Verbijsterend om te zien:
Er rijdt in Berlijn zegge en schrijve één Tesla taxi rond en zelfs die houdt er mee op.
Twee redenen:
1. In Berlijn heeft Allego bijna een monopolie, want zij hebben de aanbesteding voor de infrastructuur van de snelladers gewonnen. Zij rekenden tot nu toe een tarief van 6 euro per tankbeurt. Door de toepassing van het KWh tarief van 39 cent kost hem een volle accu nu ca 33 euro, hij rijdt daarmee ca 300 km, dus ca 11 euro per 100 km. Bij de Duitse brandstofprijzen is dat dan duurder dan rijden op benzine of diesel.
2. Volkswagen dumpt in Berlijn 1000 e-Golfs die je via carsharing kunt huren en die bevolken massaal de snelladers, waardoor hij zijn auto niet meer geladen krijgt. Door de taxiwetten kun je geen snelladers bouwen op taxistandplaatsen. Maar daar zou het tarief dus ook zo hoog zijn.
Taxis rijden de hele dag door de steden. Onbegrijpelijk dat de beleidsmakers niet snappen dat daar echte winst te behalen is voor het milieu. Binnensteden als Berlijn, ook al is dat een behoorlijk groene stad, hebben op flink wat dagen per jaar ernstige smog.
Klik Youtube-interview met de taxichauffeur
Er rijdt in Berlijn zegge en schrijve één Tesla taxi rond en zelfs die houdt er mee op.
Twee redenen:
1. In Berlijn heeft Allego bijna een monopolie, want zij hebben de aanbesteding voor de infrastructuur van de snelladers gewonnen. Zij rekenden tot nu toe een tarief van 6 euro per tankbeurt. Door de toepassing van het KWh tarief van 39 cent kost hem een volle accu nu ca 33 euro, hij rijdt daarmee ca 300 km, dus ca 11 euro per 100 km. Bij de Duitse brandstofprijzen is dat dan duurder dan rijden op benzine of diesel.
2. Volkswagen dumpt in Berlijn 1000 e-Golfs die je via carsharing kunt huren en die bevolken massaal de snelladers, waardoor hij zijn auto niet meer geladen krijgt. Door de taxiwetten kun je geen snelladers bouwen op taxistandplaatsen. Maar daar zou het tarief dus ook zo hoog zijn.
Taxis rijden de hele dag door de steden. Onbegrijpelijk dat de beleidsmakers niet snappen dat daar echte winst te behalen is voor het milieu. Binnensteden als Berlijn, ook al is dat een behoorlijk groene stad, hebben op flink wat dagen per jaar ernstige smog.
Klik Youtube-interview met de taxichauffeur