Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

de juicebooster 2 is er

This site may earn commission on affiliate links.
mijn Duits is nogal roestig ;-) maar lijkt erop dat het bijna 1500 euro is voor JB2 en wat tussenstukjes ? behoorlijk duur niet ?
Klopt...ik heb hem toch besteld. Op reis gaan met UMC gaat te stresserend zijn. (Italië)
Vooral omdat de JB1 goede reviews heeft. Bijkomend heb betere bescherming qua diefstal/water/beschadiging...etc.
Andere laders kosten mss minder...maar ik heb wel extra € over voor iets dat zeker werkt :)
 
Klopt...ik heb hem toch besteld. Op reis gaan met UMC gaat te stresserend zijn. (Italië)
Vooral omdat de JB1 goede reviews heeft. Bijkomend heb betere bescherming qua diefstal/water/beschadiging...etc.
Andere laders kosten mss minder...maar ik heb wel extra € over voor iets dat zeker werkt :)


er was sprake van een group buy hier op deze pagina's misschien krijgen we korting dan ? misschien beter bundelen dan ieder voor zich ?
 
Misschien ook graag een vergelijking met de fivari charger?
Ik heb het idee dat die alles kan wat de JB2 doet, en misschien wel meer tegen een betere prijs (maar wellicht minder jasje)...
Maar misschien zie ik functionaliteit over het hoofd.
Bij die vergelijking dan graag alles meenemen, zowel de voor- als de nadelen van de een en de ander, zodat in 1 keer die discussie klaar is en er geen ruimte is voor een geldlozeo_O AW discussie :)
Dus... als er nu een autoriteit als Dirk of Wido dit in 1 keer goed neer kan zetten...
 
er was sprake van een group buy hier op deze pagina's misschien krijgen we korting dan ? misschien beter bundelen dan ieder voor zich ?
Erwin heeft de groupbuy van de velgen goed onder controle. Had hem dit al gevraagd of hij het zag zitten.
Maar ik heb niet het geduld en de tijd om nog op een groupbuy te wachten voor dit.
Voor de mensen die een groupbuy willen opzetten. Avni Husmani is de sales manager ([email protected]).
Hij antwoordt correct.
Qua fivari gaat het bij mij vooral over waterbestendig...schockbestendig. Als IT'er ben ik van nature onhandig. Dat wordt dan 3x fivari per jaar :) De kwaliteit van de componten stel ik niet in vraag.
 
Ben wel benieuwd naar wat Fivari er zelf van zegt. Want de prijs is de helft en de functionaliteit is exact gelijk ( muv het verzekerde koppelen? ) dus is toch wel potentieel interessanter.

Maar looks en valbestendigheid e.d. zijn natuurlijk eigenschappen die wel wat waard zijn...

Eerlijke vergelijking/review zou waardevol zijn!
 
Ik zie er niet de meerwaarde van in tov de meegeleverde UMC (toch niet aan de prijs van 1.500 euro).
Je moet er dan al de adapterset bij bestellen en dat is 1.500 euro toch duur voor hoofdzakelijk op vakantie.
De meesten zullen hier toch amper gebruik van maken en dit enkel op bestemming gebruiken.
Als je dan op bestemming wilt laden aan 16A (monofase) kan je toch veel beter voor enkele euro's een adapterstuk kopen en de UMC gebruiken.
Of zie ik dit verkeerd?
 
@winstons: Nee de UMC is te kieskeurig. De JB1 laad zelfs op zonder aarding ! Of zonder 0 of als het voltage te laag is... met de JB1 (en denk ook de fivari) laad je overal op en de UMC zet je vaak blok. In een parking in Monaco een mede tesla rijder met de UMC niet kunnen laden doordat waarschijnlijk de neuter omgekeerd zat of er geen was. Die zat vast en batterij was leeg... ik vrolijk tegen 20A enkelfasig kunnen laden.

Nu die 1500 Euro is 300 meer dan dat ik aan de JB1 heb gegeven maar is wel kleiner en handiger verpakt. Je mag zelfs over de lader rijden, gaat er niet stuk van.
 
  • Helpful
Reactions: jpet
Weet iemand wat die Adapterset allemaal inhoudt?

-- edit (ze hebben nu afbeeldingen van diverse adapters er bij gezet, die allemaal?)

-- edit 2
okay, lijkt me de hele zooi dus.
Dus ben ik hiermee echt in heel europa voorzien voor elk stopcontact?
(en dan bedoel echt alle: dus ook die in België, die met 3 fasen samen op 230V komen (of hoe je dat ook precies moet zeggen))



Standardausführung
Bereits in der Standardausführung des JUICE BOOSTER 2 sind zwei Adapter inbegriffen: einer für CEE32-Dosen (3phasig, 32A) sowie einer für die landesüblichen Haushaltsdosen (je nach Auslieferland also Schuko, T13, L oder G).

Adapter-Set zum Spezialpreis
Zusätzlich zum JUICE BOOSTER 2 können Sie ein Adapter-Set mitbestellen.
Beim gleichzeitigen Kauf des JUICE BOOSTER 2 mit dem Adapter-Set erhalten Sie die Adapter-Tasche gratis dazu!

Das Adapter-Set enthält folgende Stecker:

  • Drei der Haushaltsstecker Schuko, T13, Typ L und Typ G (der vierte davon ist bereits bei der Bestellung des JUICE BOOSTER 2 inklusive, siehe oben)
  • CEE16 rot (3phasig, 16A)
  • CEE16 blau (1phasig, 16A, genannt Campingstecker)
  • CEE32 blau (1phasig, 32A, hauptsächl. UK und FR)
  • T15 (3phasig, 10A, CH)
  • + gratis Adapter-Tasche im Wert von EUR 99 / CHF 119, wenn Sie dieses Set gleichzeitig mit dem JUICE BOOSTER 2 bestellen. (Dies ist ein exklusives und zeitlich befristetes Angebot von e-driver.net.)
 
Last edited:
Ik heb dit weekend geen laptop mee dus enkel een kort bericht met de smartphone.
Het design van de JB2 is zeer doordacht, compact en solide. Sorry, maar dat kan ik niet leveren. De componenten die ik gebruik zijn industriële standaardcomponenten die groter zijn. Maar dat heeft ook zijn voordelen. Een JB2 met een defect is goed voor de prullenbak, een fivaricharger kan component per component hersteld worden. Wel mogelijk is een compacter versie met vaste kabel. De inbouwbox wordt kleiner omdat ik geen socket moet voorzien. Maar de meesten hebben al een type 2 laadkabel en bovendien is het toestel zonder vaste kabel ook vrij compact juist omdat je geen vaste kabel hebt. Ik herbekijk de prijs ervan, de eerste contacten waren al gelegd.
Dat je de JB2 ook als laadkabel aan een publieke laadpaal kan gebruiken mits het juiste koppelstuk vind ik weinig zinvol: je gebruikt een toestel van 1500€ ter vervanging van een laadkabel van 200€ ???
De Fivari-charger laat laden toe zonder neuter! Dat was voor Simon en anderen de reden om die aan te schaffen. Ik vermoed dat de JB2 dat ook toelaat. De JB2 laat evenmin toe om driefasig op te laden op een netwerk zonder neuter. Ik bied een hulpstuk aan om tweefasig op te laden. Dat heeft de JB2 zeker niet.
Bij de fivari-charger moet de maxstroom ingesteld worden, bij de JB2 hangt die af van het koppelstuk en wordt die automatisch vastgelegd. Opnieuw voor-en nadelen. Ik kan op een degelijk huishoudelijk stopcontact toch 14, 15 tot 16A instellen, dat is bij de JB niet mogelijk. Dat is toch al gauw 20% sneller laden.
De fivaricharger geeft ook de effectieve stroom en laadenergie op de display.
Samengevat: wie een gestroomlijnd flashy toestel wil moet zeker voor de JB2 kiezen. Wie een betaalbaar laadstation wil met nog net iets meer flexibiliteit vindt in de Fivari-charger een degelijke oplossing. De JB2 is toch bijna de helft duurder.
 
Wat fivari zegt klopt wel. Ik heb met de oude JB op een gewoon stopcontact 20A geladen omdat het in Frankrijk wel mag! Ik kon gewoon kiezen maar op de nieuwe heb ik daar ook mijn twijfels aan. Want bv 14km per uur en 20km/uur is toch een aardig verschil in nood situaties.

Maar zoals de fivari was de JB1 een onhandig ding. Het is altijd zo groot om uit je koffer te halen. Al die andere merken van EV's hebben bakjes zo groot als de UMC... Moest er nu voor de UMC eens een "hack" zijn....
 
Twee dingen die ik me afvroeg:

- Zit er een type 3 verloopstuk bij de JB2?
- Hoe zit het met de in Zwitserland betaalde BTW?

- Type 3 verloop: nee, volgens mij niet

- BTW: die hoef je niet te betalen als je in NL een BTW nummer hebt en BTW aangifte doet.
Ik zou dan niet via de website bestellen, maar zou ik ze een mailtje sturen met je BTW nr. Als de verkoper dan je BTW nummer op de factuur vermeldt, hoeven ze geen BTW te berekenen en jij dus ook niet te betalen.
 
Last edited:
Klopt van dat BTW nummer, moet je wel voor mailen, ik vorige keer besteld en dan reply er op met btw nummer en aangepaste factuur gekregen.

Moet wel zeggen dat ik er geen 1500 euro zou voor over hebben. Want die koppelstukken set MOET je kopen, anders ben je er niet veel mee vind ik persoonlijk.

Owja bij de JB1 was de gewone sucko plug maar met een dun kabeltje verbonden die bij 16A gloeiend heet werd, die heb ik vervangen. Vond ik wel wat minder, hopelijk hebben ze hier nu niet op bespaard