Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

De Wondere Wereld der Warmtepompen volgens EnergieGratiz en voor Tesla fans

This site may earn commission on affiliate links.
Zeer interessante presentatie dinsdag! Zeker omdsat mijn CV "stuk" is.
Nu alleen de vraag... Ga ik een nieuw huis bouwen of blijf ik wonen?

Maar dat er in mijn woning binnen nu en 1 jaar een warmte pomp geinstaleerd is, is zeker!

Alle betrokken dank voor het organisatie werk, de koffie, drankjes en snoepjes.
 
Zeer interessante presentatie dinsdag! Zeker omdsat mijn CV "stuk" is.
Nu alleen de vraag... Ga ik een nieuw huis bouwen of blijf ik wonen?

Maar dat er in mijn woning binnen nu en 1 jaar een warmte pomp geinstaleerd is, is zeker!

Alle betrokken dank voor het organisatie werk, de koffie, drankjes en snoepjes.

Ja hier dezelfde vraag; ga ik nog een keer verbouwen, of toch maar verhuizen ?
De volgende groep is gewaarschuwd :smile:
 
Ik zal eens kijken wat voor circulatiepompen er in nieuwe lucht-water-warmtepompen zijn gemonteerd. Grote kans dat het "klassieke" pompen zijn denk ik dan...
Zou zo maar kunnen. En als dit zo is zijn er enorme besparingen mogelijk. Mijn hoofdcirculatiepomp voor de vloerverwarming was 205 Watt. Is er nu een van 40 Watt. Die pomp draait, ook voor koeling, 6340 uur per jaar. Dat betekent een besparing van 6340 x 165 Watt =1046 kW per jaar. Voor één pomp wel te verstaan.
Hier zijn, nationaal gezien, immense besparingen te realiseren.
 
Alle deelnemers aan de sessie van 23 maart hebben vanmorgen twee berichtjes ontvangen. De tweede gaat over samen een hapje eten, voorafgaand. R.s.v.p. z.s.m., b.v.d.

Als iemand nog heel graag wil aansluiten, meld je met een p.m. aan ondergetekende. Het gaat dus om de bijeenkomst op woensdag 23 maart (morgen) om 19.30 in Rijswijk. Wie het eerst komt...
 
Heren hartelijk dank voor de interessante presentatie, weer erg veel informatie opgedaan.
Het was ook leuk sommige eens in het echt te ontmoeten.:)
Ik zal thuis toch echt eens moeten gaan rekenen hoe snel wij het rendabel krijgen met ons lage gas verbruik.
En dan moet de accountant ( de vrouw ) het er ook mee eens zijn :p
 
  • Like
Reactions: HWS
Super bedankt voor de presentatie, ontvangst en hapjes/drankjes!

Ik ben al aan het rekenen geslagen:
Ik betaal nu bijna €300,- pm aan energie kosten (3000m3 gas en 7000kWh Elektra); Mijn CV ketel is aan vervanging toe, dus van de zomer zou e.e.a. gerealiseerd kunnen worden om in ieder geval de gas kosten (ongeveer de helft van het totaal) drastisch te verlagen.

In mijn oude 125 jaar oude huis is het dus ook mogelijk met behulp van LT radiatoren en een lucht water warmtepomp om dit en rendabel te krijgen en iets van een terugverdienmodel te realiseren. Dat was voor mij de grootste verassing van de lezing (en natuurlijk de nieuwe subsidie regeling)

Dankjewel Klaas, je presentatie zou ik ook nog graag willen ontvangen dan kan ik het nog eens goed nalezen
 
  • Like
Reactions: HWS