Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Deze zomer naar Roemenië.

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er al mensen naar Roemenië geweest met de Model S ?

Op dit moment staan er rond Boedapest in Hongarije een aantal laadpalen en naar verwachting zal daar in de zomer een Supercharger staan.
Van daaruit kun je dus nog een kilometer of 400 richting Roemenië. Ik kom er sinds 2003 regelmatig en ook als vakantieland is het zeer aantrekkelijk.
Wij willen het komende zomer onze vakantiebestemming maken.
Volgens mij staan er echter geen of amper laadpalen.
Zijn er al mensen met een Model S geweest? Zo ja, hoe heb je het opgelost met laden?
Om enigszins mobiel te blijven zijn er wel een aantal locaties met 3x13A nodig. Wellicht zijn er hotels of campings die die mogelijkheid bieden.
Voordeel voor elektrische rijders in Roemenië is wel dat je er niet vaak sneller dan 80km/u kunt rijden wat dus weer goed is voor de actieradius :)
 
Zijn er al mensen naar Roemenië geweest met de Model S ?

Op dit moment staan er rond Boedapest in Hongarije een aantal laadpalen en naar verwachting zal daar in de zomer een Supercharger staan.
Van daaruit kun je dus nog een kilometer of 400 richting Roemenië. Ik kom er sinds 2003 regelmatig en ook als vakantieland is het zeer aantrekkelijk.
Wij willen het komende zomer onze vakantiebestemming maken.
Volgens mij staan er echter geen of amper laadpalen.
Zijn er al mensen met een Model S geweest? Zo ja, hoe heb je het opgelost met laden?
Om enigszins mobiel te blijven zijn er wel een aantal locaties met 3x13A nodig. Wellicht zijn er hotels of campings die die mogelijkheid bieden.
Voordeel voor elektrische rijders in Roemenië is wel dat je er niet vaak sneller dan 80km/u kunt rijden wat dus weer goed is voor de actieradius :)

Je hebt nog niet veel reacties ontvangen, voorzichtig uitgedrukt. Hoewel ik al drie keer met de Model S in Hongarije ben geweest zou ik het niet snel wagen om Roemenië in te gaan. Ik weet niet wat daar voor laadmogelijkheden zijn en zou geheel gokken op de standaard 220 volt, maar dan moet je wel steeds wat langer op één plaats blijven. Ik ben het met je eens dat je een goede range kunt halen. Zeker als het dan boven de dertig graden is dan is 500 km echt te doen hoewel ik wel zou proberen om wat marge te houden.

Mocht je wat verder komen dan hoor ik het graag.
 
Toevallig waren we met familie aan het kijken of het mogelijk is met de S naar Roemenië te gaan. Tot Wenen geen probleem maar dan nog ruim 800 km te overbruggen. Diverse argumenten om dit niet te gaan doen waarvan de belangrijkste is het ontbreken van laadpalen / mogelijkheden.
 
Toevallig waren we met familie aan het kijken of het mogelijk is met de S naar Roemenië te gaan. Tot Wenen geen probleem maar dan nog ruim 800 km te overbruggen. Diverse argumenten om dit niet te gaan doen waarvan de belangrijkste is het ontbreken van laadpalen / mogelijkheden.

We kunnen het iets nuanceren. Tot en met Budapest geen probleem. Daar kun je (gratis) aan 22 kW volladen (en in de planning voor 2015 een SuC) en dan haal je wel met gemak de Roemeense grens. Maar inderdaad. Wat dan?

Er is natuurlijk altijd gewoon de 220 volt mogelijkheid en het is een soort van onthaasten om dan op een leuke lokatie wat bij te komen en te genieten van de plaatselijke hapjes en drankjes :) Maar dat kost wat meer tijd. Overigens, ikzelf zou het (nog) niet doen hoor maar ik ben niet zo'n avonturier.
 
Hey Ronald, jij ook hier :)
Ik zou er gewoon een roadshow van maken, maak contact met interessante bedrijven die 3fase aansluitingen hebben en neem in ruil daarvoor de directeuren ervan mee voor een proefritje in de S :).