Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dummy vraag; opladen aan het stopcontact

This site may earn commission on affiliate links.
Hej Allemaal,

Sinds dinsdag beschik ik over mijn nieuwe MS. Nu was ik bij een vriendin en dacht even daar het opladen op een standaard stopcontact te proberen. Het lukte me niet. De auto gaf aan 'fout in oplaadkabel'.

Vervolgens thuis ook nog eens geprobeerd; maar daar kreeg ik hetzelfde.
Heb de stekker ook omgedraaid, omdat ik ergens hier las dat dat mogelijk het probleem was.

Iemand van jullie nog een suggestie?
 
De melding duidt meestal op een te lage spanning of een probleem met de aarde. Heb je er een verlengkabel tussen? Die moet wel 2.5 mm2 zijn anders is er teveel verlies over de kabel.
Wat je ook kunt proberen is de laadstroom in de auto wat verlagen tot 10A. Kijken of hij dan wel wil laden.
Succes!!
 
Een Tesla UMC laadt alleen op een netwerk met N(euter). In België zijn er heel veel plaatsen waar een delta netwerk ligt en dat is zonder neuter. Enige oplossing is een andere lader gebruiken bv. De JuiceBooster . Die werkt prima bij mij maar het gaat je wel rond de 1000 euro kosten.
 
Ik heb m regelmatig aan het normale stopcontact hangen. Dit is de standaard adapter/kabel voor 220v samen met een normaal verlengsnoer van 15 meter. Totale lengte is ruim 20 meter kabel. Opladen gaat goed, alleen uiteraard niet snel met zo'n 10 km/uur. Als het opladen niet werkt (bv je krijgt foutmelding 'storing met laadapparatuur', dan is 9 van 10 keer de oplossing op de stekker even om te draaien in het stopcontact op bij het verlengsnoer.
 

Attachments

  • 15771860066324529912663620059458.jpg
    15771860066324529912663620059458.jpg
    364.1 KB · Views: 263
Ik heb m regelmatig aan het normale stopcontact hangen. Dit is de standaard adapter/kabel voor 220v samen met een normaal verlengsnoer van 15 meter. Totale lengte is ruim 20 meter kabel. Opladen gaat goed, alleen uiteraard niet snel met zo'n 10 km/uur. Als het opladen niet werkt (bv je krijgt foutmelding 'storing met laadapparatuur', dan is 9 van 10 keer de oplossing op de stekker even om te draaien in het stopcontact op bij het verlengsnoer.
Gelukkig heeft @TimHanssen 4 jaar geleden al een oplossing gevonden :) (overigens was dat niet het omdraaien van de stekker).
 
Ik heb m regelmatig aan het normale stopcontact hangen. Dit is de standaard adapter/kabel voor 220v samen met een normaal verlengsnoer van 15 meter. Totale lengte is ruim 20 meter kabel. Opladen gaat goed, alleen uiteraard niet snel met zo'n 10 km/uur. Als het opladen niet werkt (bv je krijgt foutmelding 'storing met laadapparatuur', dan is 9 van 10 keer de oplossing op de stekker even om te draaien in het stopcontact op bij het verlengsnoer.

Raar.... met 13 amps op 220 zou je +- 18/19 km per uur moeten hebben qua laden. Precies wat ik nu ook krijg aan mijn stopcontact..