Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dilemma, 5 houden of MY2013 M.S ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik weer, sorry voor mijn afwezigheid, terwijl ik zeer enthousiast ontvangen was.. inclusief diverse P.M. met tips etc.. leuk ! Bedankt daarvoor!

Nu weer even terug met actuele overwegingen.. Gisteren de Bmw op de vluchtstrook moeten zetten met een aandrijving storing.. uitvallen motor, en een dieselspoor achter de auto.. Nu in afwachting van wat mij te wachten staat..

Een echt ouderwets ICE probleem, wat hoogstwaarschijnlijk de nodige centjes gaat kosten.. Weer zo'n moment de boel nog eens te overwegen..

Vandaar nu toch nog eens de oproep of iemand zijn Model S, 2013, niet wil verkopen / Lease overnemen..

Ik zoek het in de wat lagere vraagprijzen met wat meer km's.. gezien de weinige km's die ik zelf ga rijden.. En dan ga ik maar vertrouwen op het Merk, dat het allemaal een beetje binnen de perken blijft..

Heb net een mail er uit gedaan voor meer info over deze; http://ww3.autoscout24.nl/classified/276977957?asrc=st|as

Met een behoorlijk verschil in prijs t.o.v. een nieuwe, accepteer ik ook de wat mindere spec's etc.., en dan is het ook persoonlijk beter te verantwoorden.

Het klinkt als iemand die voor weinig toch Tesla wil rijden.. en ja zo is het ook gewoon !

Iemand anders die wat kan aanbieden in dezelfde prijs / km categorie mag mij ook p.m.'en.. ( i.i.g. voorkeur donkere kleur..)

Bij voorbaat dank!
 
staar je niet blind op de 0% van 2013. Lijkt een hogere prijs te rechtvaardigen maar: een 2014 heeft dan een jaar langer 4% bijtelling en zit beter in de km's en garantie (tot 80K en 8jr op drivetrain/accu). en bedenk: de 19" versies hebben veel lagere bandenkosten.
 
Nu de concrete vragen:
-De kwaliteitsbeleving van een januari 2015 proefrit vond ik toch wel lager dan de 5-serie. Maar dit accepteer ik.
Is deze bij een MY2013 nog flink minder ?
Ik ben met mijn P85 uit 2013 een paar keer heel blij geweest als ik een 5-serie loaner weer mocht inleveren voor mijn eigen bakkie. Niet vanwege de kwaliteit van de afwerking, maar vanwege het rijgenot.
 
Het is al aangestipt, maar vergeet ook niet het effect van de MIA die alleen geldt op (bijna) nieuwe auto's. Deze is voor de duidelijkheid niet toepasbaar op een gebruikte MS uit 2013. Zie het als een forse korting op een nieuwe ;).

Eens. En zoals ook eerder aangestipt, vraag eens of ze een demo auto of voorraad auto beschikbaar hebben. Mia scheelt netto voor zzp-er 9.000 euro. En dan kijken naar een 70d, dan denk ik dat je mogelijk onder de streep minder kwijt bent. Realiseer je dat je de auto uit 2013 nog max 3 jr tegen 0% bijtelling hebt terwijl je waarschijnlijk wel 5 jaar wilt afschrijven.
Dus doe de maths, vraag eens na bij Tesla over een demonstratie auto.
 
Vanwege MKB winstvrijstelling van 14% is de hoogste schijf in werkelijkheid 45%, dus netto 8.000 euro voordeel van MIA.
Misschien dat ik hier iets niet goed doe, maar volgens mij werkt deze vrijstelling als volgt:
Winst - diverse aftrekposten (zoals zelfstandigenaftrek) x 86% (1- MKB winstvrijstelling a 14%) = belastbaar inkomen/winst.
Indien het belastbaar inkomen hoog genoeg is, kan het zijn dat je daarmee nog altijd in de 52% schijf valt (wordt volgens mij iets anders nu na Prinsjesdag). Dus indien de winst hoog genoeg is, blijft het voordeel op de MIA netto 52%*18000.
 
Ik ben ook bepaald geen expert, maar volgens mij worden MIA en ook de afschrijving, net als de diverse aftrekposten, verrekend voordat de MKB winstvrijstelling er overheen gaat.
M.a.w. MIA gaat af van je winst, niet van je belastbare inkomen. Kom er maar in echte experts...:biggrin:
 
Ik ben ook bepaald geen expert, maar volgens mij worden MIA en ook de afschrijving, net als de diverse aftrekposten, verrekend voordat de MKB winstvrijstelling er overheen gaat.
M.a.w. MIA gaat af van je winst, niet van je belastbare inkomen. Kom er maar in echte experts...:biggrin:

Ik ben zeker geen expert, sterker nog, pas dit jaar als ZZP-er gestart, maar ik begrijp nu wat je bedoelt.
 
Bedankt voor alle "fiscale" tips weer! Ik ben op de hoogte!

Toch ben ik op zoek naar een 2013'er, met de "kop eraf".

De 5 is van de week verkocht! Dus nu echt actief op zoek.

Wat ik zoek is een 2013, 85, met de voorkeuren; zwart of blauw, pano en 21".

Wat meer Km op zich geen probleem.
 
Bedankt voor alle "fiscale" tips weer! Ik ben op de hoogte!

Toch ben ik op zoek naar een 2013'er, met de "kop eraf".

De 5 is van de week verkocht! Dus nu echt actief op zoek.

Wat ik zoek is een 2013, 85, met de voorkeuren; zwart of blauw, pano en 21".

Wat meer Km op zich geen probleem.

De knoop doorgehakt dus. Proficiat! Nu veel zoeken bij het vinden van de goed auto voor je. Keep us informed.
 
Bedankt voor alle "fiscale" tips weer! Ik ben op de hoogte!

Toch ben ik op zoek naar een 2013'er, met de "kop eraf".

De 5 is van de week verkocht! Dus nu echt actief op zoek.

Wat ik zoek is een 2013, 85, met de voorkeuren; zwart of blauw, pano en 21".

Wat meer Km op zich geen probleem.
Denk dat je daar actief om moet vragen zoals hier op t forum en op marktplaats e.d. Via Tesla betaal je ca. €25k meer in t geval van mijn auto bijvoorbeeld. Afgelopen week een inruilaanbieding laten maken....
 
Ja, zoiets als die witte is perfect met uitzondering van het niet hebben van een Panorama, en daar heb ik toch wat moeite mee.

Dat is wel een beetje in de prijs range die ik zoek.

Overigens heb ik gelezen dat HWS besloten had nog even door te rijden na het krijgen van het Bod van Tesla, begrijp ik volkomen...

Toch is dat ook wat ik ongeveer wil betalen..

Daarbij wil ik zeker niet de inruilwaardes omlaag helpen.. maar vergeef mij dat ik wel een beetje verschil voor een MY2013 wil t.o.v. een nieuwe s70.
 
Klopt. Het is niet alleen de inruilprijs die een stuk lager ligt dan wat de marktwaarde lijkt te zijn. Daarboven op komt t vervallen van de 0% bijtelling en de MIA regeling waarover een serieus bedrag terugbetaald moet gaan worden. Ik gok/hoop/reken erop dat er met 1-2 jaar nog weer een hoop nieuwe verbeteringen en ontwikkelingen zijn doorgevoerd waardoor de inruil interessanter wordt.