De rekensommetjes met 11kW en 's nachts laden komen inderdaad gunstig en voldoende uit. Maar stel je voor dat we over 2, 3 jaar twee EV's hebben, en de situatie zich voordoet dat je met bijna lege accu thuis aankomt, en binnen een uur of 2, 3 alweer weg moet. Dan is 11kW niet voldoende lijkt mij.
Als ik nu toch een laadpaal laat plaatsen, is het dan niet beter om nu een 2(door de gemeente) gesubsidieerde 2kW laadpunt te nemen, in plaats van nu een 11kW aan te schaffen en die later te moeten vervangen door een niet gesubsidieerde (want reeds een keer aangevraagd en toegekend) 22kW oplossing, waarbij de waardedaling na verkoop (indien mogelijk) van het 11kW laadpunt waarschijnlijk groter zal zijn dan het mijns inziens overkomelijke prijsverschil tussen een 11kW en 22kW laadpunt? De duolader en de netverzwaring zullen waarschijnlijk dan evenveel kosten als nu, waardoor ik nu al wel 22kW-ready ben mocht ik de duolader later alsnog aanschaffen.
Of maak ik een denkfout ergens?
p.s.: Ja, ik zou kunnen (snel)laden onderweg, dat besef ik. Maar ik wil puur naar de thuislaadsituatie kijken in dit gedachtenexperiment.