You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb wat gesproken met Tesla rijders en daar zijn ook heel veel mensen die niks kennen van laadpassen en palen, maar met Tesla heb je daar minder nood aan met de superchargers en thuisladen.Ik merk op fora over de Kia e-Niro ook mensen die nog onervaren zijn met laadpassen en palen.
Ik sprak laatst iemand met een Kona en die was helemaal klaar met de wagen. Stoppen vlogen er continu door. Wat bleek? Bij thuiskomst meteen aan de stekker en daarna vol de kookplaat en ovens aan. Overbelast natuurlijk. Nooit op het idee gekomen om de timer aan te zetten. Heb je ook nog eens nachtstroom ook.Ik heb wat gesproken met Tesla rijders en daar zijn ook heel veel mensen die niks kennen van laadpassen en palen, maar met Tesla heb je daar minder nood aan met de superchargers en thuisladen.
Zoals in ieder vak bestaan er ook minder goede installateurs. Er is een categorie die bij een dergelijk geval per definitie een verzwaring aansluiting aanvraagt, dan weet hij vrij zeker dat hij er niet opnieuw wordt bijgehaald. Maar of dat ook financieel een goede oplossing voor de klant is... dat maakt ze niet uit.Ik sprak laatst iemand met een Kona en die was helemaal klaar met de wagen. Stoppen vlogen er continu door. Wat bleek? Bij thuiskomst meteen aan de stekker en daarna vol de kookplaat en ovens aan. Overbelast natuurlijk. Nooit op het idee gekomen om de timer aan te zetten. Heb je ook nog eens nachtstroom ook.
Maar wat was de oplossing van de installateur? Omzetten naar 3x35A (hoge maandlasten) en heeft zich een andere laadpaal laten aansmeren (met loadbalancing). Als je er niets van weet, dan kun je je alles laten wijsmaken. Grote kans dat met de timerfunctie alles probleemloos had gewerkt.
Zoals in ieder vak bestaan er ook minder goede installateurs. Er is een categorie die bij een dergelijk geval per definitie een verzwaring aansluiting aanvraagt, dan weet hij vrij zeker dat hij er niet opnieuw wordt bijgehaald. Maar of dat ook financieel een goede oplossing voor de klant is... dat maakt ze niet uit.
Oops. Foutje van mijn kant. Met enkel fase is het inderdaad waardeloos. Wel vreemd dat de stoppen er dan doorheen slaan. Gezien de populariteit van die wagen dacht ik dat het wel 3-fase moest zijn.
Omdat er maar een paar fabrikanten zijn die die dingen maken. En als Tesla en nog een paar automakers een jaarproductie in één keer vastlegt, dan is het ... op.Ik begrijp dat werkelijk niet van al die auto's. Waarom is een 3-fasen lader zo ingewikkeld? Tesla heeft dat gewoon prima opgelost. 1 oplader die op elk systeem werkt. 1 fase, 3 fase werkt allemaal. Waarom is dat zo moeilijk voor andere merken?
Ik praat een forumlid na die kennis heeft van de inkoop van de onderdelen voor laders.Ik denk dat een 3 fase lader is kostbaarder is en alleen nuttig in Europa. USA en verre oosten hebben een 1 fase grid.
Ik denk dat een 3 fase lader is kostbaarder is en alleen nuttig in Europa. USA en verre oosten hebben een 1 fase grid.
Zelfs onze Zoe bj 2013 wordt aan huis met 3 fase geladen....Ik begrijp dat werkelijk niet van al die auto's. Waarom is een 3-fasen lader zo ingewikkeld? Tesla heeft dat gewoon prima opgelost. 1 oplader die op elk systeem werkt. 1 fase, 3 fase werkt allemaal. Waarom is dat zo moeilijk voor andere merken?
Nee, absoluut normaal. Enkelfase 16A uit je stopcontact trekken, terwijl je 3x20A hebt betekent dat je 1x16A zit te gebruiken en op die ene fase ook nog je kookplaat en oven gaat draaien.Oops. Foutje van mijn kant. Met enkel fase is het inderdaad waardeloos. Wel vreemd dat de stoppen er dan doorheen slaan. Gezien de populariteit van die wagen dacht ik dat het wel 3-fase moest zijn.