Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E Rally ten bate van Just Diggit op 28 mei 2016 - ondersteund door trouwe support

This site may earn commission on affiliate links.
En nog een paar.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Ook 24 uur later nog aan het nagenieten. Prachtige tocht, fantastische sfeer, veel dank voor de enorme organisatieklus, prima voor elkaar.

Slechts één punt van kritiek.

Waarom eindig ik bij de pylonnenproef op de voorlaatste plaats, terwijl ik juist eerst een rondje rond de tweede pylon na de bocht heb gedrift en daarna nog maar een keer rond de eerste pylon, levert dat niet juist EXTRA punten op? Ook niet als de kijkers zich bescheurden, ik bedoel, het gaat er toch om elkaar een fijne dag te bezorgen?? :mad:
 
Last edited:
Strakke organisatie, schitterende route, flinke instinkers (de gemiddelde banketbakker is het pertinent niet eens hoe de organisatie meent een taart te verdelen!) en perfect weer (ongetwijfeld wederom een verdienste van de strakke organisatie). Daar kon een opgevlogen wielrenner hier en daar weinig aan verbruien!

Mooie ervaring die ik met veel dank aan @LastNLSig (a.k.a. LastNLStig) mocht meemaken.

Volgend jaar ben ik er weer bij, maar dan met eigen auto!

widXlS0.jpg


kI605fH.jpg


eJYeJ0V.jpg


TOlOAmb.jpg
 
Vergeet Rick erbij te vertellen dat we (in de voor beide eerste poging) door zijn sublieme navigatiewerk een zeer verdienstelijke 15de plek hebben neergezet.
En met mijn doorgaans defensieve rijstijl toch ook een heel nette 10de plek (27.8) op de pilonnenproef. (heb er nog een mooi dashcam filmpje van).

Had ik geweten dat Tesla later die avond mijn achterband naar de mallemiezen zou helpen (is ook nog een filmpje van), dan had ik wat meer rubber op de parkeerplaats achtergelaten en een nog scherpere tijd kunnen neerzetten.

Was een superdag. Volgend jaar mogelijk weer. Moet ik het wel zonder Rick doen.
Wellicht moet ik eens met een echtgenote van een advocaat aanpappen...
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Xfrank and HWS
Ook wij hebben weer enorm genoten. Hulde aan de organisatie (ondanks mijn ongeruste mail in aanloop naar de rally :oops:), heel goed werk geleverd weer!
We gingen serieus voor de top 3, maar het tijdsaspect hadden we blijkbaar niet goed onder de knie... 90 strafpunten daar hebben ons genekt :mad:
 
Lunchvraagje: hoe lang moeten we die stickers laten zitten? Een beetje reclame maken kan geen kwaad.

na 72 uur krijgt de lijmlaag zijn optimale kleefkracht.
de mijn zijn er s'avonds af gegaan en niettegenstaande ik er 2 dagen er voor een extra polis laagje had opgezet. was de kleefkracht op die 14 uur al aanzienlijk.:eek:
Een nadeel was wel dat ik ze er rimpelloos had opgezet.;)

succes met het verwijderen van de stickers
tip:
de sticker verwarmen met een haardroger kan helpen
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: redevries
Wat een heerlijke rally was t weer.
kleine opmerking, nr 82 was aan ons toegekend nadat we als laatste aangekomen waren in Zwolle. Michel Ulens zal dus niet de juiste persoon zijn ;) Prachtige omgeving, leuke ritten, en fijn gebabbeld 's avonds tijdens het eten. Wel even de supercharger in A'dam langs de achterkant moeten passeren, want blijkbaar was de wagen niet genoeg geladen om tot in Eindhoven te geraken, 15 mins later waren we terug huiswaarts. Op naar de volgende ! De opmerkingen van vorige jaar zijn allemaal te harten genomen, dikke duim voor het team! We zijn op traject 2 bij stap 11-12-13 kompleet de mist in gegaan , gelukkig heeft iemands ons van de organisatie zijn dwalen en ons terug op het juiste pad gezet! Nog eens bedankt lieve dame van Erally.
 
We zijn op traject 2 bij stap 11-12-13 kompleet de mist in gegaan , gelukkig heeft iemands ons van de organisatie zijn dwalen en ons terug op het juiste pad gezet! Nog eens bedankt lieve dame van Erally.
Ik zal het vanavond eens nakijken, maar volgens mij is dat op precies hetzelfde punt als waar wij compleet verdwaald raakten. Het was het eerste punt na die vraag over het 'even wachten om te blijven leven', bij die spoorwegovergang. Ik heb die Zwolse weg daarna wel 5 keer op en neer gereden en op dat stuk diverse rallyrijders zien ploeteren dus ik vermoed dat daar relatief veel deelnemers de mist in zijn gegaan. Alleen ben ik die lieve rally dame niet tegengekomen om ons te redden :confused:. Ach, mijn rouwproces loopt alweer ten einde hoor, verheug me alweer op editie 2017 :)
 
Waar was dat? In het bolletje-pijltje gedeelte?

Mijn vrouw heeft uitstekend weten te navigeren, wel wat instinkers gemist en een paar plaatjes maar nergens de route echt kwijtgeraakt.
Yep, bij het bol-pijl traject. Een soort kruisboog-achtig plaatje, je moest eerste de weg oversteken, een kleine stuk rechtdoor en pas daar was een driehoek-achtige splitsing waar je rechtsaf moest. Dat hadden we nooit gevonden, al zagen we wel dat hoe we het nu interpreteerden ook niet klopte. Dat is dus de les voor de volgende keer, toch nog even verder kijken of je iets aantreft dat écht op de geschetste situatie lijkt en anders maar weer terug naar het laatste punt dat je zeker goed had.

Ik check vanavond eerst even subtiel of mijn vrouw meeleest voor ik uitspraken doe over haar navigatie kwaliteiten. Laat ik het zo zeggen, ze is wel ontzettend lief. Maar zowel mijn vrouw als mijn 11-jarige zoon, die soms ook stukken genavigeerd heeft, haalden nog wel eens links en rechts door elkaar. Een hardnekkig dingetje, bij mijn vrouw :D.
 
  • Funny
Reactions: HWS
Yep, bij het bol-pijl traject. Een soort kruisboog-achtig plaatje, je moest eerste de weg oversteken, een kleine stuk rechtdoor en pas daar was een driehoek-achtige splitsing waar je rechtsaf moest. Dat hadden we nooit gevonden, al zagen we wel dat hoe we het nu interpreteerden ook niet klopte. Dat is dus de les voor de volgende keer, toch nog even verder kijken of je iets aantreft dat écht op de geschetste situatie lijkt en anders maar weer terug naar het laatste punt dat je zeker goed had.....
Zo uit mijn hoofd: stond daar niet "Dijk" bij vermeld?
 
Zo uit mijn hoofd: stond daar niet "Dijk" bij vermeld?
Ik dacht van niet...zal eens kijken vanavond. Maar goed, compleet onze eigen schuld hoor, waarschijnlijk was dit ook weer een gevalletje nauwkeurigheid van de dagteller en gewoon niet goed kunnen rallyen. Als we er een nauwkeurigere gps bij hadden gehouden hadden we gezien dat we nog 100 meter moesten doorrijden, verder moest je eerst interpreteren dat je rechtsaf moest en niet rechtdoor de doodlopende weg in (dat lukte nog net) en vervolgens ook rechtdoor moest blijven gaan ondanks dat je een grote doorgaande weg kruiste. Dat ging ons inlevingsvermogen net te ver ;). Doodzonde, anders waren we zeker 43e geworden ipv 56e.
 
Tip voor de volgende keer: monteer je iphone op je dashboard en gebruik daar een rally teller app op om de km's te registeren. Is makkelijker te resetten dan de dagteller in de Tesla.
(ik had een loaner, en dus geen houder voor de iphone. Dit jaar dus veel tussen instellingen scherm en kaartweergave moeten switchen)