Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dashcamviwer met software 2020.12.5 werkt niet goed

This site may earn commission on affiliate links.
Goedendag allemaal,

Mogelijk dat deze nieuwe post elders moet, maar ik vind het vaak erg moeilijk zoeken. Zo'n beetje alles mbt software staat in het topic over software versie 10.

Dus mogelijk is het onderwerp ter sprake gekomen, maar mijn dashcam viewer werkt belabberd. Kan nauwelijks beelden terugkijken. Heb er een Hema usb card in van 32 gb. Dasccam viewer en beelden lijkt totaal niet te werken. Heb al een harde reset uitgevoerd, geen effect. Hebben meer mensen dit? Wachten op update? kan het liggen aan de usb-card?
 
Ik gok dat het te wijten valt aan jouw keuze voor een HEMA USB stick. Leuk voor foto's rond te delen in de familie, maar niet performant genoeg om een constante stroom aan beeldmateriaal van vier camera's te verwerken.

Zelf gebruik ik een SanDisk Ultra Dual USB Flash Drive (USB 3.1, Type-C) maar ga binnenkort upgraden naar een Samsung T5 SSD.
 
  • Like
Reactions: MasterMace
Wat @zezke zegt. Is hier al meerdere keren langsgekomen, USB sticks zijn niet gebouwd voor de manier zoals gebruikt in je Tesla (uitzonderinge zijn er altijd, maar dan ga je naar veel prijzigere sticks). Een SSD is aan te raden.

Dit had overigens perfect in het door jou genoemde topic gekund.
 
@Fonzz Is je disk met ext4 of FAT32 geformateerd?
Heb zelf een usb drive met ext4 en die speelt nog wel sentry opnames van voor de update af maar kan geen nieuwe meer maken. Als je zoekt op "updated to 2020.12.5 ext4" vind je meer info.
Blijkbaar zit er in 2020.12.5 een bug en werken drives met ext4 niet meer.
 
Het ligt zeker wel aan Tesla. Ik heb een Sandisk USB stick Ultra Fit USB 3.1 32GB en die voldoet ruimschoots aan de specificaties zoals genoemd in de handleiding van de Tesla en de eventuele foutmelding.
De beelden worden prima opgeslagen, maar hij toont ze niet.
....12.6...keep hoping.
 
Goedendag allemaal,

Mogelijk dat deze nieuwe post elders moet, maar ik vind het vaak erg moeilijk zoeken. Zo'n beetje alles mbt software staat in het topic over software versie 10.

Dus mogelijk is het onderwerp ter sprake gekomen, maar mijn dashcam viewer werkt belabberd. Kan nauwelijks beelden terugkijken. Heb er een Hema usb card in van 32 gb. Dasccam viewer en beelden lijkt totaal niet te werken. Heb al een harde reset uitgevoerd, geen effect. Hebben meer mensen dit? Wachten op update? kan het liggen aan de usb-card?
Uit de titel blijkt niet dat dit draadje over dashcam beelden gaat. Zo wordt het er hier ook niet overzichtelijker op.
 
Uit de titel blijkt niet dat dit draadje over dashcam beelden gaat. Zo wordt het er hier ook niet overzichtelijker op.

Ja dit draadje gaat wel op voor de top 3 van slechte titel draadjes. :)

Mist een spatie, levert strafwerk op vanwege iets met d/t en dekt de lading van de inhoud niet.

Maar ja als zoeken in een wel relevant topic al moeilijk is....

De Hema heeft wel goede worsten toch?
 
Last edited:
Ja dit draadje gaat wel op voor de top 3 van slechte titel draadjes. :)

Mist een spatie, levert strafwerk op vanwege iets met d/'t en dekt de lading van de inhoud niet.

Maar ja als zoeken in een wel relevant topic al moeilijk is....

De Hema heeft wel goede worsten toch?

Klopt, maar ik had ff niet 1 - 2 - 3 in de gaten hoe dit te veranderen. Je wilt toch niet zeggen dat een draadje of topic van weet ik hoeveel reacties en van een jaar oud of meer overzichtelijk is? Valt me wel op in allerlei fora hoe aanvallend mensen kunnen zijn, over futiele dingetjes. Hoe dan ook, ik heb een Samsung aangeschaft, ongetwijfeld te duur, maar zal werken! En anders meld ik mij weer, al dan niet met spaties en d/t' s failures...
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
Klopt, maar ik had ff niet 1 - 2 - 3 in de gaten hoe dit te veranderen. Je wilt toch niet zeggen dat een draadje of topic van weet ik hoeveel reacties en van een jaar oud of meer overzichtelijk is? Valt me wel op in allerlei fora hoe aanvallend mensen kunnen zijn, over futiele dingetjes. Hoe dan ook, ik heb een Samsung aangeschaft, ongetwijfeld te duur, maar zal werken! En anders meld ik mij weer, al dan niet met spaties en d/t' s failures...

ik snap je keuze voor een nieuw topic goed, want software 10 gaat alle kanten op en lees ik dus niet meer. Maar dan is het wel belangrijk een goede topic titel te kiezen, bijvoorbeeld dashcam viewer werkt niet goed (al dan niet aangevuld met software versie in titel of topic).

on this topic ;) gisteren even geprobeerd en oude beelden teruggekregen (rijden die ik nu toch niet meer, dan is video’s terugkijken in je tesla bijna nostalgisch). Hij doet het redelijk maar niet heel goed: ik heb een snelle 32gb SanDisk maar de laatste 1,5 minuut doet het net niet bij de meeste filmpjes of hij slaat soms stukjes over. Laten dat nu net de ‘spannendste’ stukjes zijn waarom je juist was gaan opnemen. Wellicht dat alle beelden tegelijk tonen iets teveel vraagt of dat tesla kan gaan werken met bufferen in het eigen geheugen voordat hij begint af te spelen. Het concept van de viewer is verder wel goed!

oja en hoe 2020.12.5 verder rijdt? Geen flauw idee, maar dat staat vast wel in het software 10 topic ;)
 
Klopt, maar ik had ff niet 1 - 2 - 3 in de gaten hoe dit te veranderen. Je wilt toch niet zeggen dat een draadje of topic van weet ik hoeveel reacties en van een jaar oud of meer overzichtelijk is? Valt me wel op in allerlei fora hoe aanvallend mensen kunnen zijn, over futiele dingetjes. Hoe dan ook, ik heb een Samsung aangeschaft, ongetwijfeld te duur, maar zal werken! En anders meld ik mij weer, al dan niet met spaties en d/t' s failures...
De 12.5 release is net een week beschikbaar. Je hoeft dus ook alleen maar de reacties van de laatste week te lezen. Ja, het topic bestaat al even en is daarom lang maar gezien de specifieke vraag over de laatste release doet de lengte van het topic er niet toe.

En mbt tot adviezen voor wel of geen SSD. Zoek eens op "sentry" en "usb". Vind je inmiddels tientallen topics waar we deze ook weer aan kunnen toevoegen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Wij hebben een paar maanden een SAN disk Ultra Fit 3.0 128 Gbyte USB stick gebruikt. Helaas gebeurde het toch af en toe dat de Tesla klaagde dat de stick niet snel genoeg is.
Omdat ik nog een 128 GByte Samsung PM951 SSD had liggen (NVME SSD in M.2 form factor) heb ik hiervoor een losse behuizing gekocht en gebruiken wij deze. Sindsdien geen problemen meer gehad.