Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Delivery hell

This site may earn commission on affiliate links.
@wooter:
- De wagen is volledig betaald en ik heb het VIN. Ik vind dat hij toch al een beetje van mij is...
- Als Tesla Hasselt telefonisch een belofte maakt om mijn mobiliteitsprobleem op te lossen, dan verwacht ik dat ook.
- Om het "roze" formulier voor de kentekenplaat verder te vervolledigen is een douanecode nodig. Filip van Tesla Hasselt krijgt het niet voor elkaar om deze te leveren aan de verzekering.

Maar ik heb het ondertussen begrepen, TESLA Hasselt is nergens fout, ook niet als ze vandaag of ten laatste morgen gaan bellen dat de wagen nog steeds niet kan geleverd worden op het (tweede) gemaakte leveringsmoment.
 
Last edited:
Dit is meer de aanloop naar de aflevering lijkt mij? Persoonlijk laat ik mij anno 2021 niet afschrikken om een afstand van 23km te moeten overbruggen, waar dan ook in EU maar dat is persoonlijk. Lopen, fietsen, OV, Uber, Taxi, vrienden, een auto delen (Greenwheels), er is altijd een mogelijkheid lijkt mij? De telleurstelling lijkt meer te zitten in het feit dat door een aangepaste afleverdatum niet allemaal meer naadloos aansluit, dat is vervelend. Maar als je straks in je Tesla wegrijdt ben je dit al lang weer vergeten. De 'Hell' ontstaat m.i. wanneer je een beschadigd- of slecht functionerend voertuig geleverd krijgt.
Toch iemand die de essentie heeft begrepen.
 
Leveringen zijn altijd een beetje moeizaam, en da's echt niet alleen bij Tesla. Dat je je auto buiten Tesla om verkoopt, compliceert natuurlijk de zaak want die data lopen mekaar altijd mis. Jij wilt natuurlijk je auto zo snel mogelijk, maar er zijn altijd van die pretverdervers zoals administratie, een nummerplaat die niet op tijd geleverd wordt, of wordt geleverd terwijl je niet thuis bent, of geen cash geld thuis. Dat is echt niet enkel bij Tesla, maar ook bij andere dealers en merken.

Voor Tesla zou het makkelijker zijn moesten ze je gewoon een datum in augustus gegeven hebben en je die Franse auto op het gemak naar België gereden hebben, maar elke onverkochte auto betekent dat Tesla hun voorraad moet voorfinancieren, en jij wil natuurlijk zo snel mogelijk je nieuwe auto.

En verder moeten de Tesla medewerkers stoppen met beloftes te maken. Een klant heeft liever dat ie verrast wordt door een onverwachte geste, dan dat ie teleurgesteld raakt door een niet ingeloste belofte.
 
  • Like
Reactions: M13z1 and djlorenz
Oh en als je echt lastig loopt om die belofte die ze niet nakomen: bel naar Tesla en vraag hen naar die belofte. Kans is groot dat de medewerker het vergeten is. Je bent jammer genoeg niet de enige die de komende dagen een nieuwe Tesla geleverd krijgt. Daar kan je je over opjagen dat zo iemand dat durft te vergeten, of je kan een telefoontje plegen om ze eraan te herinneren of samen een oplossing te voorzien. Misschien willen ze tussenkomen in de kosten voor een taxi of huurwagen? Stel voor en kijk wat kan.
 
  • Like
Reactions: djlorenz
...Stel voor en kijk wat kan.
Ze gaan vandaag of ten laatste morgen sowieso bellen voor een nieuwe afspraak. Als de douanecode zaterdag nog niet was geleverd, gaat dit ten vroegste vandaag zijn, dan pas kan de kentekenplaat aangevraagd worden. Dat gaat dus nooit lukken tegen morgen 14u00

Een voorstel? Misschien is hier wel iemand die 1500km "Referral kilometers" wil verdienen...
 
Wat vervelend dat dit zo loopt. Eens met de stelling dat als hij geleverd is je dit snel vergeet maar dit geeft wel een nare bijsmaak in de aanloop naar die mooie periode die komt.

Tesla wil er alles voor doen om de auto voor woensdagavond 23:59 af te leveren aan je (einde kwartaal).
Mochten ze dus niks voor je kunnen regelen gewoon aangeven dat je zelf niet kunt komen voor donderdag tenzij ze jou ophalen (zelf of een taxi regelen op hun kosten)
 
Vrijdag ook delivery gekregen van mijn nieuwe Tesla Model 3.
Alles zag er goed uit zonder gebreken te zien.
Tot ik net wil vertrekken en nog iets in het koffer wou steken.

Koffer ging niet meer toe:

Zelfde probleem als hier en waar "veel" auto's last van hebben.
Gelukkig gebeurde het nog bij hun op de parking en de verkoper stond er bij.
Je zag hem denken.. "Pff, not again".

Kon gelijk al terug binnen in de garage. Deuken & lakbeschadigen tot gevolg.
Voorlopig wat bijgewerkt, maar gaat nieuw koffer op moeten.

Dat was dus de eerste kennismaking met Tesla. :rolleyes:
Nu goed, moet morgen dus terug binnen om het fatsoenlijk te herstellen.
Hopelijk geen (minder) problemen meer.
 
Referral code moet je gebruiken bij bestelling. ..
Dat dacht ik dus ook, dus bij de bestelling had ik uw code mee (misschien weet u het niet, maar we "kennen" elkaar van een ander forum), maar er werd gezegd dat dit nu niet kon en bij de levering wel zou gebeuren...
Ik heb er geen ervaring mee, als het blijkt dat ook dat niet klopt, dan moet ik wederom vaststellen dat ze ook daar in falen.
 
In principe hoor je de URL met referral code te gebruiken om een auto te configureren en te bestellen.

Elk ander scenario (van code toevoegen aan een bestelling tot code toevoegen aan een levering) valt buiten het normale gebruik (maar het lukt ze vaak toch wel). Ik hoop toch dat het lukt met iemands referral code, anders heb je inderdaad niet die 1500 gratis supercharger-kilometers.
 
Leveringen zijn altijd een beetje moeizaam, en da's echt niet alleen bij Tesla. Dat je je auto buiten Tesla om verkoopt, compliceert natuurlijk de zaak want die data lopen mekaar altijd mis. Jij wilt natuurlijk je auto zo snel mogelijk, maar er zijn altijd van die pretverdervers zoals administratie, een nummerplaat die niet op tijd geleverd wordt, of wordt geleverd terwijl je niet thuis bent, of geen cash geld thuis. Dat is echt niet enkel bij Tesla, maar ook bij andere dealers en merken.
Het is bij de 7 nieuwe wagens die ik ondertussen heb afgehaald in een garage ( 5 verschillende merken, 6 garages) nooit voorgevallen dat de effectieve afspraak voor aflevering van het voertuig niet OK was. Natuurlijk is de uiteindelijke levering niet op de dag die op de bestelbon stond , maar de aflevering was wel altijd op de datum die een week vroeger werd afgesproken.
Dit is gewoon slordig en een totaal gebrek aan professionaliteit van Tesla Hasselt. En ja, dat kan voor sommige mensen een probleem vormen (bvb mensen die hun wagen dienen te verkopen om de volgende te financieren).
 
  • Helpful
Reactions: ebullio
Dit is gewoon slordig en een totaal gebrek aan professionaliteit van Tesla Hasselt.
Neen dat is end of quarter. Als ze dan met 95% zekerheid nog een auto uit Rijsel kunnen hier krijgen, dan gaan ze er voor. En dan valt die wel net in die 5% onzekerheid zeker. Leverbetrouwbaarheid is een gausscurve Met x% Murphy. Andere merken zien niet wat er in het buitenland staat en de OP had moeten wachten op de volgende boot voor levering (Mid augustus). Dan is die paar dagen onzekerheid nog altijd beter.