Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dechrome behandeling

This site may earn commission on affiliate links.
C3879071-575C-4DFE-9E41-E5321A57074C.jpeg
4FA0A56F-312F-4930-9D22-7D0A1C747970.jpeg
Is mat qua kleur of niet?

Heb jij je ruiten ook laten tinten?
Nee hoogglans zwart. Ruiten inderdaad ook, voor en achter. In het echt stukken beter zichtbaar dan op de foto trouwens. Ook de koplampen licht laten tinten.
 
Rode remklauwen die doe je gewoon zelf. Ontvetten. Twee keer rood, Tesla sticker er op en dan een keer blank. Alles staat beschreven op dit forum, ook waar je verf en de stickers bestelt. Als je de nippels, de einden van de geleidepinnen en de leiding afplakt doe je het al beter dan de profs.
 
Ben ook in de markt om dit jaar (geen haast) de auto te laten "ontchromen". Nu heb ik een bedrijf in de buurt al gecontacteerd maar deze geven aan dat ze geen garantie kunnen afgeven op het ontchromen omdat Tesla een goedkopere chrometechniek gebruikt.

Vroeger werd het chrome afgebakken maar bij Tesla's blijft het "dampen", waardoor de kans aanwezig is dat de folie na verloop van tijd los laat.

Nog nooit eerder gehoord van dit verhaal: komt dit iemand bekend voor? Is er iemand die al een ontchrome behandeling heeft laten doen, die later problemen heeft met het loslaten van de wrap?

Voor het blinderen van de ramen en het spuiten van de remklauwen
 
Nog nooit eerder gehoord van dit verhaal: komt dit iemand bekend voor? Is er iemand die al een ontchrome behandeling heeft laten doen, die later problemen heeft met het loslaten van de wrap?

Model S (+60k km elk jaar / binnenhuis geparkeerd)

satin black (1ste keer bij Belgische bedrijf)
Wrap kwam los na minder dan een maand bij spiegel-gedeeltes en na half jaar waren verschillende plekken aan 't afbladeren.

glossy black (2de bij Nederlandse bedrijf)
Bijna een half jaar en zit heel vast op het chrome (behalve bij achterbumper en achter-T logo)


Model 3 (30k km elk jaar / binnenhuis geparkeerd)
Glossy black - 1 jaar en nog steeds prima erop. Maar is ook veel minder chrome..


Model S (1k km elk jaar / buiten geparkeerd)
Nikola pro chrome kit (zelf aangebracht en goedkoop) - Zag minder mooi uit op logo en handgrepen maar stevig aangeplakt. Maar heb al meer dan 2 jaar niet zelf meegereden...
 
  • Helpful
Reactions: watt and Maurice1
Een Model S die slechts 1000km per jaar wordt gebruikt? Wat zonde.

Hoe ziet de Nikola Pro kit (3M stickers) eruit na 2 jaar buiten parkeren?

Aan zijn signature valt wel af te lezen hoe de vork een beetje in de steel zit :D


@EddieW als ik jouw bericht zo lees, dan bevestig je dus eigenlijk wel een beetje wat de wrapper in mijn regio aangeeft? Of ligt het dan echt aan de soort en kwaliteit folie hoe lang de wrap netjes blijft zitten?
 
  • Like
Reactions: EddieW
Een Model S die slechts 1000km per jaar wordt gebruikt? Wat zonde.

Hoe ziet de Nikola Pro kit (3M stickers) eruit na 2 jaar buiten parkeren?
Ah, dat is mijn vakantie wagen in Hong Kong.
Maar mijn neefje rijdt ermee elk weekend om batterij te ontladen want zit anders 24/7 aan TWC.
Maar sinds corona, kan ik niet meer naar Hong Kong.
Dus weet ik niet hoe het wrap eruit ziet. Laatste keer was 2019 oktober...
Idem voor model 3, mijn schoonvader rijdt ermee in Duitsland maar als er iets kapot gaat, zal ik wel een bericht krijgen :confused:
 
Aan zijn signature valt wel af te lezen hoe de vork een beetje in de steel zit :D


@EddieW als ik jouw bericht zo lees, dan bevestig je dus eigenlijk wel een beetje wat de wrapper in mijn regio aangeeft? Of ligt het dan echt aan de soort en kwaliteit folie hoe lang de wrap netjes blijft zitten?
Wel... alle chrome deletes zijn 3M maar komen bij bepaalde delen los na een tijdje.
Volgens mij hangt het af van de skills van wrapper?

Belgische wrapper : handgrepen / T-logo's en raamlijsten heel mooi gedaan...en stevig.

Nederlandse wrapper: stevig vast op meeste chrome maar handgrepen zijn minder mooi ("onderkant en binnenkant niet gewrapped" )

Duitse wrapper: dubbel wrappen, eerst een matt zwart en dan een transparant folie erover (geen PPF) - nergens losgekomen

Zelf-kit: Je ziet kleine spleetjes van chrome omdat het pre-cut is..
 
Ben ook in de markt om dit jaar (geen haast) de auto te laten "ontchromen". Nu heb ik een bedrijf in de buurt al gecontacteerd maar deze geven aan dat ze geen garantie kunnen afgeven op het ontchromen omdat Tesla een goedkopere chrometechniek gebruikt.

Vroeger werd het chrome afgebakken maar bij Tesla's blijft het "dampen", waardoor de kans aanwezig is dat de folie na verloop van tijd los laat.

Nog nooit eerder gehoord van dit verhaal: komt dit iemand bekend voor? Is er iemand die al een ontchrome behandeling heeft laten doen, die later problemen heeft met het loslaten van de wrap?

Ik zou een ander bedrijf zoeken. Nog nooit zo'n onzin verhaal gehoord. ;) Bij de mijne zit het nu bijna een jaar erop. Zijn een paar kleine puntjes waar iets los is gekomen maar dat is meer door slecht plakken en waarschijnlijk ook niet goed genoeg schoon gemaakt. Ligt niet aan de folie of de chrome lijsten zelf. De rest van de folie zit er namelijk nog prima op en komt nergens zomaar los. Zelfs bij de deurhendels niet die toch vaak vast worden gepakt. Ook bij de spiegels niet terwijl die constant in en uit klappen.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Heb op 2 maart een afspraak voor een volledige chrome delete.

Heb in Aartselaar (slechts 8km rijden voor mij) een degelijk bedrijf gevonden dat gespecialiseerd is in wrappen en heb een offerte ontvangen voor 650€ + btw voor een full chrome delete.
 
Heb op 2 maart een afspraak voor een volledige chrome delete.

Heb in Aartselaar (slechts 8km rijden voor mij) een degelijk bedrijf gevonden dat gespecialiseerd is in wrappen en heb een offerte ontvangen voor 650€ + btw voor een full chrome delete.

Ga je al het chrome deleten of ga je het doen zoals de facelift Model X? Dwz: de Tesla logo's aan de voor- en achterkant in chrome houden, de rest zwart. Ik zit zelf te denken om het zoals de facelift te doen, dat houdt het in lijn met hoe Tesla het zelf doet.