TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Dummy vraag; opladen aan het stopcontact

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by TimHanssen, Jan 2, 2016.

1. TimHanssen

TimHanssen Member

Hej Allemaal,

Sinds dinsdag beschik ik over mijn nieuwe MS. Nu was ik bij een vriendin en dacht even daar het opladen op een standaard stopcontact te proberen. Het lukte me niet. De auto gaf aan 'fout in oplaadkabel'.

Vervolgens thuis ook nog eens geprobeerd; maar daar kreeg ik hetzelfde.
    Heb de stekker ook omgedraaid, omdat ik ergens hier las dat dat mogelijk het probleem was.

Iemand van jullie nog een suggestie?

2. T.blomer

T.blomer Member

De melding duidt meestal op een te lage spanning of een probleem met de aarde. Heb je er een verlengkabel tussen? Die moet wel 2.5 mm2 zijn anders is er teveel verlies over de kabel.
    Wat je ook kunt proberen is de laadstroom in de auto wat verlagen tot 10A. Kijken of hij dan wel wil laden.
    Succes!!

3. HWS

HWS Well-Known Member

Welkom Tim, omdraaien voldoet meestal. Heb je er een verlengsnoer tussen zitten? Stopcontact dichter bij de meterkast zoeken helpt soms ook.

4. RudiDL

RudiDL Member

Een Tesla UMC laadt alleen op een netwerk met N(euter). In België zijn er heel veel plaatsen waar een delta netwerk ligt en dat is zonder neuter. Enige oplossing is een andere lader gebruiken bv. De JuiceBooster . Die werkt prima bij mij maar het gaat je wel rond de 1000 euro kosten.

5. simonsmidt

simonsmidt Member

Nijmegen ligt in NL...

6. TimHanssen

TimHanssen Member

Dat was inderdaad de oplossing, een stopcontact dichterbij de meterkast. Thxs allemaal voor de snelle antwoorden ;)

7. ACD1

ACD1 Member

Ik heb m regelmatig aan het normale stopcontact hangen. Dit is de standaard adapter/kabel voor 220v samen met een normaal verlengsnoer van 15 meter. Totale lengte is ruim 20 meter kabel. Opladen gaat goed, alleen uiteraard niet snel met zo'n 10 km/uur. Als het opladen niet werkt (bv je krijgt foutmelding 'storing met laadapparatuur', dan is 9 van 10 keer de oplossing op de stekker even om te draaien in het stopcontact op bij het verlengsnoer.

Attached Files:

8. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Gelukkig heeft @TimHanssen 4 jaar geleden al een oplossing gevonden :) (overigens was dat niet het omdraaien van de stekker).

• Funny x 2
  9. DutCH_CourA_64

Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met laden aan het stopcontact. Voor mij was de oplossing het opladen met een flink dik verlengsnoer, speciaal voor het opladen van elektrische auto's. Daarna geen problemen meer gehad.

10. Danny1410

Danny1410 Member

Raar.... met 13 amps op 220 zou je +- 18/19 km per uur moeten hebben qua laden. Precies wat ik nu ook krijg aan mijn stopcontact..

11. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

Ik laad in Italië aan het stopcontact. Potverdorie, de tip om de stekker om te draaien bij een rood licht werkt echt perfect. Scheelt zoveel ergernis!!

• Funny x 2
  12. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Misschien staat hij ondertussen te verwarmen o.i.d.?

• Like x 1
  13. HWS

HWS Well-Known Member

Kan ook een laag voltage zijn. Heb ik ook in Z-Frankrijk met m’n X, Max 10km/u. Wel met 2x 25m verlengkabel ertussen...

14. DutchTM3

DutchTM3 Active Member

Ja, maar 226 v is niet zo heel laag. En als dat het probleem was dan zou hij minder dan 13 a pakken. 13 a x 226 volt is nog steeds .... uh ... best een boel.

15. MoManTai

MoManTai Member

Wel grappig dat er nu gepraat wordt over een probleem dat al op 3 januari 2016 opgelost is. :)

• Like x 1
    • Funny x 1
  16. DucaTinus

DucaTinus Member

Was nog in den beginne......toen kwam er nog direct antwoord en bestond de topic beginnersvragen nog niet:)
    @Danny1410 why this mega bump?

17. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

Kunnen jullie aan iemand met 2 linkerhanden uitleggen waarom je bij het laden via het stopcontact de stekker vaak moet omdraaien? Vaak als in 8 van de 10 keer. Snap het niet.

• Funny x 1
  18. Dikkie Dik

Dikkie Dik Member

Omwisselen van de nul en de fase.

• Like x 1
  19. Limbo2121

Limbo2121 Active Member

Iets uitgebreider graag want ik ben een alfamannetje. En waarom hoef ik dat bij een broodrooster niet te doen?

20. BobbyKings

BobbyKings Blue M3P-FSD

Dan valt je brood er uit.

• Funny x 17
    • Like x 1

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC