Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcam werkt niet meer (maar Sentry wel)

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Dashcam "Recent Clips"-folder staat vol met files van 595 bytes. Af en toe staat er eentje tussen van 3,6 MB, maar de overgrote meerderheid bevat dus geen beelden.

De "Sentry Clips"-folder is wel normaal, perfect leesbare video's van alle 4 de camera's.

Ik gebruikte vroeger een 32 GB SanDisk stick die alles probleemloos deed (bruikbare beelden, en geen foutmeldingen) maar die ik wat te klein vond voor Sentry.

Daarom heb ik een 256 GB stick gekocht van "PNY". Voorafgaand aan v10 deed die stick het goed, maar kreeg ik af en toe foutmeldingen dat de stick te traag was, vooral na het instappen. Even uittrekken en terug instoppen loste dat op, en alle beelden van tijdens het rijden waren ok.

Vanaf v10 krijg ik geen foutmeldingen meer, maar ook (bijna) geen bruikbare beelden. Allemaal kleine files van minder dan een kB.

Ik heb dan maar terug de oude Sandisk 32 GB-stick geprobeerd, maar ook deze geeft bijna uitsluitend onbruikbare mislukte files. Behalve Sentry, want die doet het perfect op beide sticks.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik wil gerust een SSD kopen, naar het schijnt werken die veel beter, maar dat zou een beetje dom zijn als het probleem elders ligt. Als Sentry perfect werkt, is de stick toch snel genoeg en zou Dashcam dus even goed moeten werken?

Bedankt voor enige info,

Michel
 
Is niks mis met je usb stick.
Die 595-bytes files krijg je gewoon als de auto tijdje geparkeerd staat zonder dat Sentry mode aanstaat (maar de auto niet nog slaapt).
Zodra je sentry mode aanzet, of gaat rijden.... gaat hij weer goede files schrijven...

De foutmelding 'te traag' is volgens mij een algemene melding die hij geeft als hij een probleem heeft met wegschrijven. Ik heb een Raspberry4 met T5 SSD en dat is *echt* niet te traag, maar kreeg die melding ook 1 x .. Toen ik het handeltje in mijn computer probeerde gaf hij aan dat filesysteem corrupt was. (even fat32 format gegeven en het werkt sindsdien weer prima)

Dus blijkbaar hebben ze gewoon maar 1 foutmelding geimplementeerd en roept hij dat het 'te traag' is, terwijl het gewoon een ander probleem is ;)
 
Is niks mis met je usb stick.
Die 595-bytes files krijg je gewoon als de auto tijdje geparkeerd staat zonder dat Sentry mode aanstaat (maar de auto niet nog slaapt).
Zodra je sentry mode aanzet, of gaat rijden.... gaat hij weer goede files schrijven...

De foutmelding 'te traag' is volgens mij een algemene melding die hij geeft als hij een probleem heeft met wegschrijven. Ik heb een Raspberry4 met T5 SSD en dat is *echt* niet te traag, maar kreeg die melding ook 1 x .. Toen ik het handeltje in mijn computer probeerde gaf hij aan dat filesysteem corrupt was. (even fat32 format gegeven en het werkt sindsdien weer prima)

Dus blijkbaar hebben ze gewoon maar 1 foutmelding geimplementeerd en roept hij dat het 'te traag' is, terwijl het gewoon een ander probleem is ;)
OK, bedankt, ik zal er eens verder mee experimenteren.