspoort parkeergarage waar we vorige keer ook een plaatsje hadden gekozen. De plaatsen voor elektrische auto's waren nog - op 1 na - allemaal vrij, dus daar maar ingeplugd. Voordeel was dat we dan niet meer moesten Superchargen voor de terugweg.
Museum Boerhaave stond nog op onze To Do lijst en het lost zeker onze verwachtingen in. Echt waar, een absolute aanrader. Het bevat voornamelijk wetenschappelijke en techniek, alsook medische afdelingen.
Ik vond zelfs Tesla terug met de grote Wall Batterij en in de shop stond ik plots oog in oog met Nikola himself... .
Dit kon ik niet laten passeren en heb hem maar geadopteerd en een plekje gegeven in onze auto.
Dan een heerlijke burger menu genuttigd in de De La Soul aan de Morspoort en nog wat sfeer opgesnoven in het stadje... .

Enkele sfeerbeelden:

IMG_1751.jpg


IMG_1755.jpg


Enige wijsheid:

IMG_1758.jpg


IMG_1760.jpg


IMG_1763.jpg


IMG_1767.jpg