Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Drain bij langer parkeren

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien heb ik niet goed genoeg gezocht, maar niet echt wat kunnen vinden.

Kort geleden viel mij al op dat mij Tesla S P100D bij stilstand meer lijkt te verbruiken dan eerder. Sinds vrijdagochtend ben ik in ons huis in de Eifel aangekomen, waar de Tesla dan vaak lange tijd stil staat.

Dit keer heb ik extra opgelet en schermafbeeldingen gemaakt. Daarbij heb ik de bewakingsmodus uitgeschakeld en tot vanochtend, dus 6 dagen later, slechts twee keer de auto uit slaapstand gehaald om de km-stand te bekijken.

Vrijdag had hij 227km, vanochtend maar 88km. Dat lijkt me een extreem hoog verbruik bij stilstand/parkeren.

En nee, geen verbruikers op de 12V punten. Geen andere apss geinstalleerd die de auto uit slaapstand kunnen halen.

Hebben jullie enig idee?
 
De manier om zeker te weten dat er geen andere apps gebruik maken, is door het wachtwoord te wijzigen en daarna de vergelijking nogmaals te maken.

Met Teslamate zie ik dat de auto iedere 6 a 7 uur voor 2 uur wakker wordt gemaakt, door Tesla. Dit wil Tesla overigens niet bevestigen en ze doen er niks aan. Het verklaard overigens niet de vampiredrain die jij beschrijft.

Wat is de status van je 12V batterij? en wat is daarop aangesloten? Bij mij alleen een Blackvue camera. daarbij heb ik een vampire drain tussen de 1 a 2% per dag. Voorheen viel het niet zo op, maar door corona is het gebruik van de auto sterk gereduceerd tot huishoudelijke taken.
 
Heb je Sumon aan staan? Dat verbruikt namelijk ook veel energie.
Klopt, echt waar Summon verbruikt ook extra, toen ik dat uitzette daalde de drain met iets van 50-75%.
Logisch, met summon aan wacht de auto in verhoogde staat van paraatheid op opdrachten van het baasje.
Maar Robin (@Karel) , jouw verbruik is echt extreem. Misschien toch even een app geïnstalleerd gehad, die nog steeds pollt, dus de wachtwoord-wijziging zou ook mijn eerste actie zijn. Summon uit, Sentry uit (maar beveiliging aan laten, die kost vrijwel niks) Cabin Overheat protection uit (zal nu weinig effect hebben) en check even of je misschien charge/preheat (vertrek op een vast tijdstip) op een dagelijks schema hebt staan, dat nu niet van toepassing is.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Hbrink and Phil V
Aanvulling op onderwerp/topic (=on-topic maar minder relevant voor de vraagsteller): wifi netwerk niet overal activeren waar je komt -> auto gaat dan veel eerder slapen!

In onze situatie heb ik wifi verbinding alleen op het werk omdat ik daar vaak langer blijf staan en daardoor de M3 maar 1x op een dag de auto langer wakker blijft. Daarnaast ben ik minder vaak op het werk dan thuis tegenwoordig :)

Thuis heb ik wifi verbinding met de M3 verwijderd omdat de auto na de verschillende ritjes op een dag iedere keer weer lang wakker werd gehouden. Deze oplossing scheelt energie en wellicht gaan de betreffende componenten wat langer mee (ik rij meestal 300k met een auto vandaar het aspect levensduur)
 
En verder moet je Energy Savings aan zetten, en Always Connected uitvinken.

iu
 
  • Informative
Reactions: bugboy