Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Delivery hell

This site may earn commission on affiliate links.
Tesla kan toch gewoon (naar wens) de auto in 2020 op kenteken/naam zetten?
Waarom zou Tesla dat doen, als alle productie en verkochte voorraad sowieso al in 2020 geleverd kan worden?
Lieverkoekjes worden vast wel gebakken, maar staan m.i. terecht achteraan in de rij.

Tip: Er bleef aan het eind van het jaar 2018 resp. 2019 wel wat voorraad over. Door handige handelaren zijn die auto’s alsnog op 31-12 op kenteken gezet en later voor een schappelijke meerprijs verkocht. Dus kun je naar verkiezing of die handige handelaar zijn of diens klant...
 
Is ook zo, maar tis toch een blijk van waardering.

Ik vind liever niet die onzin in m'n kofferbak. Sterker, ik zou juist zeggen haal het er maar uit en leg die troep maar bij een ander erin. Daar haal ik echt geen blijk van waardering uit.

Goede timing, nette afwikkeling, keurige ontvangst en dus feitelijk het idee dat je het gevoel hebt dat de klant koning is. Even de auto door de wasstraat heen zoals dat vroeger altijd gebeurde.

Ik had mijn aflevering 3 kwartaal 2018 in Tilburg. Jeetje... wat een triest gedoe! Lopende band werk. Toen al als warme broodjes "gedumpt" bij de nieuwe eigenaar met de opmerking "de inspectie is al uitgevoerd, maar als u nog iets vind noteer het even hier". Het werd niet echt gewaardeerd dat ik uitgebreid de auto inspecteerde.

Gelukkig heeft SeC Rotterdam mij tot nu toe ALTIJD zeer net geholpen. Enige is dat ik 1x voor niets daar aan kwam maar toen kreeg ik zelfs 10x sorry te horen voor de situatie.

Maar de aflevering......
 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Ik vind liever niet die onzin in m'n kofferbak. Sterker, ik zou juist zeggen haal het er maar uit en leg die troep maar bij een ander erin. Daar haal ik echt geen blijk van waardering uit.

Goede timing, nette afwikkeling, keurige ontvangst en dus feitelijk het idee dat je het gevoel hebt dat de klant koning is. Even de auto door de wasstraat heen zoals dat vroeger altijd gebeurde.

Ik had mijn aflevering 3 kwartaal 2018 in Tilburg. Jeetje... wat een triest gedoe! Lopende band werk. Toen al als warme broodjes "gedumpt" bij de nieuwe eigenaar met de opmerking "de inspectie is al uitgevoerd, maar als u nog iets vind noteer het even hier". Het werd niet echt gewaardeerd dat ik uitgebreid de auto inspecteerde.

Gelukkig heeft SeC Rotterdam mij tot nu toe ALTIJD zeer net geholpen. Enige is dat ik 1x voor niets daar aan kwam maar toen kreeg ik zelfs 10x sorry te horen voor de situatie.

Maar de aflevering......

In februari 2019 ging het weer prima met een rode loper, drankje, donut. etc. Gewoon in Tilburg in het "glazen huis" ondanks het feit dat we een M3 hadden gekocht. Op dat moment ook geen einde jaar/kwartaal druk...... Iets meer spreiden over het kwartaal lijkt me niet verkeerd maar ik heb dan ook wat minder met het Amerikaanse systeem. De (2e) Amerikaanse auto bevalt wel uitermate goed, dat dan weer wel ;)
 
  • Like
Reactions: ramonneke
Het werd niet echt gewaardeerd dat ik uitgebreid de auto inspecteerde.
Vind ik op zich wel logisch. Kan me niet herinneren dat ik met een checklist rondom mijn BMW's liep. Pas op, ik begrijp wel dat je bij levering ook een goeie auto wil en problemen zo snel mogelijk wil aankaarten.

Was bij Tesla ook niet nodig. De paar akkefietjes op mijn X (een FWD die naar mijn mening wat scheef hing) waren bij de volgende serviceafspraak verholpen, en dat was in 2017. De levering van de Model 3 in 2019 verliep zelfs vlotter, met nog minder opmerkingen.
 
Vind ik op zich wel logisch. Kan me niet herinneren dat ik met een checklist rondom mijn BMW's liep. Pas op, ik begrijp wel dat je bij levering ook een goeie auto wil en problemen zo snel mogelijk wil aankaarten.

Was bij Tesla ook niet nodig. De paar akkefietjes op mijn X (een FWD die naar mijn mening wat scheef hing) waren bij de volgende serviceafspraak verholpen, en dat was in 2017. De levering van de Model 3 in 2019 verliep zelfs vlotter, met nog minder opmerkingen.

Ik liep niet met een checklist. Gewoon een visuele inspectie.

Je wilt ten slotte niet te horen krijgen dat een beschadiging bij aflevering niet was geconstateerd en dus NA de levering moet zijn veroorzaakt. Enige vorm van discussie over het wel dan niet aanwezig zijn van beschadigingen wil ik voorkomen en dus zou ik bij echt elke levering ongeacht het merk de auto zeer goed visueel inspecteren.

De kwaliteit van levering van de Model 3 is in mijn kring anders niet al te positief. Beschamend hoe auto's met lakschade en al gewoon afgeleverd worden en het probleem vervolgens bij de nieuwe eigenaar legt die de auto dan weer naar een SeC moet rijden en dus tijd kwijt is. Dat zorgt echt niet voor een "kwaliteits merk" maar je bent gewoon een nummer en die auto's moeten gewoon de deur uit.

Maar ja, ook mijn fout! Had ik geweten dat je zo'n belabberde aflevering krijgt als je een einde kwartaal levering hebt dan had ik een ander moment gekozen. Echter, de verkoper informeert je daar niet over.
 
Vind ik op zich wel logisch. Kan me niet herinneren dat ik met een checklist rondom mijn BMW's liep. Pas op, ik begrijp wel dat je bij levering ook een goeie auto wil en problemen zo snel mogelijk wil aankaarten.
Omdat je daar gewoon kon vertrouwen dat de concessiehouder die controle had gedaan. Een keurig gewassen wagen waarvan je wist dat die in orde was. Ik heb toen nooit de moeite gedaan om die na te kijken.
Was bij Tesla ook niet nodig.
Mijn Tesla was de eerste wagen in een rij van 6 nieuwe wagens die afgeleverd werd met krassen, lakfouten en condens in beide achterlichten. En nog een loshangend onderdeel.
Het was dus wel nodig. Ik heb trouwens van de leasemaatschappij uitdrukkelijk de vraag gekregen om de wagen te inspecteren bij ontvangst. Die vraag had ik niet gekregen voor eerder wagens.
Zal waarschijnlijk geen toeval zijn.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Omdat je daar gewoon kon vertrouwen dat de concessiehouder die controle had gedaan. Een keurig gewassen wagen waarvan je wist dat die in orde was. Ik heb toen nooit de moeite gedaan om die na te kijken.
Ik moet nu toch wel glimlachen :)

Ik heb ooit de neus van mijn laatste BMW wat bijgewerkt, en reparatie vereiste wat verf spuiten.

Wel, ik had geen checklist nodig om de hologrammen vanop afstand te herkennen. Chef carrosserie zag het probleem daarentegen niet. Het is pas nadat er een SDM bij kwam dat er consensus was dat een blauwe auto niet hoort te glimmen in regenboog-kleuren zoals een zilveren CD, en ik nog een paar dagen langer moest wachten tot de auto klaar was voor levering.

Het advies van poetsers in die tijd was ook wel om de concessiehouder gewoon een nieuwe auto te leveren met de beschermingswax er nog op, want de gemiddelde poetser bij een concessiehouder kende toen niets van 2 emmers en microfiber washmitts. Met wat pech ging je gloednieuwe auto zo door de wasstraat achteraan het gebouw, en dan kon je de auto zo doorsturen naar een detailer om de krassen eruit te halen alvorens er een keramische laag op te zetten.
 
Ik was er zeker van dat je weer met een over BMW ging afkomen. Alsof dat één geval ook maar enigszins representatief is. Je bent echt zo voorspelbaar.
Tuurlijk, want ik heb geen ervaringen met de carrosserie-afdelingen van pakweg een Renault of Skoda.

Mijn automotive ervaringen blijven momenteel beperkt tot Ford, Fiat/Alfa, Audi en BMW. Bij Ford werd mijn Ford Focus geleverd op de foute velgen, waarna de juiste velgen maar van een andere klant zijn auto werden afgedraaid. Bij Fiat/Alfa werd het kenteken van mijn auto gewoon op de vervangwagen gemonteerd, en was het maar open dat de politie je niet betrapte. Bij Audi heb ik 5 dealers met het ding bezocht die allemaal de kantjes ervan af reden met krassen in het interieur en onderdelen die verdwenen. Bij BMW was mijn frustratie dan weer beperkt tot het slechte polijstwerk, maar alles werd wel opgelost.

Net zoals mijn ervaringen bij andere dealers en bij Tesla individuele anecdotes zijn, is dat bij jou ook zo. En ik ben er zeker van dat met de start van de leveringen van de Model 3 en in België amper 4 SeC's er wel wat stress is ontstaan. En tenslotte blijven het Amerikaanse auto's, geen Toyota's ofzo.

Onze Tesla's zijn overigens niet onze eerste Amerikaanse auto's. Mijn eerste Amerikaanse auto was een BMW Z4.
 
  • Funny
Reactions: fivari
Ik heb trouwens van de leasemaatschappij uitdrukkelijk de vraag gekregen om de wagen te inspecteren bij ontvangst. Die vraag had ik niet gekregen voor eerder wagens.
Zal waarschijnlijk geen toeval zijn.

Heb die mail ook gehad en een perfecte aflevering gehad.....ik ben de wagen een paar dagen later zeer kritisch gaan bekijken door alle fuzz en warempel; een chromestrip die iets te scheef zat...panelgaps had ik voor tesla nooit van gehoord maar bij mij ook niet van toepassing....een ranger heeft na 2 weken de strip komen vervangen en hopla, afgehandeld....

Tot hiertoe nog geen SEC vanbinnen gezien...

Was de wagen ook met een bang hartje gaan afhalen MET checklist :confused: ... bleek voor mij een scheet in een fles te zijn...
 
Last edited:
Slechte verhalen horen er ook bij, maar net zoals op het Ajax-forum men Feyenoord als een andere partij ziet, zie je op een Tesla forum VW's toch ook als een andere partij, niet? Heeft weinig vandoen met vereenzelviging.

sorry, maar waarom zou je een ander merk als een andere partij zijn. De EV transitie doen we toch samen.

voordat ik een tesla bestelde, was ik benieuwd naar de goede en slechte ervaringen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
sorry, maar waarom zou je een ander merk als een andere partij zijn. De EV transitie doen we toch samen.

Echt niet. Tesla rijden is een soort religie. We zwaaien naar elkaar als motorrijders. We vernederen Duitse merkrijders bij het stoplicht. Alleen de zwartleren jas ontbreekt (nog?). Welkom bij de club! Heb je je introductie al gehad bij een van de Superchargers?
 
Echt niet. Tesla rijden is een soort religie. We zwaaien naar elkaar als motorrijders. We vernederen Duitse merkrijders bij het stoplicht. Alleen de zwartleren jas ontbreekt (nog?). Welkom bij de club! Heb je je introductie al gehad bij een van de Superchargers?
Jij komt er niet in arri,
Ten eerste is het initiatie, geen introductie.
Ten tweede geen zwartlederen jassen, maar een 2 tmc stickers op de juiste plaats aangebracht op tessy.
Je hebt nog een lange weg te gaan.
Ik begeef me nu ook op glad ijs, door de mores op te schrijven.
 
Sommigen zijn 'hors catégorie', W.

Inderdaad, in mijn geval: TMC stickertje op voorruit, naast TOC NL sticker; TMC stickertje midden op de achterruit. Gisteren nog een verse Model 3 eigenaar wegwijs gemaakt aan de SuperCharger in Den Bosch...