TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Dual chargers optie weg?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by Wolfke, Mar 2, 2015.

  1. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Via deze post verneem ik dat de dual chargers optie van de website is verdwenen. Misschien wordt die standaard en dus mijn bestelling 1500 euro goedkoper? :tongue:
     
  2. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    1,648
    Location:
    Eindhoven
    Of misschien hebben ze de enkele charger geupgrade naar 32A? Scheelt toch weer wat gewicht.
     
  3. nulwoning

    nulwoning Model S P692

    Joined:
    Jul 3, 2013
    Messages:
    474
    Location:
    Groenlo, Netherlands
    Dus een dual zou dan 64A zijn gelijk aan de Zoe.
     
  4. Robrecht

    Robrecht Member

    Joined:
    Sep 12, 2014
    Messages:
    81
    Location:
    Antwerp, Belgium
    Op het engelstalige forum is men erachter gekomen dat deze optie nu naar de accesoires-shop is verplaatst, kost nu altijd 2000$, geen 1500$ bij installatie in fabriek of 3600$ voor een retrofit.

    Misschien een actie om de variaties in de fabriek te verminderen en dit door de SeC's te laten installeren ?
     
  5. stev

    stev Member

    Joined:
    Jul 8, 2014
    Messages:
    89
    Location:
    Brugge, Belgium
    zou ik dan 1500 terugkrijgen als ik de mijne laat uitbouwen?:cool: Nooit nodig en zie het niet gebeuren. Miskoop wat mijn situatie betreft.
     
  6. PeDuvelt

    PeDuvelt Member

    Joined:
    Oct 29, 2014
    Messages:
    184
    Location:
    Herenthout Belgium
    ... én de "Next Generation seats" zijn eveneens bij ALLE uitvoeringen te bestellen !
     
  7. Stefandv

    Stefandv Member

    Joined:
    Jan 18, 2015
    Messages:
    25
    Location:
    Wommelgem, Belgium
    ... maar tegelijkertijd zijn er wat opties duurder geworden!

    Ik heb mijn configuratie nog eens nagerekend - ik had dual charger. Blijkt dat Lak is nu 1.050 (was 750) en koolstofvezel afwerking ook 1.050 (was ook 750). Totaal bedrag was ongeveer 2.500 euro duurder... Dus ik denk dat basisprijs ook hoger is geworden!
     
  8. PaulW5

    PaulW5 *****Driver

    Joined:
    Jul 22, 2013
    Messages:
    999
    Location:
    Uithoorn, Netherlands
    Misschien gaan ze zoveel SuC neerzetten icm Chademo laden dat ze vinden dat je dubbele meer nodig hebt??
     
  9. Stefandv

    Stefandv Member

    Joined:
    Jan 18, 2015
    Messages:
    25
    Location:
    Wommelgem, Belgium
    Basisprijs van de 85 is van 78600 naar 82440 gegaan - dus ik vermoed dat de TwinCharger en dan wel standaard gaat op zitten?

    Mijn configuratie (begin januari) was totaal 90.040; nu met dezelfde opties (maar dus geen TwinCharger kunnen selecteren) kom ik op 92.690!
     
  10. Wolfke

    Wolfke Member

    Joined:
    Feb 26, 2015
    Messages:
    431
    Location:
    Keerbergen, België
    Ik heb in beide zetels gezeten en in de next gen seats voelde ik me echt gevangen. Persoonlijk vond ik de standaard lederen zetels beter zitten en daar draait het uiteindelijk om.
     
  11. Blue Dream

    Blue Dream Member

    Joined:
    Oct 22, 2014
    Messages:
    97
    Location:
    Lelystad
    De standaardstoelen zijn ook al flink verbeterd. Toen ik een proefrit reed waren ze acceptabel. De stoelen die ik uiteindelijk gekregen heb zitten prima.
     
  12. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Dit is naar mijn mening een verslechtering. Lijkt een poging om de configuratie door de prijsstijgingen (en er zullen er nog echt wel volgen gezien de prognose USD) een beetje te verdoezelen. Ook ben ik van mening dat dit extra druk zal gaan leggen op de SeC welke het al druk genoeg hebben. Ze kunnen niet eens op tijd nu een service beurt uitvoeren, en dan gaan ze extra werkzaamheden op hun hals halen. Zou eerst eens wachten totdat je SeC's normaal functioneren. Ik begrijp best dat mensen nu vaker zullen kiezen voor een CHAdeMO adapter ipv Duo lader.
     
  13. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,349
    Location:
    amsterdam
    zo werkt dat met prijsverhogingen.. transparantie staat niet voorop. De duolader is geen enorme hit geweest, zelf heb ik m nooit gemist en in de praktijk misschien wel ingehaald door het succes van de SuCs :) en de Chademo's. Dan kun je ook zeggen dat deze verkapte prijsverhoging ook niet veel zoden aan de dijk zet: weinig x iets meer = niet veel.

    mijn vermoeden is produktielijn stroomlijnen en daarmee de enkele kopers via -inderdaad- de extra belasting voor het SeC op de koop toenemen. We zullen daar verder vooruit service afspraken moeten maken, dan is er net mee te leven.
     
  14. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Ik begrijp het ook wel enigszins ja, als er weinig animo voor is. Echter een single of duo lader plaatsten zal niet veel extra werk kosten fabriek af. Ik heb hem ook niet veel nog gebruikt echter in Italië was ik er erg blij mee en als ik op de zaak ben wil ik gewoon zo snel mogelijk op 90% zitten want ik merk nog wel eens dat 11kW dan te langzaam gaat als ik op pad moet. Ik laad niet thuis namelijk. Nu weet ik wel dat er SuC's in Italië zijn en meer komen maar toch. Er zijn nog voldoende landen waar je nog wel graag aan 22kW zou willen laden.

    Dus zonder naar mijn eigen situatie te kijken ben ik van mening dat je juist nu niet de eventuele druk op de SeC moet verhogenn.
     
  15. LuckyLuke

    LuckyLuke Model S P85DL

    Joined:
    Dec 14, 2011
    Messages:
    2,092
    Location:
    Eindhoven, The Netherlands
    Meen ergens gelezen te hebben dat in UK alle auto's reeds voorzien zijn van dual chargers en dat het aanzetten hiervan op afstand via software gedaan wordt. Wellicht dat ze dit nu wereldwijd zo zijn gaan doen?
     
  16. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Qua hardware zal zo een 11kW lader voor Tesla niet meer dan $200 kosten denk ik, dus zou best wel eens zo kunnen zijn uiteindelijk. Als 1 op de 10 hem activeert is het kosten dekkend, en als er meer 22kW aansluitingen gaan komen van Tesla zelf als destination chargers zoals in de US kan het best zo zijn dat er dan meer dit zullen willen.
     
  17. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,967
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik weet niet waar je deze info vandaan hebt maar mijn gevoelsmatige indruk is dat ruim 80% de duolader heeft genomen. Wel kan ik me voorstellen dat de ChaDemo adapter veel interessanter is. Kost maar een derde van de duolader en laad sneller.
     
  18. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Ja, ik had ook al zo mijn twijfels, de meeste die ik ken of hier zie hebben de duo. Is ook zoiets wat je makkelijk erbij aanklikt.
     
  19. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    4,871
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    '
    Zodra het "destination charging" programma door Tesla wordt opgestart, volgens aandeelhoudersbrief eerste kwartaal 2015, krijg je op veel plaatsen (gratis) 22 kW laders die alleen door Tesla's gebruikt kunnen worden. Dan ben je denk ik wel blij met de duo-lader. Afwachten maar denk ik. Ik heb de duolader al wel een aantal keer kunnen gebruiken (niet op bestemming) en dan scheelt het de helft.
     
  20. pvh

    pvh Active Member

    Joined:
    Jun 28, 2014
    Messages:
    2,074
    Location:
    Netherlands, Rotterdam Ballade (Aria)
    Dat is dus wat ik al aangaf, denk dat dan velen een 22kW willen hebben
     

Share This Page