Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Diagnose bij servicecenter, kunnen niet aangeven hoeveel tijd dit kosten dus geen idee van de kosten ….

Goedemiddag, graag jullie mening aub. Mijn ‘oude’ model S (buiten garantie) heeft geregeld zwart scherm als ik wil wegrijden (de em nog wat chip is al vervangen). Ik moet dan reset doen of rijden zonder navigatie, radio etc wat beide gewoon irritant is.

Service center heeft op afstand er in gekeken en er iets iets met een koeling ding (één vd negen) die storing geeft. Ze zouden op afstand diagnose doen ivm kostenraming. Echter is op afstand uitlezen niet gelukt en moet hij bij een Tesla Center worden uitgelezen. Ik vroeg of hij weet (was iemand van de helpdesk volgens mij, iig niet van technische kant zeg maar) hoe lang dat ongeveer duurt. Dat kon hij niet op voorhand te zeggen, kan bij wijze van spreken 5 minuten duren of een hele hele dag en van alles er tussen in. Ik vroeg wat de kosten per uur dan zijn, € 130,- (ex volgens mij ook nog). Vind ik toch wel een dingetje want dan is alleen nog maar het probleem achterhaald (of niet, dat kan ook nog). Maar volgens mij begreep meneer dat niet helemaal, het is toch logisch dat er kosten worden gerekend als er arbeid wordt verricht? Ja natuurlijk maar een beetje een indicatie is toch wel normaal? Nou, volgens die meneer dus niet. Hij zei het niet met zo veel worden maar uit zijn toon was veel op te maken. Begon ook nog stom te lachen tussendoor, heel irritant! Wat moet ik hier nou mee? Of laat ik het zo vragen … wat zouden jullie doen in dit geval?

Alvast bedankt voor de reactie,
Mvg,

Msr. T

Oh ja, moet ook nog € 50,- betalen voor de niet gelukte remote diagnose. Snap ik op zich nog wel maar ik had geen idee dat daar kosten voor gerekend werden, werd niet vermeld vooraf. Ook dat schijnt normaal te zijn.

Mss ligt het wel allemaal aan mij hoor en ben ik een zeur maar as mijn man zo zakje zou doen is hij snel uit business denk ik. U wilt een warmtepomp? Installatiekosten zijn € 10000,- maar kan ook € 15000,- kosten …
 
Last edited:
Als ze op afstand geen diagnose kunnen stellen, kunnen ze je ook niet vertellen hoe lang dat op locatie gaat duren. Prijsopgave lijkt me dan zeker lastig te geven, misschien nogmaals vragen bij brengen van de auto.
Maar volgens mij krijg je sowieso eerst een factuur gestuurd die je moet goedkeuren, en daar zal de prijs dan wel op staan lijkt me.
 
Goedemiddag, graag jullie mening aub. Mijn ‘oude’ model S (buiten garantie) heeft geregeld zwart scherm als ik wil wegrijden (de em nog wat chip is al vervangen). Ik moet dan reset doen of rijden zonder navigatie, radio etc wat beide gewoon irritant is.

Service center heeft op afstand er in gekeken en er iets iets met een koeling ding (één vd negen) die storing geeft. Ze zouden op afstand diagnose doen ivm kostenraming. Echter is op afstand uitlezen niet gelukt en moet hij bij een Tesla Center worden uitgelezen. Ik vroeg of hij weet (was iemand van de helpdesk volgens mij, iig niet van technische kant zeg maar) hoe lang dat ongeveer duurt. Dat kon hij niet op voorhand te zeggen, kan bij wijze van spreken 5 minuten duren of een hele hele dag en van alles er tussen in. Ik vroeg wat de kosten per uur dan zijn, € 130,- (ex volgens mij ook nog). Vind ik toch wel een dingetje want dan is alleen nog maar het probleem achterhaald (of niet, dat kan ook nog). Maar volgens mij begreep meneer dat niet helemaal, het is toch logisch dat er kosten worden gerekend als er arbeid wordt verricht? Ja natuurlijk maar een beetje een indicatie is toch wel normaal? Nou, volgens die meneer dus niet. Hij zei het niet met zo veel worden maar uit zijn toon was veel op te maken. Begon ook nog stom te lachen tussendoor, heel irritant! Wat moet ik hier nou mee? Of laat ik het zo vragen … wat zouden jullie doen in dit geval?

Alvast bedankt voor de reactie,
Mvg,

Msr. T

Oh ja, moet ook nog € 50,- betalen voor de niet gelukte remote diagnose. Snap ik op zich nog wel maar ik had geen idee dat daar kosten voor gerekend werden, werd niet vermeld vooraf. Ook dat schijnt normaal te zijn.

Mss ligt het wel allemaal aan mij hoor en ben ik een zeur maar as mijn man zo zakje zou doen is hij snel uit business denk ik. U wilt een warmtepomp? Installatiekosten zijn € 10000,- maar kan ook € 15000,- kosten …
Misschien aangeven wat je maximaal uit wilt geven voor die diagnose, bijv max 3 uur?
 
Dank jullie wel voor jullie reacties. Vind het een lastig verhaal, had een mail gestuurd aan het service center er kreeg als antwoord dat het kan variëren van een uur tot zelfs twee dagen á € 65,- ex btw per uur voor alleen al de diagnose. Reparatiekosten € 130,- per uur wordt daarna pas duidelijk. Ik ga maar even met mezelf in beraad wat te doen … ;-)
 
Goedemiddag, graag jullie mening aub. Mijn ‘oude’ model S (buiten garantie) heeft geregeld zwart scherm als ik wil wegrijden (de em nog wat chip is al vervangen). Ik moet dan reset doen of rijden zonder navigatie, radio etc wat beide gewoon irritant is.

Service center heeft op afstand er in gekeken en er iets iets met een koeling ding (één vd negen) die storing geeft. Ze zouden op afstand diagnose doen ivm kostenraming. Echter is op afstand uitlezen niet gelukt en moet hij bij een Tesla Center worden uitgelezen. Ik vroeg of hij weet (was iemand van de helpdesk volgens mij, iig niet van technische kant zeg maar) hoe lang dat ongeveer duurt. Dat kon hij niet op voorhand te zeggen, kan bij wijze van spreken 5 minuten duren of een hele hele dag en van alles er tussen in. Ik vroeg wat de kosten per uur dan zijn, € 130,- (ex volgens mij ook nog). Vind ik toch wel een dingetje want dan is alleen nog maar het probleem achterhaald (of niet, dat kan ook nog). Maar volgens mij begreep meneer dat niet helemaal, het is toch logisch dat er kosten worden gerekend als er arbeid wordt verricht? Ja natuurlijk maar een beetje een indicatie is toch wel normaal? Nou, volgens die meneer dus niet. Hij zei het niet met zo veel worden maar uit zijn toon was veel op te maken. Begon ook nog stom te lachen tussendoor, heel irritant! Wat moet ik hier nou mee? Of laat ik het zo vragen … wat zouden jullie doen in dit geval?

Alvast bedankt voor de reactie,
Mvg,

Msr. T

Oh ja, moet ook nog € 50,- betalen voor de niet gelukte remote diagnose. Snap ik op zich nog wel maar ik had geen idee dat daar kosten voor gerekend werden, werd niet vermeld vooraf. Ook dat schijnt normaal te zijn.

Mss ligt het wel allemaal aan mij hoor en ben ik een zeur maar as mijn man zo zakje zou doen is hij snel uit business denk ik. U wilt een warmtepomp? Installatiekosten zijn € 10000,- maar kan ook € 15000,- kosten …
Je zou Loek in Eindhoven eens een berichtje kunnen sturen, deze beste meneer kent de MCU1 van Tesla als een taxichauffeur in LA. Allicht kan hij je voor een vriendelijker tarief op weg helpen.

 
  • Like
Reactions: ERvee
Daar is Tesla dus niet zo zeker van. Dan hadden ze wel gezegd plaatsen MCU2 €1550,- o.i.d.

Dan doe je de aanname dat de meneer aan de telefoon goed meedenkt en al denkt voorbij de diagnose en aan kosten van diagnose vs botte bijl methode van hele ding vervangen. Bepaald niet vanzelfsprekend naar mijn mening.

Het ligt aan een koelling die voor storing zorgt met de computer, ze weten alleen niet welke koeling, zitten er 9 in. Daarom moet die diagnose worden uitgevoerd. Heeft dus in principe niks met MCU2 te maken, staat ook in mijn openingspost.
Ik lees dat als de koeling van de MCU.. en dat lijkt mij dan weer onderdeel van de MCU. Kan natuurlijk heel goed zijn dat ik dat verkeerd interpreteer. Misschien anders even navragen of vervangen van de MCU het zou oplossen dan weet je het zeker.
 
Ik heb hetzelfde met MCU2. Ongeveer 1 keer per maand blijft het scherm minutenlang zwart bij het opstarten. Ondertussen merkte ik dat de auto verder wel werkt en dat ik de opstart kan versnellen met een reset. Service ticket ingeschoten en bericht terug gekregen dat het met een volgende update zou opgelost worden. Ondertussen al 2 updates gehad. Maar is daarna weer eens gebeurd.
 
Dan doe je de aanname dat de meneer aan de telefoon goed meedenkt en al denkt voorbij de diagnose en aan kosten van diagnose vs botte bijl methode van hele ding vervangen. Bepaald niet vanzelfsprekend naar mijn mening.


Ik lees dat als de koeling van de MCU.. en dat lijkt mij dan weer onderdeel van de MCU. Kan natuurlijk heel goed zijn dat ik dat verkeerd interpreteer. Misschien anders even navragen of vervangen van de MCU het zou oplossen dan weet je het zeker.
Dat zou kunnen maar aan de andere kant, het lijkt me stug dat er 9 koelers zijn voor een MCU. Ik heb twee weken geleden hiervoor contact opgenomen met het service center en diegene die ik toen aan de lijn had (techneut/monteur) kon het toen uitlezen (het zwarte scherm was die ochtend, ze kunnen dat tot max 2 dagen zien/uitlezen) zei dat het dus met die koeling te maken heeft, hij heeft niets over MCU gezegd. Hij kon er toen alleen niet achter komen om welke koeling (van de 9 dus) het ging, daarom moest er een diagnose op afstand komen maar die is dus mislukt.

Maar ik snap niet zo goed hoe een diagnose 2 dagen aan uren zou kunnen kosten? Ik neem aan (ja ja, aannames zijn dodelijk) dat er niet twee dagen iemand constant achter een scherm zit? Ze pluggen hem in of hoe ze dat ook noemen en dan loopt zo’n computer toch? En dan komt daar uiteindelijk wat uit of niet?
Ik heb hetzelfde met MCU2. Ongeveer 1 keer per maand blijft het scherm minutenlang zwart bij het opstarten. Ondertussen merkte ik dat de auto verder wel werkt en dat ik de opstart kan versnellen met een reset. Service ticket ingeschoten en bericht terug gekregen dat het met een volgende update zou opgelost worden. Ondertussen al 2 updates gehad. Maar is daarna weer eens gebeurd.

Ja precies, laat ik er een MCU2 inzetten en dan heb ik straks hetzelfde probleem. Ik heb soms twee zwarte schermen in één week.
 
Je zou Loek in Eindhoven eens een berichtje kunnen sturen, deze beste meneer kent de MCU1 van Tesla als een taxichauffeur in LA. Allicht kan hij je voor een vriendelijker tarief op weg helpen.

Dank voor de tip! [email protected] komt denk ik niet aan ;-) heb je gegevens van de beste man?

Of is Loek van de Laadkabelwinkel? Ik dacht dat het reclame was 🤦🏼‍♀️
 

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


SUPPORT TMC
Top