Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashboard voor Tesla (YATD) dutch users

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_20181130_224149.jpg
IMG_20181130_224100.jpg
IMG_20181130_224149.jpg
IMG_20181130_224454.jpg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: FrankNL and MaH
vreemd, deze tekst stond toch echt in de preview:

Hallo:) ik zal me even voorstellen, ik ben felen.(alias)

Uit verveling heb ik een tesla dashboard gebouwd, simpelweg omdat ik niet denk dat er voorlopig een platform wordt neergezet door tesla waar wij ontwikkelaars native apps kunnen bouwen voor de tesla. Dus heb ik er maar een webvariant van gemaakt onder de naam YATD. Ik maakte voorheen gebruikt van de tesla versie van FM, echter deze bleef constant de dmv pagerefreshes was ik heel irritant vondt tevens had ik het idee dat de site was ontwikkeld daar devs van FM zonder een tesla. Want de map etc werkt niet, het inschakelen van gps ook niet.

Dus heb ik maar een eigen dashboard gebouwd met Flitsinfo. Ik moet hierbij toegeven dat dit dashboard initieel voor geheel eigen gebruik was. er wordt gebruikt gemaakt van de haversine formule, om gps coord tot coord afstand te berekenen. Hierdoor krijg je een melding op je scherm, wanneer je in de buurt bent van een flitspaal. Echter geeft de browser me dusdanig weinig opties om hier complexere berekeningen te doen, gezien deze berekening hemelsbreed is. En dus geen rekening houdt met de weg waarop je rijdt of de gebouwen ertussen. Maar tijdens het testen was het toch accuraat tot op 15 meter, echter mocht de flitspaal zich bevinden op de weg onder jij vb bij een flyover, dan heb je pech :) dan krijg je alsnog een waarschuwing. Het is verre van perfect maar toch beter dan in je Tesla met je mobiele telefoon te zitten met de flitsmeister app.

de features:

- Flitsinfo
- Flits meldingen bij naderen flitspaal (d.m.v rood knipperen) de flitspaal waarom het gaat zal als eerste worden weergeven)
- Full screen en Half screen modus (halfscreen is mijn favoriet)
- Realtime Tesla map (het idee was hier om een kaart te weergeven van alle beschikbare tesla's ,die gebruik maakten van de app en deze optie hadden aanstaan (hierbij zou volledig anoniem, je locatie worden gedeeld met verder geen terug koppel bare informatie, echte wees iemand mij erop dan mensen met kwade bedoelingen dit mogelijk zouden gebruiken om tesla's te vinden) Deze kaart laat dus op dit moment alleen jou locatie zien. Ik zal deze feature dan ook niet verder ontwikkelen, en bij een mogelijke update verwijderen.
- Nieuws (Nl headlines, Us headlines, Tesla headlines

Bugs:
de Tesla browser laat scrollen binnen divs niet toe, als deze op half screen modus staat, dit wilt zeggen dat als je een flinke lijst flitsers hebt, en je wilt daar doorheen scrollen, je eerst naar fullscreen modus moet schakelen.
- ik zal dit in de toekomst mogelijk oplossen door de pagina volledig horizontaal te weergeven, waarbij het schakelen tussen horizontaal zal gebeuren ipv verticaal. Hierbij zal de fullscreen modus overbodig worden.

Nogmaals ik wil benadrukken dat dit dashboard eigenlijk voor eigen gebruik was, maar inmiddels gebruiken zeker 4 van mij vrienden dit dashboard en een paar bekenden van hun, dus ik besloot de link maar met iedereen te delen.
Uiteraard is de flitsinformatie niet van mij, mocht iemand hier problemen mee hebben, hoor ik het graag dan gooi ik de site offline.

Toekomst:
Het idee is dat ik meerdere widgets zal bouwen, met daarin specifieke dingen die me relevant zijn voor onscreen info. Echter mijn inspiratie was op nadat ik de flitsinformatie en nieuws widgets had toegevoegd

- The mighty Clock ( mogelijk voeg ik THE MIGHTY CLOCK weer toe)
- Exit knop (met 1 druk op de knop www.google.nl bezoeken) mocht je je auto uitstappen, kan je met 1 druk op de knop je browser weer op google.nl zetten (op advies van tesla. gezien de R*K browser)

- Night mode knop, of night mode schakel op basis van tijd..

De toekomst kan ook niets brengen, 1 omdat de site offline is omdat men er niet blij mee is, 2 omdat ik geen tijd meer heb om hieraan te werken. Gezien het eigenlijk al doet wat het voor mij moet doen. Maar wie weet!

Belangrijk, de site draait op openode ik heb geen ssl certificaat geinstalleerd, omdat ik daar geen zin in had, echter inbrowser gps(navigator.api) heeft https nodig om te kunnen werken vandaar dat je de site dient te bezoeken via.

https (met nadruk op S) https://teslahomebeta.us.openode.io mocht je een security melding krijgen dan komt dit door de ontbrekende ssl certificaat. Verleen je browser toestemming om GPS te gebruiken, anders kan je geen Flitswaarschuwingen krijgen.

- PS deze applicatie verstuurd geen enkele informatie naar servers behalve je GPS locatie voor de realtime map, als je dit aan hebt staan, echter is dit een 1 op 1 verbinding dus jij bent de enige die dit ziet. - Tevens is de browser volledig afgesloten, elke functionaliteit tot het uitlezen van informatie is afgesloten (dit als sidenote)

- Het nieuws komt van verschillende nieuwssite, ik heb geen invloed op de content/ nog de lengte van een bericht, dit gebeurd allemaal automatisch.

maar having that said gebruiken op eigen risico, (en geen nieuws lezen tijdens het rijden ;) ) BE SAFE AND HAVE FUN
 
Klinkt goed. Ik ga het proberen.
Grote vraag voor nu is: hoe vaak crasht je center console als dit dashboard aan staat?
Tesla noemt webpagina’s meestal als oorzaak voor crashen.

Goede vraag , ik heb dit niet kunnen testen, want mijn browser werkt eigenlijk nooit sinds v9 zonder reset. Maar na de reset werkt hij. Ik heb ermee van Amsterdam tot België gereden zonder problemen. Dus tijdens het rijden zijn er geen problemen. (Naar mijn weten) ik zou dit pas echt goed kunnen testen als mijn browser het een tijdje constant doet zonder reset. Ik heb tijdens de bouw wel rekening gehouden met het minimale geheugen van de browser.
 
Hoi, dit is tof! ik ben ook aan het testen, maar de browser liep een aantal keren vast. Toch is het een tof dashboard.
Wil je eventueel de code delen? Dan kan ik eens kijken of het helpt als er een certificaat aanwezig is. En proberen nog verder te ontwikkelen.
 
@felenburg: Mooie site! Het zal wel aan mij liggen, maar mijn browser accepteert niet dat ik toestemming geef aan de GPS data. Als ik het in de settings aanvink schiet hij weer terug. Heb je een tip hoe ik dat kan regelen?

Ik had hetzelfde probleem al met flitsmeister en ABRP waardoor deze ook al niet werkte in de browser van de auto.
Het lijkt erop dat dit bewust door Tesla wordt geblokkeerd.

Het crashen van de MCU wordt door Tesla SeC toegeschreven aan het gebruik van dergelijke sites. Zelfs als je de browser niet meer hebt openstaan kan de MCU crashen volgens Tesla.
 
@Herbie65 : het is een cloudplatform, waar je je eigen apps kunt huisvesten en dat rechtstreeks via de browser bij de "remote"computer processen kan tonen. Dit soort diensten worden standaard gevlagd als onbetrouwbaar. Terecht want een kwaadwillende kan er wel wat mee, deze Teslahome lijkt me overigens niet kwaadaardig.
 
  • Informative
Reactions: Herbie65