Jij hebt wel een hele bijzondere S in bestelling staan....een P75D?Zeker, maar ik denk ook dat de meeste de styling ook echt wel kunnen waarderen. Hopelijk is hij ook praktisch genoeg om echt in te zetten.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jij hebt wel een hele bijzondere S in bestelling staan....een P75D?Zeker, maar ik denk ook dat de meeste de styling ook echt wel kunnen waarderen. Hopelijk is hij ook praktisch genoeg om echt in te zetten.
Als stadsauto voor iemand met grote boodschappenlijsten is-ie uitstekend inzetbaar.Zeker, maar ik denk ook dat de meeste de styling ook echt wel kunnen waarderen. Hopelijk is hij ook praktisch genoeg om echt in te zetten.
Als stadsauto voor iemand met grote boodschappenlijsten is-ie uitstekend inzetbaar.
Jij hebt wel een hele bijzondere S in bestelling staan....een P75D?
Als EV voor die prijs en (zakelijke) rijdersgroep is het echter een faillure eerste klas. Heeft kennelijk als voorbeeld gestaan voor Mercedes en Audi. Als we een doorbraak van de EV willen zien gebeuren zijn dit betreurenswaardige zaken.
Het is wat verrassend, maar deze auto's blijken echt wel een eerste generatie te zijn die met moeite de Model S 60 van 2012 overstijgt, wat voor Tesla hun tweede generatie was...Als EV voor die prijs en (zakelijke) rijdersgroep is het echter een faillure eerste klas. Heeft kennelijk als voorbeeld gestaan voor Mercedes en Audi. Als we een doorbraak van de EV willen zien gebeuren zijn dit betreurenswaardige zaken.
Schijnbaar zou de I-Pace momenteel softwarematig geblokt worden op 80kW bij snelladers.
Een andere optie is dat men over de tijd van 10% naar 80% spreekt, dat knabbelt ook weer een stukje van de laadtijd af. Dan moet je nog maar 58,29kWh bijladen en zit je aan net geen 45 minuten aan 80kW.
Me een volledig vlakke laadcurve - zou dat het unique selling point zijn van de JAG?Schijnbaar zou de I-Pace momenteel softwarematig geblokt worden op 80kW bij snelladers.
Een andere optie is dat men over de tijd van 10% naar 80% spreekt, dat knabbelt ook weer een stukje van de laadtijd af. Dan moet je nog maar 58,29kWh bijladen en zit je aan net geen 45 minuten aan 80kW.
Me een volledig vlakke laadcurve - zou dat het unique selling point zijn van de JAG?
Op zich zijn het conventionele batterijcellen en packs. Die hebben een laadsnelheid waar niet veel ruimte in zit. Ga je er teveel mee aan de haal levert dat grote risico's op voor de betrouwbaarheid en levensduur van de batterijen. Tesla is met het BMS tamelijk behoudend maar dat levert dan ook een enorme levensduur op. Het is de vraag of, zonder dat er nieuwe cellen zijn ontwikkeld, je wel blij moet zijn met hoge laadsnelheden. Ik denk dan ook dat Audi wat blufpoker speelt met hun 150 Kw. Het kan natuurlijk, maar wat is het resultaat op termijn?
Ik denk niet dat de batterijdegradatie een probleem is. De Zoe uit 2013, met 22 kWh bruikbare capaciteit aan batterij, laadt aan 43 kW. Dat is nagenoeg 2C. Dus voor een iPace met een batterij van 85 à 90 kWh, al naargelang of men de bruikbare capaciteit of de totale capaciteit in rekening brengt, ook met vloeistofkoeling, zit je dan ruim boven 150 kW.
Ter info Initieel wilde Renault voor de huurbatterijen per snellaadbeurt een forfait van 2€ vragen. Dat heeft men echter nooit gedaan, vermoedelijk omdat men ondervond dat de degradatie door het snelladen verwaarloosbaar was.
Literatuur geeft trouwens aan de 2C laden niet echt versnelde degradatie veroorzaakt.
Situatie: eigenaar rijdt dagelijks veel kilometers, maar nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect. Hoeveel % van het Jaguar doelpubliek voldoet aan deze omschrijving? Een overweldigende meerderheidAls EV voor die prijs en (zakelijke) rijdersgroep is het echter een faillure eerste klas. Heeft kennelijk als voorbeeld gestaan voor Mercedes en Audi. Als we een doorbraak van de EV willen zien gebeuren zijn dit betreurenswaardige zaken.
Onder welke omstandigheid zou zo iemand het 90K EV-alternatief kiezen, als het benzine-alternatief 75K is? De concurrentie levert voor 95K een auto met uitgebreid supercharter-netwerk, meer binnenruimte en 170km meer range.Situatie: eigenaar rijdt nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect.
Te beperkt: auto eigenaren willen hun auto in een breed scala van scenario's kunnen gebruiken.Situatie: eigenaar rijdt dagelijks veel kilometers, maar nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect. Hoeveel % van het Jaguar doelpubliek voldoet aan deze omschrijving? Een overweldigende meerderheid
Dan ga je er van uit dat de Jaguar bij normaal rijgedrag in de winter 300 km op één lading haalt?Situatie: eigenaar rijdt dagelijks veel kilometers, maar nooit meer dan 300 km per dag; en zeker nooit 400 km op twee dagen. Eigenaar heeft een koopwoning met eigen oprit en garage. Dan voldoet deze wagen perfect. Hoeveel % van het Jaguar doelpubliek voldoet aan deze omschrijving? Een overweldigende meerderheid