Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam inbouwen in 5 minuten

This site may earn commission on affiliate links.
Maurice, let even op, met de door jouw beschreven installatie methode, loopt de kabel dwars voor de side airbags langs. Wet alle gevolgen van dien.
Dat betwijfel ik: je kunt de kabel langs de voorruit net onder de rand schuiven. Hemelbekleding hoeft niet eens los.

Foto van wat er achter de A-pilaar bekleding zit:
wire-routing-a-pillar.jpg


Als je vanuit de voorruit de kabel onder de bekleding duwt, komt die niet eens in de buurt van de airbag.
 
Ik heb inmiddels de BlackVue in mijn auto (Herbie :)) , maar wil nu ook een hotspot aansluiten. Heb begrepen
dat de USB poorten niet voor de voeding kunnen zorgen omdat wanneer de auto in P staat en daarna op slot
de USB poorten ook uitgaan.

Wat zijn mijn opties om de Hotsport continu te voeden? :rolleyes:
In de behuizing van de achteruitkijkspiegel zit een voedingskabel met continue spanning van 14.4V hierop kan je de blackVue ook aansluiten (en heb je weer een USB vrij). Daarop heb ik mijn Blackvue ook op gezet en neemt dus ook in parkeermode gewoon de omgeving op. zijkant-camera's erbij zou nog handiger zijn.
 
Mijn nieuwsgierigheid is gewekt : waarvoor gebruiken jullie een dashcam eigenlijk? Bewijsmateriaal tegen malafide brokkenmakers? Dragracen? Youtube-filmpjes van gevaarlijke plekken?
Afgelopen vrijdag heeft iemand mij aan de achterkant aangetikt op de A2. De opnames zijn heel handig om discussies te voorkomen.
2 weken geleden heeft iemand mijn voorkant aangetikt, terwijl de auto geparkeerd stond. De heer in kwestie had heel netjes een briefje achter gelaten. Dat had natuurlijk ook anders kunnen zijn.
 
Ik wil de dashcam hardwiren bij de bewegingsmelder via dit te maken kabeltje:

Dashcam Power Cable Parts Kit for Tesla Model S | eBay

s-l500.jpg


Misschien willen meerdere mensen deze bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen.

Eventueel wil ik hem dan zelfs voor je in elkaar solderen ;-)

PM me indien interesse

Als iemand weet welke onderdelen dit zijn kunnen ze natuurlijk ook hier ergens in EU worden besteld.
 
Ik wil de dashcam hardwiren bij de bewegingsmelder via dit te maken kabeltje:

Dashcam Power Cable Parts Kit for Tesla Model S | eBay

s-l500.jpg


Misschien willen meerdere mensen deze bestellen? Dan kunnen we de verzendkosten delen.

Niet bij alle Model Sen zit daar een constante 12V.

bedankt voor de tip Gelden, ziet er makkelijk uit, ik heb een obd2 kabel besteld en de blackvue 650s

deze is nu 151 euro op amazon, check:
https://www.amazon.de/dp/B01H3KUXDI/ref=pe_3044161_185740101_TE_item

Ik zou niet meer de DR650 kopen. De firmware wordt niet meer verbeterd. De750 of 900 is een veel betere keus.
 
Ik heb een BlackVue DR650GW-2CH, en ben daar niet echt tevreden mee. Ik zou wel willen weten of andere hier ook mee te maken hebben. Ik heb een 26 maanden oude BlackVue DR650GW-2CH in mijn auto en ik heb inmiddels als 4 a 5 SD kaarten versleten.

Elk jaar wel 2, nu heb ik dat probleem weer van "check SD card" weer!!! Erg vervelend, om de 3/4 dagen krijg ik deze melding waardoor ik deze SD opnieuw formateer via de dashcam. Waarom eigenlijk?

Dat ik om de 6 maanden een nieuwe kaart moet kopen is al niet goed, maar nu om de 3/4 dagen? Via de viewer heb ik deze ook al geformateerd, ik weet niet wat ik nu moet doen.

:(
 
Ik heb een BlackVue DR650GW-2CH, en ben daar niet echt tevreden mee. Ik zou wel willen weten of andere hier ook mee te maken hebben. Ik heb een 26 maanden oude BlackVue DR650GW-2CH in mijn auto en ik heb inmiddels als 4 a 5 SD kaarten versleten.

Elk jaar wel 2, nu heb ik dat probleem weer van "check SD card" weer!!! Erg vervelend, om de 3/4 dagen krijg ik deze melding waardoor ik deze SD opnieuw formateer via de dashcam. Waarom eigenlijk?

Dat ik om de 6 maanden een nieuwe kaart moet kopen is al niet goed, maar nu om de 3/4 dagen? Via de viewer heb ik deze ook al geformateerd, ik weet niet wat ik nu moet doen.

:(
De Micro SD Samsung EVO+ heb ik goede ervaringen mee. Blackvue heeft ook zelf SD card's maar die zijn wel prijzig. Als die naar een half jaar begeeft, zou ik contact opnemen met BlackVue zelf.
 
Wat voor soort SD kaarten koop je? Je hebt wel goede SD kaartjes nodig, goedkoop is duurkoop:

MicroSD Cards We Recommend for Dash Cameras

Je hebt sowieso garantie dus maak daar gebruik van want geen enkel kaartje mag al na een paar dagen de geest geven.


Ik had eerst de Sandisk Ultra A1, en nu had Herbert van Tesland de Samsung EVO Plus aangeraden. Deze laatste is een ramp. Ik heb Herbert om hulp gevraagd omdat ik die BlackView bij hem had gekocht maar ik krijg geen enkele reactie van hem.

Misschien moet ik maar een SD kaart kopen van BlackView?
 
Ik had eerst de Sandisk Ultra A1, en nu had Herbert van Tesland de Samsung EVO Plus aangeraden. Deze laatste is een ramp. Ik heb Herbert om hulp gevraagd omdat ik die BlackView bij hem had gekocht maar ik krijg geen enkele reactie van hem.

Misschien moet ik maar een SD kaart kopen van BlackView?
Samsung Evo + ....mmmhh.. Voor jou een ramp voor mij een goede koop....ai...:oops:

Hoeveel GB? Zelf heb ik 64 genomen. Dan heb je opnames van ongeveer 2 dagen