LastNLSig
Active Member
Wat ik uiteindelijk uit de berichten op internet lees is dat de beste man nog had geleefd als die (zo 'veiligheidsbewuste') Amerikanen zouden doen wat wij in Europa al decennia doen. Namelijk het afschermen van de zijkanten onder vrachtwagens/trailers zodat je er niet onder kunt schuiven. (we hebben voldoende instant cabrio's gehad in het verleden)
Schuld van het ongeluk lijkt mij bij de vrachtwagenchauffeur te liggen. Schuld van de dood van de man bij de Amerikaanse regelgever.
Blijft over dat het ongeluk voorkomen had kunnen worden als de AP of de bestuurder sneller gereageerd zouden hebben. Dat iets of iemand een ongeluk had kunnen voorkomen/ontwijken legt de schuld niet (automatisch) bij dat iets of iemand.
En dat is natuurlijk ook nog een open vraag. Zou in dezelfde situatie iemand zonder AP dit ongeluk wel hebben kunnen voorkomen/ontwijken?
Alleen als de man echt niet op zat te letten (want op AP) is er iets om over te praten/zeuren.
Schuld van het ongeluk lijkt mij bij de vrachtwagenchauffeur te liggen. Schuld van de dood van de man bij de Amerikaanse regelgever.
Blijft over dat het ongeluk voorkomen had kunnen worden als de AP of de bestuurder sneller gereageerd zouden hebben. Dat iets of iemand een ongeluk had kunnen voorkomen/ontwijken legt de schuld niet (automatisch) bij dat iets of iemand.
En dat is natuurlijk ook nog een open vraag. Zou in dezelfde situatie iemand zonder AP dit ongeluk wel hebben kunnen voorkomen/ontwijken?
Alleen als de man echt niet op zat te letten (want op AP) is er iets om over te praten/zeuren.