Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dolomieten / Plan de Gralda - 2/3 destination chargers werken niet

This site may earn commission on affiliate links.
Onder bij de Piz Seteur in Plan de Gralba zitten 3 destination chargers, Ik kan met mijn M3 maar bij 1 van de 3 laden. Bij de andere twee staat er steeds “klaar om te laden”.
Het gekke is dat ik vanmiddag wel een Italiaanse m3 zag laden bij een van de DeC’s waar ik t niet voor elkaar krijg om te laden. Iemand enig idee?
Heb t ook bij de gemeente hier doorgegeven overigens dat ik alleen op de 3e m’n auto geladen krijg maar was verrast dat er toch een auto stond te laden vandaag. Heb alle chargers ook een reset gegeven, maakt geen verschil.
 

Attachments

  • 4E33F547-63CA-47F2-A7B5-95CE0062F195.jpeg
    4E33F547-63CA-47F2-A7B5-95CE0062F195.jpeg
    831.3 KB · Views: 54
De reset knop op de laadpaal al geprobeerd? Dit heeft het probleem bij mij al meermaals opgelost bij enkele hotels die er zelf niet veel van kenden :)

(De reset knop is een rode knop op de zijkant van de wall connector)
 
Eigen auto ook al gereset? Ik heb het een keer gehad in Overijssel bij een hotel - wilde met geen mogelijkheid laden. Had ook de reset knop op de Dec geprobeerd, tot mijn vrouw (jawel, die heeft altijd gelijk!) suggereerde om de auto een harde reset te geven. En warempel, daarna ging het laden vlekkeloos. (En inderdaad, dat heb ik nog lang gehoord).

Hoop dat dit helpt - succes daar!
 
  • Helpful
Reactions: Jkr85
Alle drie de laders brandt gewoon braaf een groen lampje alleen ik kan maar op 1 van de 3 laden.

En was dus verbaasd dat ik gisteren opeens een Italiaan zag lag laden aan de middelste paal.

Verder ook m’n auto een keer reset gegeven.
 
Veel DeC’s hebben ook last van kabelbreuk. Heb ik zelf thuis ook al twee keer gehad (en 2 keer onder garantie vervangen door Tesla). een kabelbreuk treedt in het begin incidenteel op. Als je toevallig de kabel in de juiste plooi legt, lukt het dan vaak wel nog om te laden.