Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dieselgate aflevering 293: BMW

This site may earn commission on affiliate links.
Het Duitse televisieprogramma heeft een BMW 320d op de proefbank vastgesnoerd en wat blijkt: Boven de 3500 tpm en 200 Nm gaat de EGR klep vol open.

Blijkbaar gaat het marktaandeel van de diesel nog niet hard genoeg naar beneden naar de zin van BMW.

Hinweise auf Abschalteinrichtungen bei BMW

Abgeschaltet is uitschakelen, de egr keep gaat dus dicht niet open. Als hij open zou gaan zou er juist heel veel vieze uitlaatgassen mee komen weer terug de motor in en voor prestaties wil je dat nou net niet..
 
Het Duitse televisieprogramma heeft een BMW 320d op de proefbank vastgesnoerd en wat blijkt: Boven de 3500 tpm en 200 Nm gaat de EGR klep vol open.

Blijkbaar gaat het marktaandeel van de diesel nog niet hard genoeg naar beneden naar de zin van BMW.

Hinweise auf Abschalteinrichtungen bei BMW
Dat zou geweldig zijn als ze de EGR klep vol open stuurden boven de 3500rpm :D:p
Ah ik zie dat F500e me voor is ;)
 
Wees er maar zeker van dat er in hun thuismarkt ZWAAR wordt gelobbyed en vuile spelletjes worden gespeeld.
Het speelveld is in het voordeel van de autofabrikanten. Ze hebben wet- en regelgeving bijkans zelf geschreven. Ik hoop zo vurig dat dit goed opgepakt wordt in de Duitse pers. De publieke opinie moet om en dan gaan ook de Duitsers vanzelf minder diesels en hopelijk meer elektrische auto's kopen.
 
Nou, reken daar maar niet op. Als we even de afloop van het VW-dieselschandaal bekijken - wat imagoschade betreft dan, niet allerlei claims die nog onderweg zijn - dan is het resultaat dat VW beter draait dan ooit... :mad:
Klopt, maar ik meen ergens gehoord te hebben dat Diesels wel op hun terugweg zijn. Maar kan het niet meer direct terugvinden.

Trouwens, @widodh hoort dit draadje niet thuis in het "wat andere automerken doen"-topic?
 
Last edited:
Klopt, maar ik meen ergens gehoord te hebben dat Diesels wel op hun terugweg zijn. Maar kan het niet meer direct terugvinden.

Aandeel diesel in verkoop Duitsland lag in Oktober op 34,8%, 18% gezakt in vergelijk met vorig jaar.
Kraftfahrt-Bundesamt - Fahrzeugzulassungen - Pressemitteilung Nr. 27/2017 - Fahrzeugzulassungen im Oktober 2017

En in de UK:
UK diesel new car sales plummet 30% in November after disastrous year ( <- even Googlen om de paywall te omzeilen als je het item wil lezen)
Subscribe to read