Het verschil tussen luchtvering en schroefveren zit 'm mijn inziens vooral in het gedrag bij diep inveren. Het verschil bij gewone oneffenheden zoals klinkers, putdeksels etc. is minimaal, maar bij diep inveren zoals over drempels en dergelijke is er een heel duidelijk verschil (ook bij plotseling remmen of optrekken merk je dit). Het inveren gaat 'moeitelozer' en het terug uitveren gaat rustiger en zonder extra nadeinen bij luchtvering (de vering schiet op de terugweg niet door het middelpunt heen zeg maar). Dat zorgt voor een zacht en comfortabel gevoel bij grote wieluitslagen.Ik rijd met de gewone vering en heb nog maar 1 keer heel licht de onderkant van de auto geraakt, dus het valt mee Die ene keer was overigens bij SuC Zevenaar, naast de Burger King zit daar een aardig diepe kuil. Maar over het algemeen lijkt hij niet echt ver door te veren. Ik had zelf het idee dat de luchtvering op de S85 (dus niet de performance) iets comfortabeler was en de gewone vering juist iets stugger. Maar het verschil voelde tijdens de proefritten erg minimaal, vandaar dat ik uiteindelijk niet voor de luchtvering koos.
Nog een voordeel van luchtvering: de wagenhoogte wordt actief geregeld, waardoor de lading van de auto geen invloed heeft op de stand van de auto, dus of je nu met z'n zevenen plus bagage en skibox rondrijdt of in je eentje, de wagenhoogte blijft gelijk. Bij schroefveren zal je wegligging dus anders zijn afhankelijk van de belading. Daarom heeft een S met schroefveren een koplamphoogte afstelling in de 'Controls' popup, bij luchtvering is dat niet nodig.