TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Duolader

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by BluePearl, Dec 9, 2015.

  1. BluePearl

    BluePearl Member

    Joined:
    Sep 27, 2015
    Messages:
    119
    Location:
    Mechelen, Belgium
    Gisteren bij de levering van mijn MS zei mijn delivery specialist dat mijn wagen een duolader heeft.
    Weet er iemand hoe ik dat kan controleren?
    Zijn de wagens nu standaard uitgerust met die duolader? ik had gelezen dat dat een extra optie was.
     
  2. Basvdpoel

    Basvdpoel Member

    Joined:
    Feb 24, 2014
    Messages:
    787
    Location:
    Alphen aan den Rijn
    Je kan even gaan laden bij een 22 kW lader.
    het was altijd een optie idd. Volgens mij kan je hem nu niet meer af fabriek erin laten zetten, alleen achteraf..
     
  3. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Als de duolader niet op je factuur staat, zit-ie er waarschijnlijk ook niet in.

    Maar inderdaad, gewoon even aan de 22 kW paal en je weet 't.
    max 32A laden -> duolader
    max 16A laden -> geen duolader
     
  4. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,057
    Location:
    Netherlands
    Als ie er onverhoopt toch niet in blijkt te zitten is die twee lader het eerste dat je wil kopen voor je MS.
    No-brainer.
     
  5. Janwillem

    Janwillem Member

    Joined:
    Nov 6, 2015
    Messages:
    200
    Location:
    Leiderdorp, Netherlands
    Ik vind het nogal een dure optie voor de keren dat je hem echt gebruikt. Thuis laadt onze auto in de nacht helemaal vol. Als hij dat twee keer zo snel doet dan is hij om 4 uur 's nachts klaar, hoeft van mij niet perse. Onderweg bij Superchargers heb je hem bovendien niet nodig. Ik zou er toch wat langer over nadenken.
     
  6. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,328
    Location:
    de Kempen
    Even bellen met DS / verkoper / Service Center... met vin in de hand. Zij zouden de tech specs moeten kunnen zien in het systeem.
     
  7. widodh

    widodh Model S R231 EU

    Joined:
    Jan 23, 2011
    Messages:
    4,822
    Location:
    Middelburg, The Netherlands
    Daar ben ik het persoonlijk niet meer mee eens. In het begin vond ik het ook geweldig en ik laad thuis nog steeds op 22kW, maar ik zou nu eerder de CHAdeMO adapter kopen en gewoon op 11kW laden.

    22kW laden kom ik bar weinig tegen en de keren dat het er is, is het "leuk", maar niet essentieel. 44kW laden met CHAdeMO zet dan meer zoden aan de dijk imho.
     
  8. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    3,102
    Location:
    Europe
    Eensch.
    Met Wido.
     
  9. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,057
    Location:
    Netherlands
    Heeft natuurlijk alles te maken met beschikbaarheid. Geen duo-lader vanwege Chademo is natuurlijk een non-argument. (kom maar bijster weinig destination-charger-Chademo's tegen).
    Ik sta heel vaak overdag aan een 22kW paal. En daar waar er een 22kW paal is (ik heb het niet over 's nachts thuis), is het zonde als je daar geen gebruik van kunt maken.

    Gisteren naar Groningen geweest. Dan is het toch geweldig dat hij weer vol zit als je vertrekt in plaats van dat je nog weer even een kwartier in Zwolle moet gaan staan?

    Verder is de duo lader het verschil tussen 4 of 8 uur wachten als je eens op een roadtrip bent waar er geen SuC's of Chademo's in de buurt zijn.
    (zeg Belgrado of Sofia).
     
  10. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,768
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    Eens. Met Daan.

    Met een 3rd party UMC (Enfin, mijn homemade lader) kan ik bij klanten en leveranciers laden @100km/u.

    Elk industrieel bedrijf heeft wel een rode stekker, 32A.
    Ook handig in geval van nood, of op reis naar Turkije.:wink:
     
  11. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,331
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    tot zover ons promomeisje van de duolader:biggrin:
     
  12. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    3,768
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    Als ik niet zou reageren, dan zou je denken dat ik ziek ben. :)
     
  13. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    5,331
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    :smile:
    heb je al gezien dat we de laatste tijd een verschil van 1000 posts hebben.
     
  14. BluePearl

    BluePearl Member

    Joined:
    Sep 27, 2015
    Messages:
    119
    Location:
    Mechelen, Belgium
    Ik heb ondertussen met de Delivery Specialist gechecked, er zit geen duoladers std in; Hij had zich vergist.
    Ik heb de indruk dat de mensen hier beter Delivery Specialist zouden worden. Op dat vlak hebben ze toch nog werk aan de winkel bij Tesla...
     
  15. Wim S.

    Wim S. Active Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    1,414
    Location:
    De Woude NL
    Er zijn hier mensen op het forum die 2,5 jaar hebben gewacht op hun Model S. Dan heb je 2,5 jaar om letterlijk alles over Tesla in je op te zuigen. Als de auto dan uiteindelijk arriveert krijg je te maken met een Delivery Specialist die dan twee weken bij Tesla in dienst is. Het is dan niet gek dat zo'n jongeman lang niet weet wat de al 2,5 jaar wachtende nieuwe eigenaar weet. Ik was iemand die 2,5 jaar heeft gewacht en de aflevering duurde dan ook 10 minuten. De DS constateerde ietwat besmuikt dat ie nog niet alles wist. En dat was ook zo.

    Ook nu nog stromen veel nieuwe mensen in bij Tesla. Er is dan ook een begrijpelijk verschil in kennis tussen een echte liefhebber die lang op zijn Model S heeft gewacht en iemand die nog maar een paar weken een baan heeft bij Tesla.

    Overigens is dit niet alleen bij Tesla zo. Ik was ooit CEO bij iCentre, de grootste Apple dealer in Nederland. Gelukkig wel van voor de tijd dat een stel graaiers de zaak failliet maakte. In die tijd kwam het regelmatig voor dat klanten, vooral grafici, heel wat meer van de Apple producten afwisten dan de gemiddelde Apple verkoper/adviseur die we in dienst hadden.
     
  16. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Onze ervaring als eigenaar is natuurlijk anders dan de ervaring die een SA of DS bij Tesla op kan doen. De meeste Tesla medewerkers kunnen zich jammer genoeg (nog) geen Tesla veroorloven. Het is niet vanzelfsprekend alle details "echt" te kennen als het niet je dagelijkse wagen is.
     
  17. davandy

    davandy Model S 85D Multicolor red

    Joined:
    Mar 9, 2015
    Messages:
    420
    Location:
    Melsele Belgium
    Sommige hebben wel de kennis, zoals in Aartselaar lopen een paar goede mensen rond, maar dan kom je daarna een mekanieker tegen die je dan een hoop bul **** probeert te verkopen.

    Het gaat wat op en af :)
     
  18. shoot72

    shoot72 Member

    Joined:
    Nov 6, 2014
    Messages:
    113
    Location:
    Beers (n.b.) Netherlands
    Even terug komend op de duo charger. Ik heb mijn auto nu ruim 5 maanden en 33k gereden. Tijdens die 33k heb ik welgeteld 2 maal aan een 22Kw lader gehangen. 1 keer bij v/d valk en 1 keer bij een VW dealer. Voor de bestelling lang nagedacht wel of geen duo charger, uiteindelijk niet gedaan. In Amsterdam waar ik het meeste laad, zijn alle straat palen 11Kw, daarbuiten trouwens ook. Tot nu toe niet gemist. Voor de mensen van het eerste uur kan ik het me goed voorstellen dat ze wel deze optie hebben gekozen, zeker voor roadtrips, maar nu de Superchargers in Europa zijn uitgerold kan ik de meerprijs voor een duo charger voor mezelf niet meer verantwoorden.
     
  19. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Ik denk dat het een verstandige beslissing was van Tesla om de duo charger optie niet langer te voorzien bij een bestelling af fabriek. Ik heb mijn 2de lader welgeteld 0 keer gebruikt tijdens de afgelopen 9 maanden. Is dus een nice-to-have, zeker geen must-have voor de meeste mensen. Hangt er vooral van af hoeveel kilometer je dagelijks doet.
     
  20. HWS

    HWS Speedjunkie

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    4,981
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Heb hem bij mijn 2e Tesla ook niet direct meer mee besteld. Ook nauwelijks gebruikt de afgelopen 2 jaar.
     

Share This Page