Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Dusseldorf Airport Help

This site may earn commission on affiliate links.
Komt er iemand toevallig tussen vandaag en volgende week woensdag op Dusseldorf Airport of in de buurt?

Met vrouw en kids op vakantie in Tenerife, natuurlijk met de Tesla naar Dusseldorf, plek om te laden gevonden, echter laadpaal niet kunnen activeren (pasje om laadpaal te activeren moet op andere locatie van de luchthaven worden opgehaald).

Vanwege het halen van de vlucht, niet gelukt om pasje te halen. Gevolg Tesla staat op laadplek, echter zonder stroom. Zonder tussentijdse oplossing, wordt het volgende week eerst laden en dan pas naar huis (met twee kinderen van 4 en 1 geen fijn scenario).

Komt er iemand in de buurt, die de laadpaal wil activeren, laat het me weten.

Heb natuurlijk ook al een mail gestuurd naar de luchthaven, helaas nog niets gehoord.

Groetjes Kai-Arne
 
Beste Kai-Arne,

Ik stond vanochtend naast je auto (laatste twee cijfers van je kenteken: 76).

Ik had een pasje voor Düsseldorf bij me, maar je bent vergeten je kabel in de lader te stoppen....

Geef me even een privé bericht, dan denk ik dat we dit wel kunnen fixen.

Met vriendelijke groet,

Bas
 
Hoop voor je dat het gelukt is. Zo niet, dan zou ik eens een poging doen om Apcoa (de parkeerorganisatie te bellen).
Zou me niet verbazen als die wel bereid zouden zijn om iemand met dat pasje langs je auto te sturen. Op afstand met de app de auto openen om de kabel eruit te halen en klaar. Bij terugkomst eerst langs Apcoa kantoortje lopen om pasje op te halen om kabel weer te bevrijden.


Tip voor de volgende keer cq ieder ander: rij eerst langs het Apcoa kantoortje.
Langs de aankomsthal rijden. Na politiebureau links de parkeergarage insteken. Rechtsom voor de ingang van het Sheraton hotel je auto even neerzetten (op de in/uitstap plek). Rechts van de ingang van het hotel door de deur naar Apcoa kantoortje lopen. 3 tientjes borg en een handtekening afgeven en dan weer snel terug naar de auto.

Kost je minder dan 5 minuten.
 
Het is inderdaad gelukt. Bas gaat als hij weer in de buurt is de laadpaal activeren.

Mooi medium dat Tesla Forum.

Had een berichtje terug van Apcoa, maar helaas konden ze niets voor me betekenen in verband met verzekeringen, etc. Op zich een begrijpelijk standpunt, maar als er geen andere oplossing was gekomen, had ik dat wel als heel formeel en vervelend ervaren.

Dank voor de tip waar het pasje gehaald kan worden. Heb echter ook al een link doorgestuurd gekregen om Elf een pasje aan te vragen.

Bedankt
 
Ja die disclaimer had ik er nog bij willen zetten (maar wilde niet generaliseren).
Het zijn wel Duitsers dus 'by the rules'. Als ze het doen gebeurt het grondig en goed, maar deze formele houding kun je ook verwachten.
Verder prima aardige mensen.

Maar mooi dat het opgelost is.
Zelf pasje aanvragen heb ik de laatste keer ook overwogen. Maar hoe vaak sta ik nu helemaal op Dusseldorf (om te laden).
 
Niet zo vaak inderdaad, en als je exact weet waar je het pasje binnen 5 minuten kunt halen, al helemaal niet. Overigens wel een vaag systeem dat je weken een laadpaal kunt bezetten voor maximaal een dag effectief gebruik. Maar ja, het alternatief weet ik ook niet. Ik had ook nog geinformeerd bij valet parking, maar daar hadden ze helemaal geen laadpalen, dus maar op de gok naar Dusseldorf en hopen dat een van de twee laadplaatsen vrij zou zijn, en toen het pasje,......, maar dat wordt nu gelukkig ook opgelost.

Groetjes Kai-Arne