na al deze berichten , krijg ik toch wat schrik . Ik heb een model S 85 - jaar 2015 - 160.000 km- wagen is uitgerust met luchtvering . Ik merk geheel niets , wagen rijd perfect . wel bandenslijtage aan binnenkant , maar dat is klassiek hoor ik . Uitlijning wielen is reeds gebeurd .
Denk eraan een inspectie ( onderhoud ) te laten doen en vooral ook de draagarmen + rubbers te laten controleren . Woon in regio Antwerpen . Iemand een idee waar ik dit eventueel buiten Tesla kan laten doen ( liefst met veel ervaring rond Tesla en ook met originele onderdelen ) ?
Ik denk dat je daar bij iedere goede garage voor terecht kan, deze onderdelen zitten immers op iedere auto en worden op de zelfde manier gecontroleerd.
Wellicht dat je naar een garage kan zoeken die al eerder met tesla's heeft gewerkt, ik zou gewoon even bellen met een garage die je voorkeur geniet en de situatie voorleggen.
@peterkr De enige onafhankelijke Tesla "garage" in België die ik ken is Nikola Brussels in Londerzeel, waar ik zelf uiterst tevreden over ben. Ze hebben me een paar keer fantastisch geholpen waar Tesla me in de steek liet. Het perverse is dat ik Tesla daarvoor het vijfdubbel betaald heb terwijl ze letterlijk niets gedaan hebben buiten eventjes kijken en belachelijke "oplossingen" voorstellen van bijna "koop een nieuwe Tesla".
Ik denk niet dat ze draagarmen vervangen, maar je kan altijd eens vragen. Ze doen steeds meer en meer.
Je kan zoals enigmacloud zegt bij de meeste garages terecht om de draagarmen te vervangen. Maar als je originele stukken wil zal bij een aantal draagarmen (weet niet meer welke of bij allemaal) de accu moeten verwijderd worden om aan de bout te kunnen. Veel garages hebben hier geen ervaring mee en willen dit misschien ook niet doen.
Ik raad wel aan om zo snel mogelijk hier naar te laten kijken. Als de onderste draagarmen versleten zijn, gaan de bovenste armen als gevolg hiervan ook snel stuk. Door de onderste armen op tijd te vervangen vermijd je dit en een hoop kosten. Wou dat ik dit eerder wist.
In Nederland zijn er wel een aantal onafhankelijke Tesla specialisten: Metropool Electric Cars, Auto Totaal Houten, T Service Hoofddorp, Tesland. Het tarief voor dezelfde interventie verschilt vaak wel enorm.
Ik denk niet dat er nog 2CV’s zijn met garantie. Waarom zouden ze dan moeilijk doen?
Het enige wat ik me afvraag is of Tesla wel moeilijk doet over garantie van de accu en aandrijflijn is als er niet-originele draagarmen zijn geplaatst. Volgens mij niet, maar ik heb hier en daar al horror verhalen gehoord. Zijn ze echt zo duivels?
Enkel als er een verband bestaat tussen het gebruik van aftermarket onderdelen en de garantie onderdelen is dat te rechtvaardigen.
Maar dat is hier toch absoluut niet het geval.