Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dodelijk ongeluk in Baarn

This site may earn commission on affiliate links.
Collega's dachten dat ik het was...ik rijd daar ook altijd rond dat tijdstip en heb precies die kleur en velgen...ik hoop dat de persoon daar geen AP heeft gebruikt want je hebt daar best wat punten waar het echt niet kan...is ook gewoon een provinciale weg...verschrikkelijk zeg...
 
Kenteken is niet heel goed te lezen maar lijkt op een nieuw kenteken dus zou autopilot hardware hebben.

Wel vaag verhaal dat accu los is gekomen. Als dat de hoofdaccu is dan moet het wel een mega klap zijn geweest.
 
Verschrikkelijk!

Helaas nog erg onduidelijke info. 'de batterij vloog uit de auto' is moeilijk voor te stellen als het daadwerkelijk om de hoofdbatterij gaat.
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat de internationale pers hier op duikt. Onvermijdelijk als AP hier een rol speelde.
 
titel bij RTV is intussen ook aangepast van 'dodelijk ongeluk in Baarn' naar 'dodelijk (sic) crash met Tesla in Baarn'


edit :
Volgens AD zou de accu op de weg liggen; en is de brandweer een half uur bezig geweest met het blussen van de accu - het zou wel eigenaardig zijn dat men dit zou melden voor de kleine 12V batterij.

Op de foto lijkt een structureel deel van de wagen naar boven te steken.
Misschien frontaal tegen de boom en is de accu naar achter toe los geschoten.
 
Last edited:
update :
Een deel van de accu van de elektrische auto vloog uit de auto en vatte vlam. De brand was lastig te blussen zegt de brandweer.

Een ander deel van de accu zit nog in de auto en heeft het voertuig onder hoogspanning gezet. Tesla heeft medewerkers gestuurd en totdat die ter plekke zijn en de brandweer van advies hebben voorzien, kan het lichaam niet worden geborgen. De brandweer wil geen risico lopen dat medewerkers worden geëlektrocuteerd.
 
Wat me wel verontrust is dat de brandweer niks durft te doen vanwege de accu. Wat als de bestuurder niet was overleden?
In meerdere draadjes op dit forum heb ik gezien dat de brandweer instructies krijgt wat te doen bij een ongeluk met elektrische auto's. Met dit artikel krijg ik de indruk dat niet iedereen op de hoogte is/dat het lesmateriaal niet afdoende is/dat men niet zelfverzekerd genoeg is (doorstrepen wat niet van toepassing is).

Uiteraard safety first en op een geëlektrocuteerde brandweerman zit niemand te wachten. Bovendien denk ik wel dat men anders zou reageren, indien ze vast hadden gesteld dat de man nog zou leven.