Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Deuk in frunk-kap door gevallen kastanje. Normaal?

This site may earn commission on affiliate links.
Paar dagen terug hoorde ik een *bonk tijdens het rijden. Ik ben niet direct uitgestapt, maar zag verscheidene kastanjes op de weg liggen dus ik ging ervan uit dat er een kastanje op de auto gevallen was. Niet zo boeiend, ware het niet dat ik later wel een deukje op mijn frunk -kap heb ontdekt.

Is Tesla wat te ver gegaan in het zo licht mogelijk houden van de auto? Het is toch niet normaal dat een vallende kastanje een deuk veroorzaakt? Dat wordt nog wat deze herfstmaanden. Om over hagel maar niet te spreken.
 
hail1.jpg
 
  • Funny
Reactions: Doedelefloeps
Hier bij ons in de wijk staan veel eiken. Rond deze periode van het jaar zijn er aardig wat mensen die een soort gewatteerde deken over hun auto leggen tegen de grote hoeveelheid naar beneden komende eikels.

Gevalletje overmacht van de natuur
 
Ik had afgelopen vrijdag, met al die wind, tijdens het rijden ook een vallende eikel op de frunk-kap. Keiharde tik.
Resultaat was ook een deukje. Vergelijkbaar met die BMW foto hierboven, maar dan maar 1tje natuurlijk. Inmiddels onzichtbaar hersteld bij de lokale autoschade-boer met uitdeuken zonder spuiten.
Met een soort priem langs de onderkant minuutje of 10 wrikken en duwen en kap is weer helemaal strak. Met de beste wil van de wereld niet meer te ontdekken waar het putje zat.