Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Roadster

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of de jongens en meisjes van Tesla Service het met opzet gedaan hebben of dat het gewoon toeval was, maar als het opzet is, is het een briljante zet geweest: Toen mijn auto werd opgehaald om de achterklep te onderzoeken, hebben ze een Tesla Roadster als leenauto achtergelaten.

Wat een auto! Ik ben er schaterlachend mee weggereden, en toen ik 45 minuten later thuis was, was ik nog steeds niet uitgelachen! Vanochtend ben ik met opzet een uur omgereden en ik overwoog de middag vrij te nemen om nog een rit te maken. Nu had ik nog nooit in een echte supercar gereden, maar de sensatie van het directe messcherpe sturen, het contact met de weg door de stijve vering en carrosserie en de lage positie boven de weg waren echt een beleving; Zo hoort autorijden te zijn. Met mijn 1.92 meter is het niet zo gemakkelijk in- en uitstappen als in de S, maar het is erg goed te doen. En als je eenmaal zit heb je verassend veel ruimte.

Niet velen zullen mij hierin volgen, maar ik moet toegeven dat het waarschijnlijk wel iets teveel auto voor mij is. Ik heb er - op een paar tussensprintjes na - eigenlijk niet harder dan 130km/u mee durven rijden, bang dat ik hem niet onder controle kon houden. Geen white-knuckle ride dus, terwijl de auto daar vast geen moeite mee zou hebben.

Onderweg terug naar Tesla had ik zelfs de indruk dat ik de verkeerde Tesla gekocht had. Misschien dat een paar weekjes dagelijks Tilburg-Middelburg-Tilburg daar wel verandering in zou brengen, maar dat zullen we nooit weten.

Dus een tip: Als je dacht dat je Model S een echte rijdeursauto is (en dat is hij), en je brengt hem weg voor onderhoud, probeer dan eens een Roadster als loaner te krijgen. Je weet niet wat je meemaakt.
 
Ik weet niet of de jongens en meisjes van Tesla Service het met opzet gedaan hebben of dat het gewoon toeval was, maar als het opzet is, is het een briljante zet geweest: Toen mijn auto werd opgehaald om de achterklep te onderzoeken, hebben ze een Tesla Roadster als leenauto achtergelaten.

Wat een auto! Ik ben er schaterlachend mee weggereden, en toen ik 45 minuten later thuis was, was ik nog steeds niet uitgelachen! Vanochtend ben ik met opzet een uur omgereden en ik overwoog de middag vrij te nemen om nog een rit te maken. Nu had ik nog nooit in een echte supercar gereden, maar de sensatie van het directe messcherpe sturen, het contact met de weg door de stijve vering en carrosserie en de lage positie boven de weg waren echt een beleving; Zo hoort autorijden te zijn. Met mijn 1.92 meter is het niet zo gemakkelijk in- en uitstappen als in de S, maar het is erg goed te doen. En als je eenmaal zit heb je verassend veel ruimte.

Niet velen zullen mij hierin volgen, maar ik moet toegeven dat het waarschijnlijk wel iets teveel auto voor mij is. Ik heb er - op een paar tussensprintjes na - eigenlijk niet harder dan 130km/u mee durven rijden, bang dat ik hem niet onder controle kon houden. Geen white-knuckle ride dus, terwijl de auto daar vast geen moeite mee zou hebben.

Onderweg terug naar Tesla had ik zelfs de indruk dat ik de verkeerde Tesla gekocht had. Misschien dat een paar weekjes dagelijks Tilburg-Middelburg-Tilburg daar wel verandering in zou brengen, maar dat zullen we nooit weten.

Dus een tip: Als je dacht dat je Model S een echte rijdeursauto is (en dat is hij), en je brengt hem weg voor onderhoud, probeer dan eens een Roadster als loaner te krijgen. Je weet niet wat je meemaakt.

in september Heb ik er eentje gehad als loaner. Gans de tijd in de file gestaan tussen de vrachtwagens en maar uitlaatgassen slikken.
Mij was het in ieder geval niet goed bekomen. Ik was blij als ik terug in mijn Sje kom kruipen
 
Leuk zo'n enthousiaste reactie van je te lezen MindBender. Over de roadster kan ik nog niet oordelen. Je weet dat ik enorm enthousiast ben over de model S maar het label rijdersauto zou ik er niet opplakken. Hij is snel maar veel te zwaar voor mij als rijdersauto. Dit merk ik vooral bij het betere bochtenwerk:smile:.
 
Welkom in 2014! :)

Mijn collega heeft al sinds 2011 een Roadster en daar heb ik heel wat kilometers in gereden. Blijft altijd leuk om in rond te scheuren. Jammer dat het laden niet zo snel gaat, maar het is en blijft een leuk apparaatje.

Beng wel bang dat de nieuwe Roadster veel groter gaat worden, terwijl juist het kleine formaat van de Roadster zo leuk is.
 
Welkom in 2014! :)

Mijn collega heeft al sinds 2011 een Roadster en daar heb ik heel wat kilometers in gereden. Blijft altijd leuk om in rond te scheuren. Jammer dat het laden niet zo snel gaat, maar het is en blijft een leuk apparaatje.

Beng wel bang dat de nieuwe Roadster veel groter gaat worden, terwijl juist het kleine formaat van de Roadster zo leuk is.

Niet snel opladen? Valt mee hoor. De standaard lader van de Roadster kan 17kW laden en dan duurt het max. 3,5 uren.

Wel moet je dan een dikke laadkabel hebben, een eigen signaalgever voor het pilotsignal EN een aansluiting op het net die bij 230V echt 70A kan leveren...:eek:
 
Last edited:
Tesla-Model-R-Roadster-successor-740x425.jpg


Artist impression van wat een eventuele nieuwe roadster zou kunnen zijn. Wel leuk moet ik zeggen. Range zoals model S, opladen snel en gratis aan superchargers. Als de prijs dan nog meevalt (40.000 - 80.000 full option), dan denk ik dat ze een verkoopsuccesje hebben dat de BMW Z3/4 en Mercedes SLK het knap lastig kan maken.
 
Spartaans, zie ik veel mensen schrijven? Ik begrijp wat er bedoeld wordt, maar het was niet in me opgekomen. Tja, hij stuurt wat zwaar bij het inparkeren, maar daar krijg je ook meteen een zeer directe reactie voor terug. De wielophanging is was stug, maar volgt de weg wel veel beter. Ik heb me eigenlijk alleen maar laten verassen door de voordelen, en de nadelen zijn me niet echt opgevallen, of ik heb me er in elk geval niet aan gestoord. Misschien verandert dat als je er 50.000km per jaar in rijdt, maar toch is de eerste indruk vaak maatgevend.

Ik heb'm eigenlijk wel een beetje gemist vandaag. Maar hij heeft er ook voor gezorgd dat ik weer verliefd ben op mijn Model S ;-). Eind goed, al goed.