Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

de juicebooster 2 is er

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt, heb alleen schrik voor de Zwitserse stopcontacten. Ik heb wel een verloopstekker maar dat is max 10 A o_O

Ik heb het materiaal bij mijn JB1 voor de Zwitserse stopcontacten maar een gewoon stopcontact volgens mij best niet boven de 13A continu belasten. Dat is daar eigenlijk niet voor gemaakt. En als je een gewoon stopcontact gebruikt in het begin de temperatuur in de gaten houden.
 
Ik verbaas me hier over de opmerkingen over de 'onhandigheid' van de fivari lader (of willekeurig welke andere lader samengesteld uit standaard componenten). Hij is even 'handig' of ' onhandig' (en zwaar) als een 10m type 2 kabel (of 10m 3p 32A verlengkabel). En daar hoor ik niemand over.

Denk verder eens na over de regelmaat waarmee je dit ding gaat gebruiken. Het grootste deel van (west) Europa heb je hem uberhaupt niet nodig en kun je toe met SuC, publieke laadpalen (type2) en druppelladen (220V 1p aan de UMC) op de vakantiebestemming toe.

Op de Turkey tour had ik Dirks mobiele lader mee. Die was nog wat 'onhandig' omdat er lange aansluitkabels aanzitten. De fivari lader heeft een type 2 socket en een kort 3P 400V snoer. Super handig lijkt me.

Voor mij zou de keuze bij deze prijsstelling een absolute no-brainer zijn.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Ik verbaas me hier over de opmerkingen over de 'onhandigheid' van de fivari lader (of willekeurig welke andere lader samengesteld uit standaard componenten). Hij is even 'handig' of ' onhandig' (en zwaar) als een 10m type 2 kabel (of 10m 3p 32A verlengkabel). En daar hoor ik niemand over.

Denk verder eens na over de regelmaat waarmee je dit ding gaat gebruiken. Het grootste deel van (west) Europa heb je hem uberhaupt niet nodig en kun je toe met SuC, publieke laadpalen (type2) en druppelladen (220V 1p aan de UMC) op de vakantiebestemming toe.

Op de Turkey tour had ik Dirks mobiele lader mee. Die was nog wat 'onhandig' omdat er lange aansluitkabels aanzitten. De fivari lader heeft een type 2 socket en een kort 3P 400V snoer. Super handig lijkt me.

Voor mij zou de keuze bij deze prijsstelling een absolute no-brainer zijn.

Ik kan natuurlijk enkel over mezelf spreken als het over onhandigheid gaat. Daarom doe ik ook geen afbraak aan het fivari alternatief. Qua prijs denk ik zelfs dat je beter die fivari neemt. Maar ik weet van mezelf dat ik die lader "minstens" 1 keer uit mijn handen ga laten vallen. Het gaat dus niet over de onhandigheid van de fivari...maar over de onhandigheid bij mezelf waardoor ik voor de JB2 heb gekozen.
 
Indien je de Fivari ergens in de ardennen buiten moet gebruiken - is hij dan ook waterdicht ? Of best een koffertje errond maken ?

Denk verder eens na over de regelmaat waarmee je dit ding gaat gebruiken. Het grootste deel van (west) Europa heb je hem uberhaupt niet nodig en kun je toe met SuC, publieke laadpalen (type2) en druppelladen (220V 1p aan de UMC) op de vakantiebestemming toe.
Wel - in Belgie heb je op veel eindbestemmingen (vakantiehuisjes) makkelijk een probleem met de neuter van de elektriciteitsaansluiting daar...
 
De Juice Booster 2 kan je nu ook bestellen op onze nieuwe webshop Tesla Tech, Everything your need for your Tesla Model S/X and much more (www.juicebooster.eu of www.teslatech.eu).
Indien er meer dan 25 stuks via dit forum worden besteld dan kan ik een korting geven. PM mij even om meer info hierover te krijgen, liefst vooraleer op de bestelknop te drukken. Indien je een JB2 wil voor de zomervakantie is snel zijn blijkbaar de boodschap want de eerste productiebatch is blijkbaar al bijna uitverkocht.

't is idd een beetje reclame, echter ik wil dan ook een korting geven alleen aan forumleden (soort van halve groepsaankoop).
 
De Juice Booster 2 kan je nu ook bestellen op onze nieuwe webshop Tesla Tech, Everything your need for your Tesla Model S/X and much more (www.juicebooster.eu of www.teslatech.eu).
Indien er meer dan 25 stuks via dit forum worden besteld dan kan ik een korting geven. PM mij even om meer info hierover te krijgen, liefst vooraleer op de bestelknop te drukken. Indien je een JB2 wil voor de zomervakantie is snel zijn blijkbaar de boodschap want de eerste productiebatch is blijkbaar al bijna uitverkocht.

't is idd een beetje reclame, echter ik wil dan ook een korting geven alleen aan forumleden (soort van halve groepsaankoop).
Ik doe mee. Misschien een groupbuy topic starten?
 
Ik probeer hier even een vergelijking te maken tussen de JB2 en mijn lader. Ik sta uiteraard achter mijn eigen product maar tracht objectief te blijven.

De JB2 is een mooi vormgegeven, robuust en waterdicht toestel, standaard uitgerust met een ingebouwde elektronische aardlek type B. Het is opgebouwd uit speciaal ontworpen componenten en elektronica en werkt met speciaal ontworpen koppelstukken die informatie doorgeven aan de JB2 op basis waarvan de maximale stroom automatisch wordt vastgelegd. Die koppelstukken zijn daardoor redelijk kostelijk en speciale wensen (bijvoorbeeld een koppelstuk om tweefasig te laden op een driefasig netwerk zonder neuter) kunnen niet zelf vervaardigd worden. De JB is uitgerust met een vaste kabel.

De Fivari-charger is een eerder "industrieel" toestel, eveneens waterdicht en ook stevig (maar je kan er niet met de MS overheen rijden) met industriële basiscomponenten en elektronica op basis van Open EVSE, voortdurend in ontwikkeling. Het toestel kan zowel met een vaste kabel als met een socket geleverd worden. De stroom kan vrij ingesteld worden en in de handleiding worden maximumwaarden voor elk type aansluiting aanbevolen. De koppelstukken zijn eveneens opgebouwd met standaardcomponenten. De Fivari-charger heeft een display waarop tijdens het laden real-time de reële stroom, de laadenergie van de sessie en de totale laadenergie af te lezen zijn. Of waarop wanneer er niet geladen wordt, de instellingen weergegeven worden.

Beide toestellen bieden een oplossing voor het neuterprobleem. Beide toestellen zijn mobiele laders die gemakkelijk mee te nemen zijn.
Het belangrijkste functioneel verschil lijkt mij de automatische stroominstelling bij de JB2 versus de manuele instelling bij de Fivari.
Op het eerste zicht lijkt zo'n automatische instelling een voordeel want idiotproof, maar je mist er volgens mij flexibiliteit door. Stel bijvoorbeeld dat je een klassieke 3x25A aansluiting hebt en af en toe 3x20A of zelfs 3x24A wilt laden. Je installeert dan een rood CEE 32A stopcontact en het laadstation laat dan automatisch 32A toe hetgeen niet correct is want maximaal haalbare is 25A. Bij de Tesla kan je de stroom in de auto nog beperken, maar bijvoorbeeld een Renault Zoe trekt vrolijk het maximum, dus 32A hetgeen het netwerk niet aankan. Je kan in dat geval de stroom niet beperken. Of omgekeerd: je hebt een schuko van goede kwaliteit ter beschikking. Je test op 16A en het stopcontact wordt niet warm ==> je kan laden op 16A: met de JB2 is dat niet mogelijk.

Open EVSE wordt permanent verder ontwikkeld. Ik hoop binnenkort monitoring via het WiFi thuisnetwerk te implementeren. Eerste tests zijn succesvol verlopen. Het toestel is nu al uitgerust met een overspanningsbeveiliging, een oververhittingsbeveiliging die in eerste instantie de stroom terugschroeft en eventueel het laden tijdelijk onderbreekt. Het is sinds kort uitgerust met een voorziening waarmee een instelbare hoeveelheid energie geladen kan worden. De open source gemeenschap werkt aan smart charging, maar dat zal nog wel even duren.
 
Het belangrijkste functioneel verschil lijkt mij de automatische stroominstelling bij de JB2 versus de manuele instelling bij de Fivari.
Op het eerste zicht lijkt zo'n automatische instelling een voordeel want idiotproof, maar je mist er volgens mij flexibiliteit door. Stel bijvoorbeeld dat je een klassieke 3x25A aansluiting hebt en af en toe 3x20A of zelfs 3x24A wilt laden. Je installeert dan een rood CEE 32A stopcontact en het laadstation laat dan automatisch 32A toe hetgeen niet correct is want maximaal haalbare is 25A. Bij de Tesla kan je de stroom in de auto nog beperken, maar bijvoorbeeld een Renault Zoe trekt vrolijk het maximum, dus 32A hetgeen het netwerk niet aankan. Je kan in dat geval de stroom niet beperken. Of omgekeerd: je hebt een schuko van goede kwaliteit ter beschikking. Je test op 16A en het stopcontact wordt niet warm ==> je kan laden op 16A: met de JB2 is dat niet mogelijk.
Je hebt een SELECT knopje op de JB2 waar je toch dit zelf nog kan aanpassen zoals ik zie. Zo werkt dit ook met de JB1, het enige verschil is hier dat ze dit nu ook automatisch gemaakt hebben, maar toch kan je dit zelf nog aanpassen op de JB2 voor dergelijke situaties.

Hier van op hun site met google translate:
Frequently Asked Questions:

"When the adapter is automatically detected, I can reduce the charging current at the request anyway?"

Yes. You can adjust the ampere rating arbitrarily down before charging start with the SELECT button. The JUICE BOOSTER 2 remembers the set value (even in between temporal power failure), unless you attach a different adapter.​
Bron: Mobile Ladestation JUICE BOOSTER 2

Ze hebben dus niets aan het toeval over gelaten en een top product op de markt gezet. Echter kost die iets meer, maar moest ik de JB1 niet hebben had ik die ook gekocht. Hij is klein, heel draagbaar en ook te gebruiken als type2 kabel, dus nog minder kabels in je koffer, geweldig.

Vind het altijd zo raar dat wij als Tesla rijders met zo'n grote doos JB1 of de Fivari lader moeten zeulen terwijl andere merken hun adapters zo klein zijn. De JB2 lost dit probleem op.
 
Last edited:
Vind het altijd zo raar dat wij als Tesla rijders met zo'n grote doos JB1 of de Fivari lader moeten zeulen terwijl andere merken hun adapters zo klein zijn. De JB2 lost dit probleem op.
Dat zeulen valt best mee: een mobiele lader met socket is compacter en lichter dan de JB2 met vaste kabel. Een Type 2 kabel heb je toch nodig. Ik begrijp het argument voor zo'n koppelstuk type 2 niet goed: prijs is maar iets minder dan een door Tesla aangeboden volledige kabel en je brengt een extra koppeling (via de adapter) in het laadcircuit. Vergrendelt deze koppeling?
een toestel van 1000€ (JB2 + type 2 adapter) gebruiken in de plaats van een type 2 kabel ter waarde van 200€, lijkt me een gek idee.
 
een toestel van 1000€ (JB2 + type 2 adapter) gebruiken in de plaats van een type 2 kabel ter waarde van 200€, lijkt me een gek idee.
Vind dat geen gek idee, elke kabel minder in de wagen vind ik fijn. Nu nog een aparte type2 kabel in de wagen.

Weegt 3.2KG inclusief alle kabels en tussenstukken. Voor zover ik weet is jouw oplossing zwaarder en groter van stopcontact tot auto...

Spijtig dat ik de JB1 al heb anders had ik de 2 gekocht, de meerprijs t.o.v de fivari of de JB1 vind ik het wel waard. Wantja we rijden met een wagen van een 100k, dan is 200-300 euro verschil nu ook niet de wereld voor comfort. Maar dat is men eigen mening!
 
In al mijn ongeduld... zijn er al mensen die een JB2 ontvangen hebben?
Deze zouden eind mei "delivered" worden maar heb nog niks gehoord.
Heb op 22/4 besteld.

Volgens mij zouden ze pas beginnen met uit te leveren in volgorde van bestelling VANAF eind mei. Dus als je zo vroeg besteld hebt ben je vast snel aan de beurt. Heb je de JB2 misschien toch nog eerder dan de Tesla (sorry kon het ook niet laten) :p
 
  • Funny
Reactions: HWS