TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Dashboard versus realiteit

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Hbrink, Mar 20, 2018.

1. Hbrink

Hbrink Lazy, but dangerous when active :)

All,

Omdat ik niet weet waar onderstaand probleem vandaan komt (software, hardware problemen auto/sensoren of mijn manier van rijden) graag jullie advies:

Auto: S 100D met AP2, HW2.5 en firmware 2018.10.4

Probleem: op mijn dashboard bij ingeschakelde AP (afstand max) wordt de auto voor mij niet altijd juist weergegeven. Dat betekent dat hij soms de auto in de laan ernaast projecteert, of dat (bij stilstand) hij aangeeft dat de auto voor mij helemaal links staat, terwijl ik hem keurig in het midden zie staan. Ook vaak dat de auto, zeker als de afstand maximaal is, erg van links naar rechts flippert terwijl hij normaal rijdt.

Ik dacht aan verkeerd gecalibreerde sensors, maar wel vreemd is dat hij mijn auto wel juist lijkt weer te geven.

Bovenstaande problemen zijn ook niet consistent, soms wordt de situatie wel goed weergegeven. Auto had hier altijd wel wat last van, maar met 10.4 is het erger geworden.

Graag jullie suggesties alvorens ik Tesla bel

• Like x 1
  2. Maarten

Maarten Active Member

Prima om hier suggesties te vragen, maar ik zou linea recta naar een SEC gaan.
    Het moet gewoon goed werken en klinkt niet alsof je iets op een andere wijze zou moeten doen.
    Wel jammer dat het niet consequent gebeurt; maakt het vaak wat lastiger op te lossen.

• Like x 1
  3. Hbrink

4. Hbrink

Gemeld bij Tesla. Logs uitgelezen maar niets kunnen vinden. Advies: wachten op volgende update...

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC