Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Deuren/ramen/deurhandel bevroren

This site may earn commission on affiliate links.
Heb sinds enkele dagen gemerkt dat bij het sluiten van de wagen de ramen enkele mm zakken. Hierdoor sluiten ze iets minder goed aan net om te vermijden dat ze vast vriezen denk ik.
In mijn wagen is er ook een afzonderlijk knopje voor het ontdooien van de zone waar de ruitenwissers zijn.
Ik laat hem momenteel ook even voorverwarmen (manueel of gepland). Is aangenaam vertrekken dan.
 
Als het flink gevroren heeft, zet ik de auto gewoon 10 minuten vooraf op ontdooien. Dan zijn de deurhendels toch ook geen issue meer?
Deurhandles wellicht wel...

Ik hoop dat de Plaid X/S nu eindelijk hetzelfde doen als de 3/Y, namelijk de ramen 1cm naar beneden als het gaat vriezen. Dat is mijn grootste issues, niet dan de handles vast vriezen maar het raam aan het rubber maar nog veel vervelender het raam aan die rand in de deur.

Heeft me deze winter 450 EUR gekost! Door de ijzel was m'n raam vastgevroren aan/in m'n deur en ging niet naar beneden en het mechanisme in de deur was kapot gegaan. Of doordat ik de deur opentrok met het raam nog "naar boven" of omdat ik het raam probeerde los te wiebelen.

10 minuten is niet genoeg tijd om dergelijke laag ijs te ontdooien in de pre plaid S/X. Helemaal niet als je "vergeten" bent de ventilatieroosters manueel omhoog en naar de ramen te draaien

Wat ik doe is:

- Manueel 1.5/2.0cm het raam naar beneden doen van de bestuurder zodat deze net het rubber raakt. Grootste issue is dat als het net niet ver genoeg is de S alsnog het raam naar boven doet 🙃

- Bij aankomst alsnog altijd eerst tegen het raam drukken voor het open trekken.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1 and EddieW
Deurhandles wellicht wel...

Ik hoop dat de Plaid X/S nu eindelijk hetzelfde doen als de 3/Y, namelijk de ramen 1cm naar beneden als het gaat vriezen. Dat is mijn grootste issues, niet dan de handles vast vriezen maar het raam aan het rubber maar nog veel vervelender het raam aan die rand in de deur.

Heeft me deze winter 450 EUR gekost! Door de ijzel was m'n raam vastgevroren aan/in m'n deur en ging niet naar beneden en het mechanisme in de deur was kapot gegaan. Of doordat ik de deur opentrok met het raam nog "naar boven" of omdat ik het raam probeerde los te wiebelen.

10 minuten is niet genoeg tijd om dergelijke laag ijs te ontdooien in de pre plaid S/X. Helemaal niet als je "vergeten" bent de ventilatieroosters manueel omhoog en naar de ramen te draaien

Wat ik doe is:

- Manueel 1.5/2.0cm het raam naar beneden doen van de bestuurder zodat deze net het rubber raakt. Grootste issue is dat als het net niet ver genoeg is de S alsnog het raam naar boven doet 🙃

- Bij aankomst alsnog altijd eerst tegen het raam drukken voor het open trekken.
Voor de winter zorgen dat er een heel klein beet vaseline op je rubbers zit.
Goed voor je rubbers en nooit last van vastvriezen.
 
Deurhandles wellicht wel...

Ik hoop dat de Plaid X/S nu eindelijk hetzelfde doen als de 3/Y, namelijk de ramen 1cm naar beneden als het gaat vriezen. Dat is mijn grootste issues, niet dan de handles vast vriezen maar het raam aan het rubber maar nog veel vervelender het raam aan die rand in de deur.

Heeft me deze winter 450 EUR gekost! Door de ijzel was m'n raam vastgevroren aan/in m'n deur en ging niet naar beneden en het mechanisme in de deur was kapot gegaan. Of doordat ik de deur opentrok met het raam nog "naar boven" of omdat ik het raam probeerde los te wiebelen.

10 minuten is niet genoeg tijd om dergelijke laag ijs te ontdooien in de pre plaid S/X. Helemaal niet als je "vergeten" bent de ventilatieroosters manueel omhoog en naar de ramen te draaien

Wat ik doe is:

- Manueel 1.5/2.0cm het raam naar beneden doen van de bestuurder zodat deze net het rubber raakt. Grootste issue is dat als het net niet ver genoeg is de S alsnog het raam naar boven doet 🙃

- Bij aankomst alsnog altijd eerst tegen het raam drukken voor het open trekken.
Dan heb ik nog geen echte vriesmomenten mee mogen maken, vrieskou in NL ;) . Zelf heb ik eigenlijk alleen last gehad van vastgevroren spiegels en ruitenwissers.
Het raam en handgrepen zijn nooit een probleem geweest. De rubbers maak ik schoon en spray ik met siliconenspray als we de kou ingaan. Misschien heeft dat wat geholpen.
 
  • Like
Reactions: RobsEV