Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Draagarmen constructiefout in Model S

Zijn jouw draagarmen vervangen?

  • Ja

    Votes: 54 45.0%
  • Nee

    Votes: 66 55.0%

  • Total voters
    120
This site may earn commission on affiliate links.
Hi,

Ik was laatst het programma “radar” aan het kijken, waarbij personen aan het woord kwamen over het spontaan afbreken van de draagarmen (en de levensgevaarlijke risico’s).

radar.avrotros.nl/amp/klachtenafhandeling-tesla-bij-mankementen-schiet-tekort/

oa


Gelukkig gebeurde het op eigen terrein, maar je wilt er niet aan denken dat er een wielophanging afbreekt op de snelweg. Dan is de auto onbestuurbaar'. “

en

“Wij maken ons wel zorgen om de veiligheid van de voertuigen. Het is een keer gebeurd bij een van onze auto's op Schiphol'.

in sommige landen wordt het als constructiefout beschouwd en zijn er terugroepacties. In Nederland doet de RDW onderzoek naar meldingen.

mijn S is inmiddels enkele jaren oud. Moet ik mij nu zorgen maken of zijn het enkele gevallen?
 
Zou dit draadje even doornemen:

 
  • Like
Reactions: ERvee and ebullio
Pas bij een routine controle even laten kijken naar de draagarmen met een offerte van 8 draagarmen achter 4 voor en stabilisator stangen. 5500€ ex btw. Slik! en nog een keer Slik! Kan iemand vertellen of dit gebruikelijke bedragen zijn? Waar zou je dit zelf laten doen? Ik had gerekend op 1500-2000€ voor een paar onderdelen vervangen, maar dit soort bedragen is gewoon niet leuk meer natuurlijk. We zijn overigens zeer rustige rijders en tijdens het vorige bezoek was de melding dat er volgende keer 1 draagarm aan vervanging toe zou zijn. U begrijpt mijn verbazing.
 
Pas bij een routine controle even laten kijken naar de draagarmen met een offerte van 8 draagarmen achter 4 voor en stabilisator stangen. 5500€ ex btw. Slik! en nog een keer Slik! Kan iemand vertellen of dit gebruikelijke bedragen zijn? Waar zou je dit zelf laten doen? Ik had gerekend op 1500-2000€ voor een paar onderdelen vervangen, maar dit soort bedragen is gewoon niet leuk meer natuurlijk. We zijn overigens zeer rustige rijders en tijdens het vorige bezoek was de melding dat er volgende keer 1 draagarm aan vervanging toe zou zijn. U begrijpt mijn verbazing.
Ik ben bij Tservice in Hoofddorp geweest met mijn Model X. Was daar 2700 kwijt incl BTW voor de draagarmen voor.
Dat lijkt dus iets goedkoper te zijn dan de offerte die jij hebt gekregen, maar 4k+ ex is zomaar verdwenen.

Bij meer merken/modellen zijn draagarmen slijtageonderdelen helaas toen ik wat onderzoek deed, het hoort erbij als je een zware, snelle auto hebt.
 
  • Like
Reactions: Knooijer
Ik ben bij Tservice in Hoofddorp geweest
Ik ook. 7 draagarmen en stabilisatorstangen, rubbers, set van 4 banden, remmen revisie, rode remklauwen, net iets meer dan 3000 euro.
Maar vooral de service, het meekijken onder de brug zodat je ziet wat ze gaan doen, en oprechte eerlijkheid en meedenken.
Ik blijf er in onderhoud. Bel ze, ga langs en vraag ze eens om een offerte. Neem de Tesla offerte mee...
Niet geschoten is altijd mis!
 
Ik ook. 7 draagarmen en stabilisatorstangen, rubbers, set van 4 banden, remmen revisie, rode remklauwen, net iets meer dan 3000 euro.
Maar vooral de service, het meekijken onder de brug zodat je ziet wat ze gaan doen, en oprechte eerlijkheid en meedenken.
Ik blijf er in onderhoud. Bel ze, ga langs en vraag ze eens om een offerte. Neem de Tesla offerte mee...
Niet geschoten is altijd mis!

Na de zomervakantie moet er weer een APK komen. Die wil ik dan door TService laten doen en dan verneem ik gelijk de rekening...
Auto is dan 6 jaar oud en heeft nog de originele draagarmen ed.
 
  • Like
Reactions: RuudL
Gezien jullie positieve ervaringen ook maar een afspraak gemaakt. Auto heeft bijna 75000 km gelopen en ik heb er best even wat tijd en een bedragje voor over om een deskundig oordeel te krijgen over zaken die nu wellicht nog onder garantie kunnen worden verholpen. Schijnt ca 1 uur te duren, mag idd meekijken en foto's maken.
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and RuudL
Dat is behoorlijk snel.
Hoe is je rijstijl vraag ik me dan af?
Juist heel rustig. Vanaf dat ik de auto heb zit er al een trilling in de voortrein. Door dit forum bekend met probleem van de draagarmen en daarom mobiele service laten komen voor diagnose. Volgens hem dus draagarm probleem, maar dat lijkt wel erg snel. Benieuwd of straks SEC er nog iets aan toe te voegen heeft. Probleem is nu nog niet heel groot. Vooral trilling bij hard optrekken.
 
Juist heel rustig. Vanaf dat ik de auto heb zit er al een trilling in de voortrein. Door dit forum bekend met probleem van de draagarmen en daarom mobiele service laten komen voor diagnose. Volgens hem dus draagarm probleem, maar dat lijkt wel erg snel. Benieuwd of straks SEC er nog iets aan toe te voegen heeft. Probleem is nu nog niet heel groot. Vooral trilling bij hard optrekken.
Dat zijn de aandrijfassen. Ik ben aan mijn 4e set bezig. Was een week comfortabel maar begint weer. 20k per set gaan ze eigenlijk niet mee. Dan heb je al een tijdje gerammel.