Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Draagarmen constructiefout in Model S

Zijn jouw draagarmen vervangen?

  • Ja

    Votes: 54 45.0%
  • Nee

    Votes: 66 55.0%

  • Total voters
    120
This site may earn commission on affiliate links.
Ja ik. Een aantal weken geleden de aandrijfassen laten vervangen voor het nieuwe type met de extra lagers.

Direct na vervangen viel mij op dat de auto trilt en ik hoor een brom, bij ca 100km/u

Nu is de diagnose geteld dat de trilling veroorzaakt wordt door de nieuwe assen. Dus ze gaan (weer) vervangen worden.
Bij mij exact dezelfde klachten. De assen hebben ze bij mij twee keer vervangen maar maar dat heeft niet geholpen. Die assen zijn gewoon niet goed maar volgens Tesla is de trilling een normale producteigenschap. Ben benieuwd naar jou ervaring na de tweede vervanging.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Vorig jaar zonder opmerkingen door de keuring (APK).
Ook bij Tesla zei men geen woord over draagarmen die moeten vervangen worden wanneer ik vorig jaar de luchtvering liet herstellen bij hun.
Wat men wel spontaan had gemerkt zijn een paar leds in het achterlicht en 3e remlicht die het niet deden. Dit konden ze voor zo'n 1500 euro vervangen. Koopje...

Bij de laatste keuring vorige week zei men wel iets over de rubbers van de draagarmen.
Vervolgens naar een (volgens mij gekende) onafhankelijke Tesla specialist geweest. Daar zei men dat er te lang gereden is met versleten onderste draagarmen waardoor de bovenste armen en stabilisatorstangen alle schokken hebben opgevangen en daardoor ook versleten zijn. Alle schokken komen nu rechtstreeks op de luchtvering. Niet meer mee rijden was het advies.
Ik merk er overigens niets van tijdens het rijden (geen rammel e.d.). Zal wellicht door de luchtvering komen?

Een offerte gekregen richting 3 000 euro (incl. BTW) voor het vervangen van de voorste 3 draagarmen en stabilisatorstang. Dit aan elke kant vooraan (x2).
Ik viel bijna achterover in de inspectieput. Wat zou Tesla hiervoor aangerekend hebben, vraag ik me af?

Ik ben verder gaan rondzoeken en ik kwam uit bij Electric Vehicle Parts. Zij verdelen draagarmen van Sidem (enige aftermarket merk dat ik ken). Er zijn een aantal garages in Nederland die dit plaatsen. De kostprijs is hiermee bijna gehalveerd. De batterij hoeft niet te worden verwijderd doordat men de bouten aan de andere kant vastmaakt zoals eerder in dit topic vermeld werd.
Ik zie weinig redenen om niet deze draagarmen te laten monteren. Of zijn deze er wel?
Maakt Tesla er een probleem van als er iets aan de accu of aandrijfmotor (geen ongevalschade) moet gedaan worden en men merkt dat er geen originele draagarmen geplaatst zijn? Deze hebben bij mij immers nog een jaar garantie.
 
Vorig jaar zonder opmerkingen door de keuring (APK).
Ook bij Tesla zei men geen woord over draagarmen die moeten vervangen worden wanneer ik vorig jaar de luchtvering liet herstellen bij hun.
Wat men wel spontaan had gemerkt zijn een paar leds in het achterlicht en 3e remlicht die het niet deden. Dit konden ze voor zo'n 1500 euro vervangen. Koopje...

Bij de laatste keuring vorige week zei men wel iets over de rubbers van de draagarmen.
Vervolgens naar een (volgens mij gekende) onafhankelijke Tesla specialist geweest. Daar zei men dat er te lang gereden is met versleten onderste draagarmen waardoor de bovenste armen en stabilisatorstangen alle schokken hebben opgevangen en daardoor ook versleten zijn. Alle schokken komen nu rechtstreeks op de luchtvering. Niet meer mee rijden was het advies.
Ik merk er overigens niets van tijdens het rijden (geen rammel e.d.). Zal wellicht door de luchtvering komen?

Een offerte gekregen richting 3 000 euro (incl. BTW) voor het vervangen van de voorste 3 draagarmen en stabilisatorstang. Dit aan elke kant vooraan (x2).
Ik viel bijna achterover in de inspectieput. Wat zou Tesla hiervoor aangerekend hebben, vraag ik me af?

Ik ben verder gaan rondzoeken en ik kwam uit bij Electric Vehicle Parts. Zij verdelen draagarmen van Sidem (enige aftermarket merk dat ik ken). Er zijn een aantal garages in Nederland die dit plaatsen. De kostprijs is hiermee bijna gehalveerd. De batterij hoeft niet te worden verwijderd doordat men de bouten aan de andere kant vastmaakt zoals eerder in dit topic vermeld werd.
Ik zie weinig redenen om niet deze draagarmen te laten monteren. Of zijn deze er wel?
Maakt Tesla er een probleem van als er iets aan de accu of aandrijfmotor (geen ongevalschade) moet gedaan worden en men merkt dat er geen originele draagarmen geplaatst zijn? Deze hebben bij mij immers nog een jaar garantie.
Ik heb wel eens begrepen dat als er problemen ontstaan in de richting van niet originele onderdelen en de auto gaat naar tesla dan zullen ze toch eerst die vervangen alvorens naar de oorzaak te kijken van het probleem. Ik denk dat ze dat bij alle dealers doen. Als er een trilling zit in het onderstel en er zitten niet originele delen onder de auto wat zou jij als dealer dan doen?
 
  • Like
Reactions: Gtech
Ik heb wel eens begrepen dat als er problemen ontstaan in de richting van niet originele onderdelen en de auto gaat naar tesla dan zullen ze toch eerst die vervangen alvorens naar de oorzaak te kijken van het probleem. Ik denk dat ze dat bij alle dealers doen. Als er een trilling zit in het onderstel en er zitten niet originele delen onder de auto wat zou jij als dealer dan doen?
Ja klopt, in geval kan je niet bij Tesla aankloppen als er iets is rondom de draagarmen of trillingen , immers zijn het niet orginele onderdelen.

maar de vraag is of de accu zelf en ook de aandrijfmotor zullen toch gewoon in garantie zijn.
 
Ik heb wel eens begrepen dat als er problemen ontstaan in de richting van niet originele onderdelen en de auto gaat naar tesla dan zullen ze toch eerst die vervangen alvorens naar de oorzaak te kijken van het probleem. Ik denk dat ze dat bij alle dealers doen. Als er een trilling zit in het onderstel en er zitten niet originele delen onder de auto wat zou jij als dealer dan doen?
Als de trilling veroorzaakt wordt door de draagarmen lijkt me dat logisch. Maar als duidelijk is dat dit er niets mee te maken heeft hoop ik toch dat men geen probleem maakt waar er geen is?
Als dealer zou ik de uren aanrekenen die nodig waren om de oorzaak te vinden. Maakt niet uit of er andere onderdelen gebruikt zijn.
In een Citroën 2CV gebruikt men zelfgemaakte onderdelen voor reparaties. Soms touw uit de supermarkt voor noodgevallen. De dealers doen daar niet moeilijk over en gebruiken die zelf ook aangezien de meeste originele onderdelen niet meer gemaakt worden.
Ja klopt, in geval kan je niet bij Tesla aankloppen als er iets is rondom de draagarmen of trillingen , immers zijn het niet orginele onderdelen.

maar de vraag is of de accu zelf en ook de aandrijfmotor zullen toch gewoon in garantie zijn.
Dat begrijp ik. Tesla is ook de laatste waar ik zou gaan als hier een probleem mee zou zijn, zelfs al waren het originele onderdelen.

Ik heb hier en daar gehoord dat Tesla niets onder garantie herstelt bij de kleinste wijziging of gebruik van niet-originele onderdelen, zelfs al is het overduidelijk dat dit helemaal niets met het probleem of defect te maken heeft. Ik weet niet wat hier van waar is....
 
Vorig jaar zonder opmerkingen door de keuring (APK).
Ook bij Tesla zei men geen woord over draagarmen die moeten vervangen worden wanneer ik vorig jaar de luchtvering liet herstellen bij hun.
Wat men wel spontaan had gemerkt zijn een paar leds in het achterlicht en 3e remlicht die het niet deden. Dit konden ze voor zo'n 1500 euro vervangen. Koopje...

Bij de laatste keuring vorige week zei men wel iets over de rubbers van de draagarmen.
Vervolgens naar een (volgens mij gekende) onafhankelijke Tesla specialist geweest. Daar zei men dat er te lang gereden is met versleten onderste draagarmen waardoor de bovenste armen en stabilisatorstangen alle schokken hebben opgevangen en daardoor ook versleten zijn. Alle schokken komen nu rechtstreeks op de luchtvering. Niet meer mee rijden was het advies.
Ik merk er overigens niets van tijdens het rijden (geen rammel e.d.). Zal wellicht door de luchtvering komen?

Een offerte gekregen richting 3 000 euro (incl. BTW) voor het vervangen van de voorste 3 draagarmen en stabilisatorstang. Dit aan elke kant vooraan (x2).
Ik viel bijna achterover in de inspectieput. Wat zou Tesla hiervoor aangerekend hebben, vraag ik me af?

Ik ben verder gaan rondzoeken en ik kwam uit bij Electric Vehicle Parts. Zij verdelen draagarmen van Sidem (enige aftermarket merk dat ik ken). Er zijn een aantal garages in Nederland die dit plaatsen. De kostprijs is hiermee bijna gehalveerd. De batterij hoeft niet te worden verwijderd doordat men de bouten aan de andere kant vastmaakt zoals eerder in dit topic vermeld werd.
Ik zie weinig redenen om niet deze draagarmen te laten monteren. Of zijn deze er wel?
Maakt Tesla er een probleem van als er iets aan de accu of aandrijfmotor (geen ongevalschade) moet gedaan worden en men merkt dat er geen originele draagarmen geplaatst zijn? Deze hebben bij mij immers nog een jaar garantie.
na al deze berichten , krijg ik toch wat schrik . Ik heb een model S 85 - jaar 2015 - 160.000 km- wagen is uitgerust met luchtvering . Ik merk geheel niets , wagen rijd perfect . wel bandenslijtage aan binnenkant , maar dat is klassiek hoor ik . Uitlijning wielen is reeds gebeurd .
Denk eraan een inspectie ( onderhoud ) te laten doen en vooral ook de draagarmen + rubbers te laten controleren . Woon in regio Antwerpen . Iemand een idee waar ik dit eventueel buiten Tesla kan laten doen ( liefst met veel ervaring rond Tesla en ook met originele onderdelen ) ?
 
na al deze berichten , krijg ik toch wat schrik . Ik heb een model S 85 - jaar 2015 - 160.000 km- wagen is uitgerust met luchtvering . Ik merk geheel niets , wagen rijd perfect . wel bandenslijtage aan binnenkant , maar dat is klassiek hoor ik . Uitlijning wielen is reeds gebeurd .
Denk eraan een inspectie ( onderhoud ) te laten doen en vooral ook de draagarmen + rubbers te laten controleren . Woon in regio Antwerpen . Iemand een idee waar ik dit eventueel buiten Tesla kan laten doen ( liefst met veel ervaring rond Tesla en ook met originele onderdelen ) ?
Ik denk dat je daar bij iedere goede garage voor terecht kan, deze onderdelen zitten immers op iedere auto en worden op de zelfde manier gecontroleerd.
Wellicht dat je naar een garage kan zoeken die al eerder met tesla's heeft gewerkt, ik zou gewoon even bellen met een garage die je voorkeur geniet en de situatie voorleggen.
 
na al deze berichten , krijg ik toch wat schrik . Ik heb een model S 85 - jaar 2015 - 160.000 km- wagen is uitgerust met luchtvering . Ik merk geheel niets , wagen rijd perfect . wel bandenslijtage aan binnenkant , maar dat is klassiek hoor ik . Uitlijning wielen is reeds gebeurd .
Denk eraan een inspectie ( onderhoud ) te laten doen en vooral ook de draagarmen + rubbers te laten controleren . Woon in regio Antwerpen . Iemand een idee waar ik dit eventueel buiten Tesla kan laten doen ( liefst met veel ervaring rond Tesla en ook met originele onderdelen ) ?

Ik denk dat je daar bij iedere goede garage voor terecht kan, deze onderdelen zitten immers op iedere auto en worden op de zelfde manier gecontroleerd.
Wellicht dat je naar een garage kan zoeken die al eerder met tesla's heeft gewerkt, ik zou gewoon even bellen met een garage die je voorkeur geniet en de situatie voorleggen.
@peterkr De enige onafhankelijke Tesla "garage" in België die ik ken is Nikola Brussels in Londerzeel, waar ik zelf uiterst tevreden over ben. Ze hebben me een paar keer fantastisch geholpen waar Tesla me in de steek liet. Het perverse is dat ik Tesla daarvoor het vijfdubbel betaald heb terwijl ze letterlijk niets gedaan hebben buiten eventjes kijken en belachelijke "oplossingen" voorstellen van bijna "koop een nieuwe Tesla".
Ik denk niet dat ze draagarmen vervangen, maar je kan altijd eens vragen. Ze doen steeds meer en meer.

Je kan zoals enigmacloud zegt bij de meeste garages terecht om de draagarmen te vervangen. Maar als je originele stukken wil zal bij een aantal draagarmen (weet niet meer welke of bij allemaal) de accu moeten verwijderd worden om aan de bout te kunnen. Veel garages hebben hier geen ervaring mee en willen dit misschien ook niet doen.

Ik raad wel aan om zo snel mogelijk hier naar te laten kijken. Als de onderste draagarmen versleten zijn, gaan de bovenste armen als gevolg hiervan ook snel stuk. Door de onderste armen op tijd te vervangen vermijd je dit en een hoop kosten. Wou dat ik dit eerder wist.

In Nederland zijn er wel een aantal onafhankelijke Tesla specialisten: Metropool Electric Cars, Auto Totaal Houten, T Service Hoofddorp, Tesland. Het tarief voor dezelfde interventie verschilt vaak wel enorm.
Ik denk niet dat er nog 2CV’s zijn met garantie. Waarom zouden ze dan moeilijk doen?
Het enige wat ik me afvraag is of Tesla wel moeilijk doet over garantie van de accu en aandrijflijn is als er niet-originele draagarmen zijn geplaatst. Volgens mij niet, maar ik heb hier en daar al horror verhalen gehoord. Zijn ze echt zo duivels?
Enkel als er een verband bestaat tussen het gebruik van aftermarket onderdelen en de garantie onderdelen is dat te rechtvaardigen.
Maar dat is hier toch absoluut niet het geval.
 
@peterkr

Het enige wat ik me afvraag is of Tesla wel moeilijk doet over garantie van de accu en aandrijflijn is als er niet-originele draagarmen zijn geplaatst. Volgens mij niet, maar ik heb hier en daar al horror verhalen gehoord. Zijn ze echt zo duivels?
Enkel als er een verband bestaat tussen het gebruik van aftermarket onderdelen en de garantie onderdelen is dat te rechtvaardigen.
Maar dat is hier toch absoluut niet het geval.
Niet originele draagarmen toepassen kan wellicht toch wat discussie opleveren als er iets aan de hand is met een aandrijfas.

Een auto <2.000 kg naar de 100 schieten in een paar seconden zorgt voor grote krachten op de draagarmen. Als e.a. net wat anders reageert kan dat ook effect hebben op de aandrijfassen. Als je eenmaal in een discussie komt wordt het erg lastig. Wat draagarmen betreft zou ik binnen de garantieperiode voor origineel gaan. Buiten de garantieperiode ook als de prijzen van onderdelen niet te extreem zijn.

Originele onderdelen door derden laten monteren heb ik wat minder moeite mee.
 
na al deze berichten , krijg ik toch wat schrik . Ik heb een model S 85 - jaar 2015 - 160.000 km- wagen is uitgerust met luchtvering . Ik merk geheel niets , wagen rijd perfect . wel bandenslijtage aan binnenkant , maar dat is klassiek hoor ik . Uitlijning wielen is reeds gebeurd .
Denk eraan een inspectie ( onderhoud ) te laten doen en vooral ook de draagarmen + rubbers te laten controleren . Woon in regio Antwerpen . Iemand een idee waar ik dit eventueel buiten Tesla kan laten doen ( liefst met veel ervaring rond Tesla en ook met originele onderdelen ) ?
@peterkr Die schrik herken ik met Model S uit 2015 en bijna 200.000 op de teller. De auto rijdt perfect en doet het goed. Bij een APK is er enige speling op de rubbers van de onderste draadarmen en is het advies deze te laten vervangen (moet niet). Deze zij nu vervangen om te voorkomen dat ik over een jaar ook de bovenste draagarmen moet vervangen. Het zijn slijtage onderdelen en dat mag na zoveel km's. ps. Er zijn ook garages die de originele armen eronder zetten
 
  • Like
Reactions: job-lek
na al deze berichten , krijg ik toch wat schrik . Ik heb een model S 85 - jaar 2015 - 160.000 km- wagen is uitgerust met luchtvering . Ik merk geheel niets , wagen rijd perfect . wel bandenslijtage aan binnenkant , maar dat is klassiek hoor ik . Uitlijning wielen is reeds gebeurd .
Denk eraan een inspectie ( onderhoud ) te laten doen en vooral ook de draagarmen + rubbers te laten controleren . Woon in regio Antwerpen . Iemand een idee waar ik dit eventueel buiten Tesla kan laten doen ( liefst met veel ervaring rond Tesla en ook met originele onderdelen ) ?
Ik zou toch @Gtech contacteren ook. Heeft voor mij een luchtvering vervangen. Zeer professioneel.
 
  • Like
Reactions: EddieW and Maurice1
Niet originele draagarmen toepassen kan wellicht toch wat discussie opleveren als er iets aan de hand is met een aandrijfas.

Een auto <2.000 kg naar de 100 schieten in een paar seconden zorgt voor grote krachten op de draagarmen. Als e.a. net wat anders reageert kan dat ook effect hebben op de aandrijfassen. Als je eenmaal in een discussie komt wordt het erg lastig. Wat draagarmen betreft zou ik binnen de garantieperiode voor origineel gaan. Buiten de garantieperiode ook als de prijzen van onderdelen niet te extreem zijn.

Originele onderdelen door derden laten monteren heb ik wat minder moeite mee.
Bedankt voor het advies.
Ik ga het er toch op wagen, aangezien de drive unit (elektromotor) vorig jaar al onder garantie vervangen werd.
Het is een achterwielaandrijving, dus ik denk dat de aandrijfassen zelfs niet verbonden zijn met de voorste componenten.
Maar voor degenen met een dualmotor kan dit een wijze raad zijn.
Voor de batterij gaat men toch echt wel een straf verhaaltje moeten verzinnen om draagarmen hiermee in verband te brengen.
Blijkbaar vindt Tesla het ook geen probleem dat er met versleten draagarmen wordt verder gereden, aangezien men er niets van zei.
Het zou me niet verbazen dat dit in de interne richtlijnen staat om zo meer peperdure onderdelen te verkopen.
In de praktijk maakt het helaas vaak niet uit wie gelijk heeft. Als Tesla 'njet' zegt... wat dan... een rechtzaak beginnen? :confused:
De aandrijfas heeft toch de normale garantie periode? Of valt deze onder dezelfde fabrieksgarantie als de electromotor en de HV-accu?
Ik dacht dat er op de aandrijflijn 8 jaar garantie zit. Ben er altijd van uitgegaan dat er met aandrijflijn: de elektromotor + aandrijfas bedoeld wordt, maar heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan. Zou het wel willen weten...
 
Ben er altijd van uitgegaan dat er met aandrijflijn: de elektromotor + aandrijfas bedoeld wordt, maar heb daar eigenlijk nooit bij stil gestaan.
Ik dacht dat ook, maar klopt niet. Drive unit is niet aandrijflijn, maar aandrijfeenheid en dus de motor.
Ik denk wel dat dit ooit verkeerdelijk als ‘lijn’ vertaald stond op de website, waardoor we dit denken. Heeft iemand screenshots van de garantievoorwaarden van toen?
Ik dacht zelfs dat alles tussen laadpoort en wielen aandrijflijn was.
Ik had ooit eens een panne doordat de hoogspanningsleidingen gesmolten waren. Ik dacht ook: garantie. Neen dus. De schade liep tot in de achterste motor. Die hebben ze voor de zekerheid ook vervangen. Niet in garantie, maar in goodwill, na aandringen van mijn kant. Heeft mij 3500€ gekost.
 
  • Informative
Reactions: EddieW and nico180
Vorig jaar zonder opmerkingen door de keuring (APK).
Ook bij Tesla zei men geen woord over draagarmen die moeten vervangen worden wanneer ik vorig jaar de luchtvering liet herstellen bij hun.
Wat men wel spontaan had gemerkt zijn een paar leds in het achterlicht en 3e remlicht die het niet deden. Dit konden ze voor zo'n 1500 euro vervangen. Koopje...
De achterruit moet er uit om het remlicht te vervangen, de kans is klein dat de ruit er heel af komt dus verklaart deels de hoge prijs.
Hier is wel een andere oplossing voor namelijk een extern 3e remlicht, ietsje minder mooi maar sommige mensen maakt dat niet zoveel uit dus er is wel een alternatief wat nog geen 100 euro kost om de auto door de keuring te krijgen.

Ja klopt, in geval kan je niet bij Tesla aankloppen als er iets is rondom de draagarmen of trillingen , immers zijn het niet orginele onderdelen.

maar de vraag is of de accu zelf en ook de aandrijfmotor zullen toch gewoon in garantie zijn.
Ik heb meerdere succesverhalen gehoord van mensen die bijv. Geen originele wiellagers hadden gebruikt en naar Tesla gingen voor het vervangen van de driveunit, eerst originele wiellagers plaatsen was het bericht en als het geluid dan niet weg is gaan we verder kijken en eventueel de driveunit vervangen. Zelfde met draagarmen en uitlijnproblemen waar de reguliere garage niet uit kan komen. Ander leuk voorbeeld is een aftermarket bumper van bijv UP performance: problemen met je radar of parkeersensoren of de airco servicen? Doen ze niks aan eerst origineel maken dan pas gaan ze er aan werken.

Ik ken meerdere Tesla specialisten die om deze redenen enkel maar originele onderdelen gebruiken om hier later geen gedoe over te krijgen.

De 8 jaar garantie van de driveunit en accu door aftermarket draagarmen zal hier mee niet snel in het geding komen verwacht ik, dit heb ik nog niet eerder gehoord en zouden ze ook echt niet hard kunnen maken lijkt me.

De 8 jaar garantie op de driveunit en HV battery is zeer specifiek, bijvoorbeeld olielekkage langs de keringen van de driveunit is geen garantie, aandrijfassen kapot is zeker geen garantie. Op de HV accu zit een grote connector (rapid mate) en deze wil ook wel eens kapot gaan door vuil/water wat er in kan kruipen, geen garantie want zit niet IN de accu.
 
Ooit had ik een laptop van Apple, voor garantie heb ik deze via apple moeten opsturen met orginele disk.

De disk had ik verwijderd maar een MacBook wordt dus niet geaccepteerd zonder deze hardrive en was dus vrolijk teruggestuurd met de mededeling 'dit is geen macbook'

Disk weer teruggeplaatst en de garantie kwestie was uitgevoerd door Apple.

Ter info; dit is jaren terug, ik gebruikte Linux op deze laptop(apple os verwijderd, dus ja, dure Linux laptop), toen nog met enige moeite de encryptie op disk kunnen toepassen(dit was zo rond 2008 dus was enige moeite...)
 
  • Funny
Reactions: job-lek
Ik dacht dat ook, maar klopt niet. Drive unit is niet aandrijflijn, maar aandrijfeenheid en dus de motor.
Ik denk wel dat dit ooit verkeerdelijk als ‘lijn’ vertaald stond op de website, waardoor we dit denken. Heeft iemand screenshots van de garantievoorwaarden van toen?
Ik dacht zelfs dat alles tussen laadpoort en wielen aandrijflijn was.
Ik had ooit eens een panne doordat de hoogspanningsleidingen gesmolten waren. Ik dacht ook: garantie. Neen dus. De schade liep tot in de achterste motor. Die hebben ze voor de zekerheid ook vervangen. Niet in garantie, maar in goodwill, na aandringen van mijn kant. Heeft mij 3500€ gekost.
Met de wayback zoek engine kan je oude pagina's op zoeken. Allang niet meer gebruikt dus hoe goed die is...
 
  • Helpful
Reactions: EddieW
@peterkr Die schrik herken ik met Model S uit 2015 en bijna 200.000 op de teller. De auto rijdt perfect en doet het goed. Bij een APK is er enige speling op de rubbers van de onderste draadarmen en is het advies deze te laten vervangen (moet niet). Deze zij nu vervangen om te voorkomen dat ik over een jaar ook de bovenste draagarmen moet vervangen. Het zijn slijtage onderdelen en dat mag na zoveel km's. ps. Er zijn ook garages die de originele armen eronder zetten
Hallo Maurice, heb jij een goed adres in de omgeving van Cuijk waar ik terecht kan voor eventuele reparatie en onderdelen voor vervanging draagarm/rubbers?