Tesla startte met een MS en MX lijn. Kosten ca 125K€ - 150K€. In het afgelopen half jaar is er veel gebeurd in NL. M3 (en MY staat op de planning) zijn gekomen en deze kosten ca 50K€-60K€. De MS en MX zijn sterk gedaald, zeg 85K€ - 125K€. Kortom, qua prijs zijn de auto's best wel naar elkaar toegegroeid, terwijl eerste idee uitging van M3 van 35K€ en de oude MS/MX prijzen.
Tegelijk heeft de M3 een aantal zaken die een MS niet heeft. Logisch, later ontwikkeld en gebouwd. En een deel van die zaken zal ongetwijfeld in een 'refresh' van MS en MX komen, maar dat is nu niet het geval....
Maar de vraag is dan wel hoe je als Tesla de verschillende klasses gaat positioneren en welke verschillen er tussen de klassen zitten. Uiteraard de koets (omvang), maar wat zouden nog meer factoren kunnen zijn?
Is het bijvoorbeeld een optie om bij een MS/MX standaard EAP te leveren? Het omgekeerde (althans AP) bij M3 was tijdelijk het geval.
Gratis SuC for life? Ranger service zonder extra kosten? Connectivity for life? Betere MM voorzieningen?
Tegelijk heeft de M3 een aantal zaken die een MS niet heeft. Logisch, later ontwikkeld en gebouwd. En een deel van die zaken zal ongetwijfeld in een 'refresh' van MS en MX komen, maar dat is nu niet het geval....
Maar de vraag is dan wel hoe je als Tesla de verschillende klasses gaat positioneren en welke verschillen er tussen de klassen zitten. Uiteraard de koets (omvang), maar wat zouden nog meer factoren kunnen zijn?
Is het bijvoorbeeld een optie om bij een MS/MX standaard EAP te leveren? Het omgekeerde (althans AP) bij M3 was tijdelijk het geval.
Gratis SuC for life? Ranger service zonder extra kosten? Connectivity for life? Betere MM voorzieningen?