Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De portieren zijn ontgrendeld

This site may earn commission on affiliate links.
Dag iedereen,

De laatste tijd krijgt mijn vrouw regelmatig deze melding op haar telefoon: "De portieren zijn ontgrendeld" nadat ze ergens geparkeerd is en de auto verlaten heeft. Een paar keer per week, maar niet altijd. Ik heb gezien in de release notes dat die waarschuwing in een redelijk recente update is toegevoegd, dus misschien stelde het probleem zich vroeger ook al maar wisten we het gewoon niet. De vraag is: waarom vergrendelt de auto zich soms niet?

Soms gebeurt het hier thuis, soms als ze op de parking van haar werk geparkeerd staat (op ruime afstand van het kantoor waar ze werkt). Bluetooth staat altijd aan, en de telefoon is correct gekoppeld want meestal sluit hij gewoon af zoals het hoort. Het is maar af en toe dat hij het niet doet.

Bedankt voor enige tips!

Michel
 
Is de deur dan ook ontgrendeld als je de app opent ?

Of zijn het false positives ?
De deuren zijn op dat moment effectief ontgrendeld. Ik kan ze wel met de app vergrendelen. We zijn net terug van het service center omdat het toch sowieso een keer tijd was voor een onderhoud, dan konden ze daar ineens eens naar kijken. Ze hebben de seat sensor vervangen (gratis), maar zonet kregen we na thuiskomst opnieuw "De portieren zijn ontgrendeld".