Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Duitsland - Nav assumptie anders?

This site may earn commission on affiliate links.

AustinP

Active Member
Apr 6, 2015
1,667
1,461
Belgium
Er zijn waarschijnlijk leden hier die regelmatig in Duitsland rijden, en mij dit kunnen uitleggen.
Ik heb het gevoel dat de navigatie rekent op een hogere gemiddelde snelheid op onbeperkte autobahn.
Ik rijd max 150 owv AP1 dat niet sneller wil sturen. Met dat snelheid heb ik telkens gemerkt dat het percentage batterij op aankomst merkwaardig hoger is dan wat de Nav voorspelde bij vertrek.
Weet iemand wat dat snelheid is?
 
Er zijn waarschijnlijk leden hier die regelmatig in Duitsland rijden, en mij dit kunnen uitleggen.
Ik heb het gevoel dat de navigatie rekent op een hogere gemiddelde snelheid op onbeperkte autobahn.
Ik rijd max 150 owv AP1 dat niet sneller wil sturen. Met dat snelheid heb ik telkens gemerkt dat het percentage batterij op aankomst merkwaardig hoger is dan wat de Nav voorspelde bij vertrek.
Weet iemand wat dat snelheid is?
Wellicht dat de voorspelling geen of niet genoeg rekening houdt met het warme weer? Of heb je dit ook gezien bij lagere buitentemperaturen?
 
Meestal lukt het gewoon niet om continu 150 op de AP te rijden en als je een keer één van de vele wegwerkzaamheden bent tegengekomen ben je ineens veel zuiniger dan de als je met 150 had doorgereden.
Ja, heb in 17 jaar geregeld door Duitsland rijden waarschijnlijk zo’n 5000 baustellen doorkruist waarbij er wsl. 3 actieve wegwerkers hadden.