Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dakkoffer of losse ski's op de dakdragers?

This site may earn commission on affiliate links.
Wie kan mij adviseren, wij gaan met de MS op wintersport en ik twijfel of ik voor de transport van 2 set ski's het dakkoffer plaats of deze in een kleine beugel op de wingbars monteer. De aërodynamica van het dakkoffer lijkt me beter maar de oppervlakte is wel groter en er hoeven slechts 2 paar ski's is. De overige bagage en de drie kids passen in de auto, mijn schoonmoeder gaat niet mee, dus eigenlijk is een dakkoffer overdreven.....
Bijgevoegd foto van de skiklemmen welke op de wingbars passen en een afbeelding van het kakkoffer.
thulemotion800black_1.jpg
skidrager-mplus-menabo.jpg
 
Bas is me voor. Maar even ter zake.
Twee paar losse ski's op een dakdrager leveren meer luchtweerstand op dan een dakkoffer.
Daarbovenop maken die losse ski's een heleboel meer lawaai dan een dakkoffer.

Daar verschiet ik van. Mijn huidige wagen verbruikt 20% meer met dakkoffer. En met 2 paar ski's los op de dakdragers zou dit dan nog meer zijn? Ik had altijd gedacht dat dit minder zou zijn dan met een dakkoffer.
 
Als Tesla een ski-luik had gemaakt, dan waren al deze capriolen niet nodig geweest. Met 2 passagiers op de achterbank.is er voldoende ruimte voor bagage. Ik vind zo'n box maar een gedoe. Los van het feit dat je >20% hoger verbruik hebt.