Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Deuren/ramen/deurhandel bevroren

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kon zo snel geen topic vinden, maar gisteren was het weer eens zover dat ik enkel via de kofferbak in de auto kon. Bij het openmaken van de auto al een ernstig gekraak en geknars bij het naar buiten komen van de deurhandels (Model S). Ondanks dat de auto open was gingen de ramen niet voldoende naar beneden om de auto te openen. Enkel de achterklep ging normaal open, dus ik heb maar even de auto van mijn vrouw gepakt.

Wat doen jullie hiertegen? Ik zat te denken om met Holts Rubberspray (volgens mij gewoon een soort van siliconenspray) de rubbers in te smeren en dit ook onderaan de ruiten te doen (als ze weer ontdooid zijn) en dan de ramen te laten zakken, zodat het er goed in gaat. Voor de deurgrepen weet ik niet zo goed wat te doen. Wat doen jullie hiertegen?
 
Goed dat je erover begint, zal ook een rondje maken. Ik gebruik een soort prittstift* met iets vaselineachtigs op de rubbers en raamranden. Begin van de winter een keer en extra voor de wintersport.
Deurgrepen nog niet iets mee gedaan eerlijk gezegd. Tesla adviseert daarvoor WD-40. En bestuurdersdeur kan via de app open tegenwoordig begreep ik.
Zie ook Tesla over ijs van deurgrepen verwijderen.

*) Valma W21 rubber stick
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: T-Rob
Nog een dingetje:
Ik weet niet hoe het met de nieuwe modellen zit, maar bij mijn classic is het aan te raden om de ruitenwissers niet op automatisch te laten staan als er een risico is dat de bladen aan de ruit zijn vastgevroren.
Dure grap: het mechaniek kan er beslist niet tegen.
 
  • Informative
Reactions: simonsmidt
Ik kon zo snel geen topic vinden, maar gisteren was het weer eens zover dat ik enkel via de kofferbak in de auto kon. Bij het openmaken van de auto al een ernstig gekraak en geknars bij het naar buiten komen van de deurhandels (Model S). Ondanks dat de auto open was gingen de ramen niet voldoende naar beneden om de auto te openen. Enkel de achterklep ging normaal open, dus ik heb maar even de auto van mijn vrouw gepakt.

Wat doen jullie hiertegen? Ik zat te denken om met Holts Rubberspray (volgens mij gewoon een soort van siliconenspray) de rubbers in te smeren en dit ook onderaan de ruiten te doen (als ze weer ontdooid zijn) en dan de ramen te laten zakken, zodat het er goed in gaat. Voor de deurgrepen weet ik niet zo goed wat te doen. Wat doen jullie hiertegen?
Eh, inmiddels is er in de app een icoontje, auto met open deur, die zonder dat je de grendel hoeft aan te raken de deur opent. Vanochtend was het raak hier in Limburg, en wat ben ik blij met dat knopje.
Ps jullie weten dat in plaats van 4 icoontje er 5 kunnen staan in het beginscherm?
 
Bij mij in de app is er dus geen icoontje om de deur te openen. Enige dat ik kan openen is de kofferbak of frunk.
Screenshot_20230121_144127_Tesla.jpg
 
Bij mij in de app is er dus geen icoontje om de deur te openen. Enige dat ik kan openen is de kofferbak of frunk. View attachment 898108
Iig op een iPhone gaat dat op de volgende wijze:, icoontje in het beginscherm van de app vasthouden en dan krijg je een mogelijkheid om uit ong 10 extra icoontjes te kiezen . Door de schuiven kun je een nieuw icoon toevoegen en de nieuwe instelling opslaan. Ik kan er echter maar 4 in de standaard positie plaatsen en geen 5 helaas.
 
Je kan natuurlijk naar bediening gaan en dan de achterklep openen.
Je kan ook de icon (bijvoorbeeld slotje) enkele seconden ingedrukt houden en dan zelf je voorkeur bepalen.

en toen zag ik dat iemand anders die top al geeft :D
Bedankt! Ik had het inderdaad net gevonden!
Als het flink gevroren heeft, zet ik de auto gewoon 10 minuten vooraf op ontdooien. Dan zijn de deurhendels toch ook geen issue meer?
Nee, dat werkt dus niet. Had de auto zeker 15 minuten laten ontdooien, maar mijn deur zat muurvast. Moest er via de bijrijdersdeur in...