Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Destination Chargers in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
DeC bij Mama Shelter in Parijs. Vlak naast Cimetière du Père-Lachaise. Aanbevelenswaardig.
2017-08-07 11.06.47.jpg
 

Attachments

  • 2017-08-07 11.06.47.jpg
    2017-08-07 11.06.47.jpg
    245.8 KB · Views: 88
  • Informative
  • Love
Reactions: Refie and HWS
View attachment 239705 View attachment 239706 View attachment 239707 View attachment 239708 Vandaag in Roadtrip gemaakt door noord-Spanje. Heb alleen geladen via DeC in Tudela en Pamplona. Rond gereden door de woestijn met een graadje of 41. Overal zijn we zeer vriendelijk ontvangen en was het geen probleem om te laden.

Prachtig. Ik ben nu ook in Pamplona. Na 80k met mijn Tesla wel mijn eerste range anxiety gehad gisteren. Laadpalen zijn kansloos hier. 3kw of werken niet. Met nog 40k over Hotel Mugo de Beloso gebeld. Geen probleem, kon de hele nacht laden zonder dat ik gast was...helemaal top. Eigenaar is Tesla fan.
Je kan bij Tudela ook laden als je daar wat consumeert?
 

Attachments

  • IMG_20170814_115128.jpg
    IMG_20170814_115128.jpg
    333.1 KB · Views: 55
@daan
Als daar luncht kun je laden. Wordt geen extra kosten in rekening gebracht. Bij aankomst even melden dan zetten ze er prik op. Het natuurpark daar is zeker de moeite waard om door heen te rijden.

PS: bij Pomplona hadden we de DeC van de overburen bij de golfbaan. Overigens het avond eten is daar aan te bevelen.
 
Tijdens onze vakantie hebben we op weg naar het zuiden overnacht bij Le Moulin des Gardelles iets ten noorden van Clermont-Ferrand. We hadden vooraf gemailed of we een plaats bij een destination charger kon reserveren, en dat kon zonder problemen. Er waren 3 chargers, en de hotelbaas had voor de zekerheid 1 van de bijhorende parkeerplaatsen geblokkeerd met een verkeerskegel als reservatie voor ons. Het hotel is ok om 1x te overnachten onderweg, om langer te verblijven is het toch wat te basic. Vooral het ontbijt was maar pover.

In Spanje hebben we verschillende keren de SUC van Girona gebruikt tijdens ons verblijf aan de kust. Later zijn we doorgereden naar Barcelona. Ik had toen net een foto hier gezien van de 2de SUC in Girona (de PGA Catalunya Golf) en we zijn daar ook eens gaan bijladen. Dat is echt wel een van de mooiste SUC locaties die ik tegengekomen heb, het speet me direct dat ik de vorige laadbeurten in de andere SUC bij de Ibis gedaan had.
EDIT: prijzen voor een consumptie waren zeer schappelijk, ik had me aan een veel hogere rekening verwacht gezien de chiqueness van de locatie.

In Barcelona zelf hebben we enkele dagen verbleven in Sant Cugat, in Hotel Sant Cugat. De kamerprijs was vergelijkbaar met die van Le Moulin des Gardelles, maar de kwaliteit van kamers, faciliteiten en ontbijt was ongelooflijk veel beter. Dit hotel lijkt me eerder op business mensen gericht te zijn en er was dus weinig volk. De parkeergarage was ruim, met ik schat 1 op 10 parkeerplaatsen maar bezet. Geen problemen dus met de breedte van de Model S. Er is zowel een destination charger in de parkeergarage als vooraan aan de ingang van het hotel. Laadsnelheid was maar 4 kW in de parkeergarage, maar gezien de tijd dat we daar verbleven was dat geen probleem. De lader aan de ingang heb ik niet uitgeprobeerd.
 
zojuist geladen bij DeC autosilo Diaz in het centrum van Milaan, daar wilde de zeer behulpzame beheerder van de parkeergarage 10,00 euro contant ontvangen anders mocht ik niet laden... is dit normaal? Onze auto staat erg 3 dagen tegen 3 euro per uur, lijkt me dat ik die paar KwH ruimschoots betaald heb :(
 
zojuist geladen bij DeC autosilo Diaz in het centrum van Milaan, daar wilde de zeer behulpzame beheerder van de parkeergarage 10,00 euro contant ontvangen anders mocht ik niet laden... is dit normaal? Onze auto staat erg 3 dagen tegen 3 euro per uur, lijkt me dat ik die paar KwH ruimschoots betaald heb :(
Italië...vraag een bonnetje dan gaat het misschien over.
 
zojuist geladen bij DeC autosilo Diaz in het centrum van Milaan, daar wilde de zeer behulpzame beheerder van de parkeergarage 10,00 euro contant ontvangen anders mocht ik niet laden... is dit normaal? Onze auto staat erg 3 dagen tegen 3 euro per uur, lijkt me dat ik die paar KwH ruimschoots betaald heb :(

Akkoord, als jij hem daarna 10 euro vraagt om hem niet aan te geven voor zwart werk / chantage.
 
View attachment 241697 Goede keus veel plezier !!!


IMG_20170815_140717.jpg

Het bewijs! Van de Tesla zijn evenveel foto's gemaakt door bezoekers als van het gebied zelf....;)
De destination charger was ook prima! Alleen wat gedronken uiteindelijk. Je moet er wel van houden, zo'n strak hotel midden in een dor gebied....zal niet mijn vakantie bestemming zijn. Morgen terug naar FR.
 
View attachment 241758
Het bewijs! Van de Tesla zijn evenveel foto's gemaakt door bezoekers als van het gebied zelf....;)
De destination charger was ook prima! Alleen wat gedronken uiteindelijk. Je moet er wel van houden, zo'n strak hotel midden in een dor gebied....zal niet mijn vakantie bestemming zijn. Morgen terug naar FR.
Idd wat strak hotel. Wij hebben er gegeten omdat we wat langer moesten laden omdat we vanuit Biarritz kwamen.
 
Binnenkort een weekend naar Rotterdam en verblijven in het Marriott (Manhattan) hotel. Nu zag ik dat ze een DeC hebben dus even een mailtje gestuurd of dat zo was. Kreeg een beetje vreemd mailtje terug. Heeft hier iemand al eerder opgeladen ?


Bedankt voor uw e-mail!

Wij hebben inderdaad in onze prive parkeergedeelte een Tesla oplader beschikbaar, alleen is deze niet toegankelijk voor hotelgasten.

Het is namelijk een afgesloten parkeergedeelte voor de kantoren die in boven ons gevestigd zijn.

U kunt dan het beste gebruik maken van de valet parking, de kosten hiervoor zijn €37.50 per dag.


Met vriendelijke groet / Kind regards,
 
Binnenkort een weekend naar Rotterdam en verblijven in het Marriott (Manhattan) hotel. Nu zag ik dat ze een DeC hebben dus even een mailtje gestuurd of dat zo was. Kreeg een beetje vreemd mailtje terug. Heeft hier iemand al eerder opgeladen ?


Bedankt voor uw e-mail!

Wij hebben inderdaad in onze prive parkeergedeelte een Tesla oplader beschikbaar, alleen is deze niet toegankelijk voor hotelgasten.

Het is namelijk een afgesloten parkeergedeelte voor de kantoren die in boven ons gevestigd zijn.

U kunt dan het beste gebruik maken van de valet parking, de kosten hiervoor zijn €37.50 per dag.


Met vriendelijke groet / Kind regards,

Vreemd verhaal, het is dus een hotel die destination charger heeft en niet beschikbaar heeft voor klanten? Of mis ik iets in het verhaal?
 
"U kunt dan het beste gebruik maken van de valet parking, de kosten hiervoor zijn €37.50 per dag."

Stel één nachtje (anders wordt het nog absurder) kost 10 minuten om hem te halen en te brengen, want in dezelfde kelder.
Dus 6x37,50 = 225 euro uurloon.
Niet gek voor de student die je daarvoor inhuurt.

Maar is natuurlijk een gek verhaal. Betaalde valet parking verplicht om de DeC te kunnen gebruiken? :confused:
Zou voor mij genoeg zijn om een ander hotel te zoeken.