Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De E Rally ten bate van Just Diggit op 30 mei 2015 - Securely hosted by Intermax and Powered by Delt

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste is weg!
ImageUploadedByTapatalk1432974628.786335.jpg
 
Het was een mooie rally. Omdat een van mijn bijrijders zich onwel voelde hebben we de veiling en de prijsuitreiking niet afgewacht. Ik weet dus niet waar ik ben geeindigd, maar hoog zal het niet zijn. Allemaal mooi georganiseerd en niets dan lof, maar toch een paar puntjes van verontwaardiging: Er staat heel duidelijk in het routeboek dat de routecontroles zich alleen aan de rechterkant van de weg bevinden. Wij hebben de controles aan de linkerkant genegeerd. Dat bleek een vergissing, want die hadden we dus wel moeten noteren. Verder staat in de uitleg van de uitslag dat Justdiggit meer dan 25 miljoen vierkante meter heeft weten te herstellen. Helaas is dat wishfull thinking. Het is 24.815.669, zie justdiggit.org.
 
Het was een mooie rally. Omdat een van mijn bijrijders zich onwel voelde hebben we de veiling en de prijsuitreiking niet afgewacht. Ik weet dus niet waar ik ben geeindigd, maar hoog zal het niet zijn. Allemaal mooi georganiseerd en niets dan lof, maar toch een paar puntjes van verontwaardiging: Er staat heel duidelijk in het routeboek dat de routecontroles zich alleen aan de rechterkant van de weg bevinden. Wij hebben de controles aan de linkerkant genegeerd. Dat bleek een vergissing, want die hadden we dus wel moeten noteren. Verder staat in de uitleg van de uitslag dat Justdiggit meer dan 25 miljoen vierkante meter heeft weten te herstellen. Helaas is dat wishfull thinking. Het is 24.815.669, zie justdiggit.org.

Die 24.xxx.xxx.waas van enkele maanden geleden. Als je dat extrapoleert naar nu zit je ruim boven de 25 miljoen
 
En misschien is die leeuw na drie maanden wel gewoon heel mager. Ach, zo zijn er wel meer wat dubieuze dingen. Wij schreven een 'A' op bij de vraag wat Stoffer herstelt, omdat je denkt dat het hier om Autoschade gaat. Maar nee, dat moest een 'E' zijn omdat het Elke Autoschade was. Pffff. Maar ach, ik heb evengoed weer enorm genoten. Het kind komt in je boven, een gezond fanatisme, de lol als je je voorganger ineens keihard ziet optrekken omdat hij je wil afschudden of juist ineens stopt om je te laten passeren zodat je niet meer volgt. Of het allerleukste, als je zeker weet dat jij goed rijdt en de auto voor je of achter je verkeerd ziet rijden. En ik ben nu nog verbijsterd dat ik letters gemist heb. Hoe is dat in godsnaam mogelijk....de controles die we wel gevonden hebben waren echt onmogelijk te missen voor mijn idee, dus het liefst rijd ik het parcours nog een keer om de ontbrekende alsnog te vinden. Mijn vrouw heeft ook genoten en was bovendien een verdraaid goeie navigator. Ik denk dat de routes op de vakantie voortaan ook in bol-pijl aanwijzingen moet doen, dat gaat stukken beter.

Ook wij moesten voor de veiling en uitslag vertrekken. Ik hoop dat de veiling een mooie opbrengst heeft gegeven en als de uitslag nog een keer online komt ben ik wel benieuwd waar we geëindigd zijn (zonder illusies op een top 30 klassering). Tot slot: organisatie weer bedankt, volgens mij hebben we weer collectief genoten. Enneh....2016, start in Zwolle en finish bij SeC Amsterdam?
 
Niets anders dan HULDE voor de organisatie en deelnemers van de E-rally. Een super opbrengst voor Just Dig It, €73.111,- is er totaal opgehaald.

De dag zelf was voor mij als deelnemer ook top! Het was prachtig weer tijdens/bij de start en later tijdens de lunch een korte bui.
De (leen)Tesla heeft zich kranig geweerd op 's landsheren wegen, want wat hebben we wegen bereden, als echter ruiters (niet te paard) maar in een Tesla...
Ook de omgeving was wonderschoon (en groen), hoezo Nederland is (te) vol?! Ik heb menig landgoedje gezien met vergezichten en zonder een buur nabij!
De route was een mooie mix van verschillende wegen en uitdagingen. De puzzels waren niet moeilijk (welke leeuw leeft er nog na 3 maanden niet eten?) en hielden de navigator en bestuurder scherp.
Ik zeg: Volgend jaar ben ik er weer bij, dan in de eigen Tesla (die stond sinds vandaag klaar, heb hem even mogen zien) en dan met het stuur tussen de tanden om een overwinning binnen te slepen. Persoonlijk wilde ik nog de eer redden door een paar velgen met banden te scoren maar greep net mis...

foto 1.JPG
foto 16.JPG
foto 27.JPG
foto 38.JPG
foto 49.JPG
foto 4.JPG
foto 5.JPG
foto 3.JPG
foto 50.JPG
foto 2.JPG


- - - Updated - - -

View attachment 82586
Was weer een geweldige rally. Bedankt rally team! We kwamen met nog 4 km range thuis.


En ik vanmorgen (als aspirant Tesla rijder komende vrijdag) nog huiswerk gemaakt over hoe vol/leeg een accu mag. Advies was: beter te vol weg en met een gezonde reserve thuiskomen dan half vol weg en met bijna nix thuiskomen. Had iets met (interne)stromen van de accu te maken...
 
De E Rally ten bate van Just Diggit op 30 mei 2015 - Securely hosted by Inter...

Zo. Hier ook een aspirant rally rijder (met een zéér ervaren en fanatieke navigator), en we hebben beide genoten van de gehele dag! Fantastisch goed georganiseerd; hulde voor de vrijwilligers van de organisatie! Volgend jaar ab-so-luut weer!

Helaas moesten wij ook voor de veiling weer vertrekken, maar ik lees net dat er een record bedrag is ingezameld

Laatste waar ik nog wel een beetje benieuwd naar ben is de uitslag ;). Is die al ergens online?
 
Mijn vader en Ik zijn vanochtend vroeg weggegaan en we hadden er zin in! Het weer zat enorm mee op de twee buien na, Ik heb een heleboel foto's gemaakt en ik zou deze graag met jullie willen delen, dus hierbij een linkje naar mij Flickr album van de E-Rally 2015: E-Rally 2015 | Flickr - Photo Sharing!
Vele van jullie zullen mij ook wel hebben opgemerkt langs de route, ik zat namelijk op wat plekken in de berm :tongue:.
 
Was echt subliem, fantastisch!!!! Hulde aan de organisatie!!

@Gelden: opnemen met de drone er absoluut niet van gekomen helaas... Hopelijk mag ik de Tesla volgend jaar weer mee nemen, dan ben ik zeker weer van de partij :)

Kleine kantekening (ja, voor de fanatiekelingen onder ons he): er zaten inderdaad wel een paar kleine foutjes in de route/uitslag (letters links die toch mee tellen, kaartlezen pijl 7 die bij ons toch echt wel aan het einde jaar rechts afbuigt, en de justdiggit vraag die volgens de correctie groter dan 25mln moest zijn, maar de letter dienwordt goed geteld hoort bij kleiner dan 25mln).

Maar nogmaals, ontzettend veel plezier gehad!! :D
 
Was echt subliem, fantastisch!!!! Hulde aan de organisatie!!

@Gelden: opnemen met de drone er absoluut niet van gekomen helaas... Hopelijk mag ik de Tesla volgend jaar weer mee nemen, dan ben ik zeker weer van de partij :)

Kleine kantekening (ja, voor de fanatiekelingen onder ons he): er zaten inderdaad wel een paar kleine foutjes in de route/uitslag (letters links die toch mee tellen, kaartlezen pijl 7 die bij ons toch echt wel aan het einde jaar rechts afbuigt, en de justdiggit vraag die volgens de correctie groter dan 25mln moest zijn, maar de letter dienwordt goed geteld hoort bij kleiner dan 25mln).

Maar nogmaals, ontzettend veel plezier gehad!! :D

Ik sluit me volledig bij jou aan.. Jammer van de linkse letters - zeker omdat er duidelijk staat dat de rechtste enkel genoteerd moetIen worden - (@maurice .. weet je nog aan de frietkraam?), de rest is volgens mij nog discutabel. Maar voor een ritje die zijn tweede editie heeft gekent zit het toch allemaal snor.

Persoonlijk vond ik het erg jammer dat erg geen lijst op het einde getoond werd op welke positie we ge-eindigd waren. De laatste en de eerste drie. Ik weet zeker (mits correctie van de linkse letters; diggit score & de autoschade) dat ik zeker in de top 123 zat :) Eten & drinken was top, de laadservice verdient een dikke duim, misschien had het after event iets korter mogen zijn, maarja, de mensen moeten ook de scores nog opmaken. Ahja, is het niet eerlijker dat bij de bieding waar je moest voor intekenen, de formulieren "afgesloten" worden nadat er een last call is geweest?

De mensen van de organisatie verdienen een dikke pluim, ben blij dat we hebben mogen meedoen, en kijk uit naar de foto's & video materiaal.

- - - Updated - - -

De bermtoerist .. bedankt voor de mooie foto's!
 
Last edited:
Ik sluit me volledig bij jou aan.. Jammer van de linkse letters - zeker omdat er duidelijk staat dat de rechtste enkel genoteerd moetIen worden - (@maurice .. weet je nog aan de frietkraam?), de rest is volgens mij nog discutabel. Maar voor een ritje die zijn tweede editie heeft gekent zit het toch allemaal snor.

Persoonlijk vond ik het erg jammer dat erg geen lijst op het einde getoond werd op welke positie we ge-eindigd waren. De laatste en de eerste drie. Ik weet zeker (mits correctie van de linkse letters; diggit score & de autoschade) dat ik zeker in de top 123 zat :) Eten & drinken was top, de laadservice verdient een dikke duim, misschien had het after event iets korter mogen zijn, maarja, de mensen moeten ook de scores nog opmaken. Ahja, is het niet eerlijker dat bij de bieding waar je moest voor intekenen, de formulieren "afgesloten" worden nadat er een last call is geweest?

De mensen van de organisatie verdienen een dikke pluim, ben blij dat we hebben mogen meedoen, en kijk uit naar de foto's & video materiaal.

- - - Updated - - -

De bermtoerist .. bedankt voor de mooie foto's!

Goedemorgen,

Ook wij waren zeer tevreden met het verloop en met de mooie opbrengst van gisteren.

De enige dissonant op het forum betreft de linkse bordjes, de uitleg en de uitslag.

Ik wil hier heel helder laten weten dat de 'linkse bordjes' niet zijn meegeteld in de uitslag - er waren er een paar verkeerd geplaatst en tellen NIET mee.

De 'goede' uitleg met de bordjes zoals ze in de uitslag zijn meegenomen volgt voor de deelnemers zsm en ook de complete uitslag zullen we publiceren.

Zelf ken ik de ervaring van het gevoel 'heel goed gereden' te hebben en dan 's avonds toch nog fijntjes te ontdekken dat je best wat verkeerd gedaan had.

In ieder geval heeft dat foutje dus geen enkele invloed gehad op die uitslag.

En we komen zsm met de digitale versie van de goede uitleg en de uitslag !

Tot 28 mei !

gr

PJH
 
Voordat het een en ander uit de hand gaat lopen betreffende de Letters in de puzzelrit.

De mannen die de taak hebben gekregen om die te plaatsen kregen 5 min voor 12 deze taak in de maag gesplitst.
Hun was niet (duidelijk) vertelt (wel route boek mee gegeven waarin dit stond) wat precies de spelregels waren.
Het ligt mijn inziens dus zeker niet aan de route-maker eerder aan de uitvoering ervan.
Dit kan (en mag) zo'n geweldige dag met geweldige uitkomst niet blijven opbreken.

Om het nu leuk en gezellig te houden doe ik de volgende oproep:
Volgende keer (hopelijk volgend jaar) kunnen "de fanatiekelingen" hier zich melden bij de organisatie en hun hulp aanbieden bij het verzorgen van de route die gemaakt is. Iedereen blij? Ik in ieder geval wel, was echt een geweldige dag en dat kunnen een paar lettertjes niet verstieren. Het ging per slot van rekening om het goede doel en niet de eer.

Mag ik dan hierbij ook naast de organisatie de (aangewezen)vrijwilligers bedanken voor hun inzet! Alles verliep met een glimlach en daardoor met een bijzonder goed gevoel. Allen dank!