Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Durf te vragen: Parelmoer wit?

This site may earn commission on affiliate links.
Parelmoer wit is de standaard kleur geworden voor de MS. Ik heb nooit een witte wagen gehad. Lijkt me veel wassen maar bespaard nu blijkbaar wel 1100 euro. De moeite en houd de wagen SR RWD precies onder de 50k na de recente prijsverhoging. Wat zijn jullie ervaringen?

Even technisch: Een metallic lak ( blauw, het alternatief voor mij) zal een basecoat (kleurloze afscherming) hebben. omdat ik ergens woon waar veel vogels zijn is dat natuurlijk beter voor de lak bescherming. Maar een Parelmoer Wit heeft die ook zo'n basecoat?

Thanks
 
Voor zover ik weet is de witte kleur nog steeds de Multi coat toch die ze afleveren? Voor zover ik weet behoort wit volgens mijn autospuiter ook tot één van de sterkste kleuren. vraag me niet hoe dit technisch zit, maar zwart is extra kwetsbaar en wit kan heel makkelijk gepolijst worden voor eventueel herstel is mij verteld
 
Ik heb meerdere parelmoer witte auto's (en andere kleuren) gehad. Veel mensen gaan voor zwart, maar dat is zeker net zo besmettelijk als wit. Sterker nog, ik vind donkere kleuren zoals zwart juist meer swirls laten zien dan wit. Wil je een kleur die niet snel viezigheid toont, dan moet je naar de grijstinten gaan.
 
Ik heb een S uit 2013 en een uit 2018. Beide zijn Parelmoer wit.

Wassen doe ik zo 1x per 2 weken. Vuil zie je niet super snel op de auto, maar de auto straalt altijd als deze de wasstraat weer uit komt.

Het feit dat ik een 2e heb gekocht met parelmoer wit zegt denk ik wel genoeg.
 
Hier een lichtgrijze (2013) en een pearl white (2019), beide geparkeerd onder hoge bomen. Ik was de auto’s zelden. Van lichtgele tot donkerpaarse luchtsalvo’s: pearl white is tot nu toe prima vogelschijtbestendig gebleken.
 
  • Funny
Reactions: PascalH
Hier ook 3 parelmoer witte Zoë's/ Denk in 6 jaar 6x gewassen...Laatst is iemand gekomen om er 2 te taxeren, gaan eruit voor 2x M3... Gast gaf aan dat ze er perfect uitzagen maar dat er een was overgespoten... gaf zijn apparaatje aan. Hebben een keer schade gehad bij de garage en hebben hem daar denk ik dan over gespoten.. Maar mijn zwarte S vanaf dag 1 al swirls en slechte lak. De detailer die de Modesta aanbracht in 2014 verbaasde zich over mijn lak en vroeg of ik met een schuurspons had gewerkt ofzo...
 
Wit wordt geadverteerd als multi-coat.
Na een paar keer in de wasstraat zie ik nog geen 'swirls' (Loogman). Veel panelen zijn zwart plastic dus bij een flinke kras heb je wel een probleem. De rand onder de achterklep wordt snel vies in de regen.
Maar, de vorm van de auto komt er wel mooi uit.
Bij vogelproblemen moet je gewoon vaak wassen... Of een shotgun kopen ;)
 
Ik heb een metallic zwarte Model S, maar achteraf had ik denk ik liever een witte uitvoering gehad. Vooral met zwarte velgen en het zwarte dak vind ik het er erg dik uit zien. Daarbij schijnt het koeler te zijn en ik vind de zwarte metallic lak niet geweldig. Erg gevoelig voor steenslag en bij mij ook veel orange peel. Hoor dit vaak bij de zwarte kleur. Zou lekker een witte nemen...
 
Hier een blauwe S en een Pearl-white 3. Ze gaan gelijktijdig door de wasstraat, het valt mij dan altijd op dat de S veeeer viezer toont dan de 3, vooral als het geregend heeft. Op de blauwe zie je alles, de witte verdoezeld heel veel. Daar komt bij de 'wig'-vorm bij de 3 veel mooier uitkomt in het wit (vind ik dan he;-)
 
Dank voor alle reacties. Blauw is mooier maar het is onze tweede Tesla. Dus een besparing van 1100 is mooi meegenomen. Ik lees echter op het Amerikaanse forum dat het pearleffect zeer milieu o vriendelijk zou zijn in de productie. Iemand bekend mee?
 
wit kan heel makkelijk gepolijst worden voor eventueel herstel is mij verteld
Dat was vroeger. Classic (standaard wit) had vroeger, evenals rood (zie het verkleuren van oudere rode wagens), geen vernislagen in tegenstelling tot metallic. Met polijsten kon je dan tot in de verflaag, waardoor je die wat over een krasje kon uitwrijven.
Sedert ‘parelmoer’ zijn er wel vernislagen waar je met polijsten niet meer door geraakt.
Sommige merken bieden nog standaard een 3 tal kleuren zonder meerprijs aan. Wit, rood en vaak nog blauw. Retouches zie je daar ook minder op. Je kan de vernislaag immers moeilijk met de hand simuleren op metallic en parelmoer kleuren.
 
  • Informative
Reactions: watt
Dat was vroeger. Classic (standaard wit) had vroeger, evenals rood (zie het verkleuren van oudere rode wagens), geen vernislagen in tegenstelling tot metallic. Met polijsten kon je dan tot in de verflaag, waardoor je die wat over een krasje kon uitwrijven.
Sedert ‘parelmoer’ zijn er wel vernislagen waar je met polijsten niet meer door geraakt.
Sommige merken bieden nog standaard een 3 tal kleuren zonder meerprijs aan. Wit, rood en vaak nog blauw. Retouches zie je daar ook minder op. Je kan de vernislaag immers moeilijk met de hand simuleren op metallic en parelmoer kleuren.

ok, dus op mijn potentiële parelmoer zit dus zeker weten een blanke 'afdek' laag?