Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam/Sentry Mode

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook van alles geprobeerd, maar geen enkele USB stick lijkt probleemloos te werken. Doe jezelf een plezier en zet Sentry uit of koop een SSD. Anders vertrouw je op iets dat zelf niet te vertrouwen is...

Mijn 128GB stick werkt anders probleemloos. Enige waar ik tegen aan loop is dat soms het opnemen gewoon stopt. Door afkoppelen of iets anders en dat probleem heb je ook met een SSD.

Al die problemen had ik trouwens eerst niet toen Tesla nog ext4 ondersteunde!!
 
Mijn 128GB stick werkt anders probleemloos. Enige waar ik tegen aan loop is dat soms het opnemen gewoon stopt. Door afkoppelen of iets anders en dat probleem heb je ook met een SSD.
Ik heb een 500GB Samsung SSD en die werkt al ruim een half jaar probleemloos. Stopt nooit uit zichzelf.
Al die problemen had ik trouwens eerst niet toen Tesla nog ext4 ondersteunde!!
Volgens mij moet je bij een Linux distro gewoon moeite doen om het niet te ondersteunen, dus ik snap ook niet waarom ze het hebben uitgeschakeld. Ik zou verwachten dat iemand die zijn media op EXT4 formatteert ook wel weet hoe die dit moet uitlezen, dus het zal ook niet zijn dat ze er veel vragen over hebben gehad. Het is wel logisch dat Tesla zelf standaard op exFAT zou formatteren (als dat ook werkt op een Mac).
 
Tip voor wie Sentry clips wil gebruiken om een dader te vinden. Altijd een parkeerplaats vooruit inrijden. Gisteren had ik wat verdachte handelingen opgenomen aan de wagen van de auto naast mij. Ik was achteruit ingeparkeerd en nergens kan ik een nr plaat zien. De wagen passeert van rechts naar links op de frontcamera en parkeert dan achteruit links van mij, enkel zichtbaar op de linker repeater, maar daar natuurlijk ook geen nr-plaat zichtbaar.
Voor wie nieuwsgierig is naar de verdachte handeling: ik zag een man minutenlang naast mij aan zijn rechter voorwiel bezig, ging zelfs plat op zijn buik liggen om ver onder zijn wagen te kunnen reiken. Daarna deed hij zijn rechtervoordeur deur open en haalde iets wit uit de wagen en ging er opnieuw richting zijn wiel mee. Wat hij juist deed kon ik niet zien, ik zag alleen zijn rug.
Toen ik de clip in de wagen bekeek zag dat ‘iets wit’ er heel verdacht uit. De wagen ook (ik ga hier niet vermelden welke, maar het was iets misdaadmilieuachtig en heel duur, nieuw, zwart, geblindeerd en met buitenlandse nr-plaat en het gebeurde op een afgesloten privéparking in een middelgrote Nederlandse stad). Toen ik echter de clip op de PC bekeek zag ik dat dat ‘iets wit’ een witte papieren servet was, waarmee hij wellicht iets aan de wagen wou afkuisen. Mijn wagen maakt meerdere keren met zijn lichten duidelijk dat Sentry actief is. Ik verwacht dus niet dat er iets illegaal gebeurd is.
 
  • Informative
Reactions: Mars2020 and Krisja
Het zou mooi zijn moest je op je app. een melding krijgen na een tweede of derde sentry binnen een bepaalde tijdsspanne, dan kan je via de boombox vragen of je een handje moet komen helpen.

Zo stonden wij 2 maanden geleden in Spanje te laden, zelf zaten we op een bankje een 50-tal meter verder. Plots zag ik enkele jongeren (10 - 12 jarigen) rond de wagen waarvan er eentje eerst aan de deur ging proberen en dan aan de koffer of hij er in kon. Dat was net tijd genoeg om de app. op de starten en via de microfoon "cuidado con la policia" te roepen. Ik moet zeggen, ik schrok zelf van het volume, die knaapjes ook... 😂
 
UPDATE: thanks to the amazing online community we found him in record time. Someone from the family of the vandal in question reached out to the owner of the car and I’m guessing things are being taken care of. Thanks to everyone in the community for your precious help!
ik kan niet snappen wat de mens bezielt om een kras op andersmans auto te zetten. Ga je jezelf er beter van voelen? Heb je iets bereikt? Gewoon afblijven en de sleutels in je zak houden.
 
  • Like
Reactions: Firehuntah and Niek
Ik had met Sentry aan wel wat verbruik verwacht, maar gisteren eens de SoC voor en na bijgehouden. Op 16,5 uur is er 30 km af gegaan. Lijkt mij toch wel veel. 4350Wh of 265W verbruik voor een MCU en wat camera’s.
Aan de andere kant heeft mij dat zelfs aan de huidige prijzen nog minder dan 2€ gekost. Ik ben ooit met mijn MS gesleutelkrast geweest, dat heeft mij meer gekost.
Een onofficiële parkeerwachttiener in Italië kost meer.
 
Als je 's morgens kijkt en het is een stukje kouder dan kan dat ook schelen. Sowieso zie ik soms wat schommelingen (ook als sentry uit staat). Maar het verbruik van sentry is fors. Ik zet het enkel aan als de auto op een "gevaarlijke" plek staat. Zet je het standaard aan, dan is het best een duur geintje. Natuurlijk is bekrassen of een aanrijding van de auto duurder, maar het is niet zo dat sentry dat altijd voorkomt en of het verhaalbaar maakt.

Sentry is een beetje een "gimmick" die later is toegevoegd en ben er erg blij mee. Als dit een primaire requirement was geweest in het ontwerp, dan had het wellicht efficiënter gekund. De gemiddelde deurbel met vergelijkbare functionaliteit verbruikt een stuk minder. Weet iemand trouwens waarom je met een pre-facelift Model S niet live kan kijken? Lijkt me toch niet dat daar een technische bottleneck voor is? Wellicht bandbreedte van de MCU2?