Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Wondere Wereld der Warmtepompen volgens EnergieGratiz en voor Tesla fans

This site may earn commission on affiliate links.
Wordt juist aangeprezen als ultra geïsoleerde woning. Huis van 130 m2 voor 38.000 euro

Wow.... is ook wel een idee voor bijv. een kantoor in de tuin oid.... (ik had het filmpje al eerder gezien, maar dacht dat dit ver van mijn bed / VS of zo zou zijn... maar met firma in FR zou dit zomaar haalbaar kunnen zijn...)

Het enige wat me tegenstaat is dat alles rust op houten balken die direct met de grond contact hebben... ik zou die instinctief willen vervangen door (afkeur) heipalen (plat leggen dus niet de grond in)....
Enige tijd voor Betonson (goeie ouwe tijd) gewerkt, dus toch liever een betonnen dan een houten fundament :cool:
 
Last edited:
Wow.... is ook wel een idee voor bijv. een kantoor in de tuin oid.... (ik had het filmpje al eerder gezien, maar dacht dat dit ver van mijn bed / VS of zo zou zijn... maar met firma in FR zou dit zomaar haalbaar kunnen zijn...)

Het enige wat me tegenstaat is dat alles rust op houten balken die direct met de grond contact hebben... ik zou die instinctief willen vervangen door (afkeur) heipalen (plat leggen dus niet de grond in)....
Enige tijd voor Betonson (goeie ouwe tijd) gewerkt, dus toch liever een betonnen dan een houten fundament :cool:
Beton kan, maar qua isolatie is een skelet op de grond van azobé veel beter. In de VS is het vaak veel droger en kan een vuren fundering wel. Hier is dat binnen 10 jaar volledig verrot.
 
Wow.... is ook wel een idee voor bijv. een kantoor in de tuin oid.... (ik had het filmpje al eerder gezien, maar dacht dat dit ver van mijn bed / VS of zo zou zijn... maar met firma in FR zou dit zomaar haalbaar kunnen zijn...)

Het enige wat me tegenstaat is dat alles rust op houten balken die direct met de grond contact hebben... ik zou die instinctief willen vervangen door (afkeur) heipalen (plat leggen dus niet de grond in)....
Enige tijd voor Betonson (goeie ouwe tijd) gewerkt, dus toch liever een betonnen dan een houten fundament :cool:
Zo te zien liggen die balkjes op (metalen?) paaltjes die in de grond geslagen zijn. Maar in de gerealiseerde voorbeelden zie ik ook gebouwen met een stenen fundering en kruipruimte (bijv. in Bretagne of Normandië), dus het lijkt me dat ze de fundering afstemmen op de omgeving.
 
Ik ga 17:30 alleen niet redden; is dat ook niet een beetje vroeg, als we om 19:30 met de "Klaas Energy Experience" beginnen?

Verder nog een suggestie voor de inhoud. Sinds ik dit met aandacht volg, word ik aan alle kanten overspoeld met informatie, cijfers, vergelijkingen etc. Het zou handig zijn om een aantal vuistregels te hebben, aan de hand waarvan we beter voorbereid zijn bij dit soort gesprekken.

Zo liep ik recent iemand tegen het lijf, die mij meldde dat er in Oosterhout (waar ik woon) een bedrijf is wat het ERG goed schijnt te doen, Nibe. Ik had er nog nooit bij stil gestaan, maar hoe bepaal je 'goed'?
Lucht/water warmtepompen - [url]www.nibenl.eu
[/url] is een voorbeeld wat ik via Google vind.

Wat ik me verder afvraag, hoe vind je een goede installateur? Voor velen is dit volledig nieuw. Ik vroeg het terloops aan de monteur die nu mijn CV twee-jaarlijks onderhoud, maar die had er werkelijk geen kaas van gegeten. Hoeft ook niet, maar wat kun je vragen of iemand hier werkelijk iets van weet? Zijn die gecertificeerd?

Enfin, het zijn maar wat suggesties - wellicht loop ik wat voor de muziek uit en worden al mijn vragen dinsdagavond al behandeld :)

Ik heb er zin in!
 
Last edited:
Ik ga 17:30 alleen niet redden; is dat ook niet een beetje vroeg, als we om 19:30 met de "Klaas Energy Experience" beginnen?

Verder nog een suggestie voor de inhoud. Sinds ik dit met aandacht volg, word ik aan alle kanten overspoeld met informatie, cijfers, vergelijkingen etc. Het zou handig zijn om een aantal vuistregels te hebben, aan de hand waarvan we beter voorbereid zijn bij dit soort gesprekken.

Zo liep ik recent iemand tegen het lijf, die mij meldde dat er in Oosterhout (waar ik woon) een bedrijf is wat het ERG goed schijnt te doen, Nibe. Ik had er nog nooit bij stil gestaan, maar hoe bepaal je 'goed'?
Lucht/water warmtepompen - www.nibenl.eu
is een voorbeeld wat ik via Google vind.

Wat ik me verder afvraag, hoe vind je een goede installateur? Voor velen is dit volledig nieuw. Ik vroeg het terloops aan de monteur die nu mijn CV twee-jaarlijks onderhoud, maar die had er werkelijk geen kaas van gegeten. Hoeft ook niet, maar wat kun je vragen of iemand hier werkelijk iets van weet? Zijn die gecertificeerd?

Enfin, het zijn maar wat suggesties - wellicht loop ik wat voor de muziek uit en worden al mijn vragen dinsdagavond al behandeld :)

Ik heb er zin in!

Ik hoop de verwachtingen waar te kunnen maken.

Natuurlijk weet ik niet alles! Wel handig zo dat ik al een paar vragen vooraf krijg... kan ik die nog een beetje voorbereiden/uitwerken.

Zelf heb ik er ook zin in, nog niet eerder voor zo'n groep een presentatie over warmtepompen gehouden, in ieder geval ook wel spannend.
 
Er komt zo nog een mailtje aan de deelnemers met wat praktische info.

Aangezien ik net heb geruild met Roald en morgen dus ook aanwezig ben, zou ik graag ook dit mailtje willen ontvangen.

p.s. Ook zou ik graag willen mee-eten. Ging dat nog door?

- - - Updated - - -

Ik heb for good measure voor de hele groep gereserveerd, voor 17.30.

Eind van de middag wil ik alle deelnemers nog een mail sturen met een paar aandachtspuntjes, en de vraag wie er aansluit bij Bally's.

Ik sluit mij graag ook aan met het eten bij Bally's