Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E-rally (powered by Athlon) op 17 mei 2014

This site may earn commission on affiliate links.
Ook ingeschreven, leuk! De organisatie wordt profi aangepakt met eigen stichting, sponsoring en straks media-offensief. Complimenten!

Is het een idee om Tesla te vragen om een Super Charger monteur standby te hebben die dag? Zou 'matige' exposure opleveren voor Tesla/het event, en erg lastig thuiskomen zijn voor velen als die het begeeft... Koren op de molen van PetrolHead-minded pers!
Hierover hebben wij maandag een gesprek bij Tesla, maar het is in elk geval onze inzet.

Leuk dat je meedoet!
 
Ik zou graag mee willen doen, maar ik weet niet of ik hem dan al heb. Vandaag is de status op MyTesla veranderd naar 'In productie', maar hoe lang het dan nog exact duurt...
Hoe zit het als ik me nu inschrijf op de site en annuleer als blijkt dat ik hem niet op tijd ga krijgen?
 
Vanaf heden hebben wij ook een Facebook pagina. Deze kun je uiteraard 'liken', waarvoor onze grote dank! Ook vind je daar het persbericht dat wij vandaag hebben verspreid waarin de tocht definitief wordt aangekondigd! We hopen op zoveel mogelijk inschrijvingen, niet alleen om een leuke geslaagde dag te hebben, maar ook voor het goede doel waarvoor we rijden: JustDiggit.

https://www.facebook.com/erallyEU
 
Vandaag een testritje gedaan naar oosterhout om uit te maken of het een haalbare kaart is om met de 60kwh batterij en zonder de supercharge optie mee te doen aan de EV rally.

Vertrokken met volle batterij 283km typical range
af te leggen afstand Waasmunster-Oosterhout: 90km
toegekomen in Oosterhout met 205km Typical range.

Hoe kan je best de aandacht trekken in Oosterhout?

Door op 30meter van de superchargers, met de tesla aan een lolo te gaan hangen:biggrin:
tot 5 maal toe(in 45minuten) is er een vriendelijke Nederlander (aan die domme Belg) komen vertellen dat je met een tesla aan de superchargers VEEL SNELLER en bovendien GRATIS kan laden.:wink:

5 maal hetzelfde verhaal moeten vertellen...60kwh batterij,geen SC optie, graag meedoen aan EV rally (bijna niemand van hen had al over de rally gehoord)
Dit laden was een primeur voor mij.
In de 4 maand dat ik de auto heb had nog nooit publiek geladen, nog nooit het kaartje van the new motion gebruikt of de kabel van Loek. 3 primeurs in 1 keer, en alles werkte!

Iemand van de Tesla rijders heeft me wel een beetje wegwijs gemaakt.
Zoals ik al had gelezen over de Lolo, moest ik de Ampere stelselmatig opdrijven tot 13A en dan kwamen en op het hoogtepunt van het laden 12km/uur bij.

na een pizza te hebben gegeten, was de range al van 205 naar 212km gestegen.
Toen hield ik het laden voor bekeken.
Ik heb dan op internet eens bekeken waar er nog laders stonden in Oosterhout. de meeste waren schuko's behalve aan het Wilhelminakanaal zuid. daar waren 2 Type 2 AC 11kW laadpunten.
Het was slechts enkele km rijden. maar er waren een paar opstakels. de weg was afgesloten op 100m van de laadpunten. dan maar even te voet gaan kijken. de laadpunten staan op een bedrijventerrijn achter een zwaar gesloten hek (toch op zondag)

dan had ik gezien dat ik eigenlijk maar op 16km van Tesla Tilburg zat. Dus even naar daar gereden. er stonden enorm veel auto's buiten. Aan de omheining stonden een aantal mensen te kwijlen en waarschijnlijk waren ze op zoek naar hun adoptiekindje.

aan de organisatoren: zou ik dan niet beter eerst naar tesla tilburg rijden en daar bv anderhalf uur gaan laden en daarna naar Oosterhout hem verder laten voldruppelen tot het tijdstip van vertrek?
ik had begrepen dat het afsluiten van de dag, bij Tesla was en dat dan het laden om thuis te komen geen probleem zou zijn.

aan de deelnemers, een vraag van mijn echtgenote: komen de meeste als koppel of gaat het een mannen onderonsje worden?

Ik heb me net ingeschreven. we zien nog wel waar de oplossing komt.
Frank
 
Last edited:
He Frank, goed bezig!
Vooraf laden bij Tesla kun je ze direct vragen. Maar er zijn ook enkele prive laadpunten van Tesla eigenaren in de buurt. Misschien valt daar iets mee af te spreken. Of makro of hornbach in Breda. Evt. rijdt er iemand met je op en neer.
Ik was van plan om samen met mijn vrouw te komen.
 
Vandaag een testritje gedaan naar oosterhout om uit te maken of het een haalbare kaart is om met de 60kwh batterij en zonder de supercharge optie mee te doen aan de EV rally.

Vertrokken met volle batterij 283km typical range
af te leggen afstand Waasmunster-Oosterhout: 90km
toegekomen in Oosterhout met 205km Typical range.

Hoe kan je best de aandacht trekken in Oosterhout?

Door op 30meter van de superchargers, met de tesla aan een lolo te gaan hangen:biggrin:
tot 5 maal toe(in 45minuten) is er een vriendelijke Nederlander (aan die domme Belg) komen vertellen dat je met een tesla aan de superchargers VEEL SNELLER en bovendien GRATIS kan laden.:wink:

5 maal hetzelfde verhaal moeten vertellen...60kwh batterij,geen SC optie, graag meedoen aan EV rally (bijna niemand van hen had al over de rally gehoord)
Dit laden was een primeur voor mij.
In de 4 maand dat ik de auto heb had nog nooit publiek geladen, nog nooit het kaartje van the new motion gebruikt of de kabel van Loek. 3 primeurs in 1 keer, en alles werkte!

Iemand van de Tesla rijders heeft me wel een beetje wegwijs gemaakt.
Zoals ik al had gelezen over de Lolo, moest ik de Ampere stelselmatig opdrijven tot 13A en dan kwamen en op het hoogtepunt van het laden 12km/uur bij.

na een pizza te hebben gegeten, was de range al van 205 naar 212km gestegen.
Toen hield ik het laden voor bekeken.
Ik heb dan op internet eens bekeken waar er nog laders stonden in Oosterhout. de meeste waren schuko's behalve aan het Wilhelminakanaal zuid. daar waren 2 Type 2 AC 11kW laadpunten.
Het was slechts enkele km rijden. maar er waren een paar opstakels. de weg was afgesloten op 100m van de laadpunten. dan maar even te voet gaan kijken. de laadpunten staan op een bedrijventerrijn achter een zwaar gesloten hek (toch op zondag)

dan had ik gezien dat ik eigenlijk maar op 16km van Tesla Tilburg zat. Dus even naar daar gereden. er stonden enorm veel auto's buiten. Aan de omheining stonden een aantal mensen te kwijlen en waarschijnlijk waren ze op zoek naar hun adoptiekindje.

aan de organisatoren: zou ik dan niet beter eerst naar tesla tilburg rijden en daar bv anderhalf uur gaan laden en daarna naar Oosterhout hem verder laten voldruppelen tot het tijdstip van vertrek?
ik had begrepen dat het afsluiten van de dag, bij Tesla was en dat dan het laden om thuis te komen geen probleem zou zijn.

aan de deelnemers, een vraag van mijn echtgenote: komen de meeste als koppel of gaat het een mannen onderonsje worden?

Ik heb me net ingeschreven. we zien nog wel waar de oplossing komt.
Frank
Leuk dat je komt! Mijn vrouw had graag meegegaan alleen heeft dan net onze kleinste telg geworpen als het goed is, dus die gaat niet mee ;-)
 
Vandaag een testritje gedaan naar oosterhout om uit te maken of het een haalbare kaart is om met de 60kwh batterij en zonder de supercharge optie mee te doen aan de EV rally.

Vertrokken met volle batterij 283km typical range
af te leggen afstand Waasmunster-Oosterhout: 90km
toegekomen in Oosterhout met 205km Typical range.

Hoe kan je best de aandacht trekken in Oosterhout?

Door op 30meter van de superchargers, met de tesla aan een lolo te gaan hangen:biggrin:
tot 5 maal toe(in 45minuten) is er een vriendelijke Nederlander (aan die domme Belg) komen vertellen dat je met een tesla aan de superchargers VEEL SNELLER en bovendien GRATIS kan laden.:wink:

5 maal hetzelfde verhaal moeten vertellen...60kwh batterij,geen SC optie, graag meedoen aan EV rally (bijna niemand van hen had al over de rally gehoord)
Dit laden was een primeur voor mij.
In de 4 maand dat ik de auto heb had nog nooit publiek geladen, nog nooit het kaartje van the new motion gebruikt of de kabel van Loek. 3 primeurs in 1 keer, en alles werkte!

Iemand van de Tesla rijders heeft me wel een beetje wegwijs gemaakt.
Zoals ik al had gelezen over de Lolo, moest ik de Ampere stelselmatig opdrijven tot 13A en dan kwamen en op het hoogtepunt van het laden 12km/uur bij.

na een pizza te hebben gegeten, was de range al van 205 naar 212km gestegen.
Toen hield ik het laden voor bekeken.
Ik heb dan op internet eens bekeken waar er nog laders stonden in Oosterhout. de meeste waren schuko's behalve aan het Wilhelminakanaal zuid. daar waren 2 Type 2 AC 11kW laadpunten.
Het was slechts enkele km rijden. maar er waren een paar opstakels. de weg was afgesloten op 100m van de laadpunten. dan maar even te voet gaan kijken. de laadpunten staan op een bedrijventerrijn achter een zwaar gesloten hek (toch op zondag)

dan had ik gezien dat ik eigenlijk maar op 16km van Tesla Tilburg zat. Dus even naar daar gereden. er stonden enorm veel auto's buiten. Aan de omheining stonden een aantal mensen te kwijlen en waarschijnlijk waren ze op zoek naar hun adoptiekindje.

aan de organisatoren: zou ik dan niet beter eerst naar tesla tilburg rijden en daar bv anderhalf uur gaan laden en daarna naar Oosterhout hem verder laten voldruppelen tot het tijdstip van vertrek?
ik had begrepen dat het afsluiten van de dag, bij Tesla was en dat dan het laden om thuis te komen geen probleem zou zijn.

aan de deelnemers, een vraag van mijn echtgenote: komen de meeste als koppel of gaat het een mannen onderonsje worden?

Ik heb me net ingeschreven. we zien nog wel waar de oplossing komt.
Frank

Ulvenhout ligt op je route... 13 km van Oosterhout. Laadsnelheid 73 km/h. Je bent welkom. Laat maar even weten.