Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E Rally ten bate van Just Diggit op 28 mei 2016 - ondersteund door trouwe support

This site may earn commission on affiliate links.
Nummer zit erop !!!
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    426.6 KB · Views: 38
  • Informative
Reactions: tonvanboven
Mijn vrouw staat in een monster oplaad file bij de SuC in Zwolle, en is helemaal niet blij... Volgens haar zijn het auto's van Delta Loyd...Heeft dit met jullie E-Rally te maken? Ik verzekerde haar dat deze pas op 28 mei is...

Ik heb laatst meegedaan aan de EC-Rent dag voor Allianz, maar daar hebben we de overlast in Oosterhout tot een minimum beperkt. Heb het ook al eens meegemaakt dat de SuC in Luxemburg helemaal vol stond met Noorse rally rijders. Misschien een idee om al deze rally's aan te melden in een aparte forum post?

De rally is zaterdag maar de helft van de deelnemers komt de avond ervoor en de rest op de ochtend van de 28e. We hebben een 50 tal auto's die in een korte tijd geladen moeten worden (en morgenochtend ook zo'n aantal). Volgens mij heb ik je vrouw naar voren geholpen want niet deelnemers, dus zij die graag snel verder willen, krijgen voorrang. Het eerstkomende vrije plekje was voor haar, Maar met zo'n aantal is het niet te voorkomen dat er wat wachttijd is en ook dat de laadsnelheid lager is dan wanneer je er alleen staat maar we doen ons best om de doorgangers snel weer op weg te hebben.
 
  • Like
Reactions: Steven and HWS
Bij de weg, is het ook solo te doen? Niet gezellig natuurlijk maar wellicht wel een aardige uitdaging (zonder AP natuurlijk, met AP kan iedereen het).

Mijn vrouw heeft geen rijbewijs en zat vorig jaar op navigatorplaats maar haar nederlands is te beperkt voor roadbook. En toch niet als laatste geëindigd. Dus in theorie is het mogelijk.

Maar inderdaad minder gezellig.
Om die reden trouwens aan organisatie laten weten dat we ons eventueel wilden inschakelen voor taak ter plaatse op dag van evenement. Bleef zonder reactie.

in alle geval veel plezier aan allen, hou het veilig en sportief en moge JustDiggit winnen.
 
De rally is zaterdag maar de helft van de deelnemers komt de avond ervoor en de rest op de ochtend van de 28e. We hebben een 50 tal auto's die in een korte tijd geladen moeten worden (en morgenochtend ook zo'n aantal). Volgens mij heb ik je vrouw naar voren geholpen want niet deelnemers, dus zij die graag snel verder willen, krijgen voorrang. Het eerstkomende vrije plekje was voor haar, Maar met zo'n aantal is het niet te voorkomen dat er wat wachttijd is en ook dat de laadsnelheid lager is dan wanneer je er alleen staat maar we doen ons best om de doorgangers snel weer op weg te hebben.

Dank je wel Hans. Zo te zien had ik wat te snel gepost, want mijn vrouw mocht inderdaad met voorrang bijladen :). Veel plezier nog vandaag.
 
Wat een prachtige dag. Opbrengst voor Justdiggit 2016: € 34.700,- Iedereen die daar aan bijgedragen heeft bedankt!

En hou 20 mei 2017 maar alvast vrij in je agenda ;)
Wat een drama gisteren plek 47. Gelukkig voelde het als meedoen aan de olympische spelen, meedoen is belangrijker dan winnen.
Het gezelschap en de mooie route maakte het meer dan goed. Volgend jaar gaan we er weer voor hopelijk met een beter resultaat. Jeffrey gefeliciteerd met je 56ste plek super man!
 
Net wakker. Hele nacht liggen navigeren voor mijn gevoel. Na 30cm je hoofd op je kussen leggen. 'Wat is de eerste letter van de vrouw die naast je ligt?'. Bij het voeteneind linksaf. Na 1.20 meter rechts uit je bed donderen...De knop moet duidelijk nog even om, straks maak ik mijn ontbijt nog met een bol-pijl benadering klaar.

Wij hebben ook weer genoten, al was ik in alle eerlijkheid de eerste twee edities net iets enthousiaster. Ik vond hem dit jaar moeilijker dan de vorige twee jaren denk ik. Misschien omdat er hier en daar wat onduidelijke situaties waren. Een viersprong na een dijkje dat niet op een viersprong leek, vier keer links nog net vóór een doodlopende weg i.p.v. na het bord van de doodlopende weg wat de instructie leek te suggereren, en zo nog een paar. Maar het zal er wel bijhoren, het moet natuurlijk ook niet al te triviaal worden allemaal. Bovenal hebben we zelf een fout gemaakt bij het bol-pijl traject. Helemaal eigen schuld, al zagen we op dat moment absoluut niet wat we fout deden. Daarmee waren we het traject volledig kwijt en dan kom je er dus ook gewoon niet meer op terug. Ik heb uiteindelijk de eerste volgende straatnaam die weer eens in een vakje genoemd werd (kleine Woldweg) maar in de navigatie gegooid en daar (13km) naartoe gereden. Daarmee hadden we 14 vakjes uit de instructies gemist. Al gingen we heus niet voor de winst, we voelden ons ineens even helemaal buitenspel gezet en dat had wel even invloed op het plezier.

Een tip nog (bedankt Ingmar!) is om je gps op je telefoon te gebruiken, bijvoorbeeld via je runkeeper app. Die is veel nauwkeuriger en al denk je je niet te kunnen vergissen in 50 meter meer of minder, dat kan dus wel. De dagteller van de tesla is gewoon kl*te, die verspringt soms pas na 400 meter.

Verder voel je je soms een jonge hond in puppytraining dat net iets vaker een koekje verdient als beloning. Wat duurt het soms een eeuwigheid voordat je weer met een letter wordt beloond. Vooral op het laatste stuk van het kaartlezen en de laatste trajecten leken wat minder speels en vooral gericht op de terugkeer naar Amsterdam, en op die stukken trof je ook niet veel meer aan qua controles. Nog wel een wat verdekte H op een dikke boom en een P die omgekeerd stond in een weiland...was dat trouwens de bedoeling, of hebben onverlaten die baldadig omgedraaid? Wij hebben hem niet opgeschreven in de veronderstelling dat anderen de route misschien in omgekeerde route moesten rijden, maar bij dat traject leek me dat eigenlijk sterk. Ik heb daar de wel of niet opschrijven discussie van mijn vrouw verloren.

Overigens zonder ook maar enigszins kritisch op de organisatie te willen zijn, laat dat duidelijk zijn. Ik vond het weer een geweldig evenement en we hebben het vooral zelf verknald dit jaar. Ik had mijn zoon voor het eerst mee, en ik had het instructieboek vooraf niet echt gelezen, er vanuit gaande dat mijn vrouw en zoon voldoende op de hoogte waren. We waren vergevorderd met de bol-pijl navigatie toen mijn vrouw ineens zei: 'Oh...wat moeten we eigenlijk met die foto's die er boven staan?'. Ik bedoel maar...

Tot slot was het weer erg gezellig. De lunch was voor ons echt haasten, ik had amper tijd om een soepje en broodje te eten dus daar hebben we niemand gesproken, maar na afloop bij Tesla heerlijk in de zon met een biertje en een burgertje staan praten met diverse mensen. Ook leuk om dit jaar wat meer mensen te herkennen van het forum door de wat herkenbaardere avatar die de meesten nu hebben. Wij waren net vertrokken omdat we mijn dochtertje nog moesten ophalen toen ik er door een aantal van jullie via berichten op werd geattendeerd dat er toch nog eeuwige roem behaald was...een tweede plaats in de behendigheidsproef! Dat maakte die 56e plaats overall dan toch weer een beetje goed ;-)

Organisatie van Rally en Meer en jullie forumleden die vrijwillig helpen (en daarmee zelfs je eigen deelname opofferen), super bedankt!
Hij staat genoteerd, 20 mei 2017. Een jaar wachten, jammer hoor.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten