.... maar mijn gevoelsmatige indruk is dat ruim 80% de duolader heeft genomen. Wel kan ik me voorstellen dat de ChaDemo adapter veel interessanter is. Kost maar een derde van de duolader en laad sneller.
Mee eens maar dan sta je wel ergens waar je niet zijn wil (naast de ChaDemo laadpaal) en mijn gevoel zegt dat ik zo snel mogelijk van A naar B wil en indien mogelijk zonder "tussen laden". Hierom dus (ook) gekozen voor een duolader om altijd (ook tussendoor thuis/op werk) zo vol mogelijk weg te rijden.
Bovendien schat ik dat de tarieven van "openbaar" laden nog wel eens uit de hand kunnen gaan lopen in de toekomst. Het openbare net wordt steeds zaarder belast en dat vraagt om investering/verbetering. Openbaar valt daar veel binnen te harken (denk aan de accijns op brandstoffen). Ik zie nu al starttarieven voor het laden van >€6,-
Je laad wat je nodig hebt maar betaald eigenlijk voor meer...
Ik redeneerde dus; altijd vol weg wat betekend zo snel mogelijk vol (thuis/op werk)
Ps Ook her(ver)koop van de Tesla met Duolader speelt een rol. 2e hands zal een "DuoTesla" eerder verkopen (en meer opbrengen) dan een enkele schat ik. Time will tell
Gebruik mijn duolader echt dagelijks. Publiek laden doe ik in principe bijna niet.
Daar sluit ik me dus bij aan en lijkt (op termijn) goedkoper te zijn (ondanks de investering van duolader) omdat je thuis het goedkoopste kan opladen...
Bovendien zijn alle (extra) kosten (verhogen vastrecht, aanpassen etc) zakelijk aftrekbaar en bovendien gesubsidieerd (op dit moment) wat in de toekomst nog wel eens zal gaan veranderen (schat ik).
Indien het uitwisselen van complete accu pakketten (zoals laatst getoond) in 5 min de standaard gaat worden trek ik aan het kortste eind maar zie dat voorlopig nog niet grootschalig gebeuren...